Høydal

owatrol polytrol og dodo jucie tyromania sammen?

Når man har brukt owatrol polytrol får å friske opp plast, kan man da bruke tyromania fra dodo jucie til å beskytte plasten eller holder owatrol greit nok for seg selv?

Ser det står at den er en dekkfornyer hos blankbil, men kom over denne tråden:

http://www.detailers...mania-paa-trim/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan umulig være noen dårlig løsning tror jeg, Polytrol er jo genial til å få "fargen tilbake!", men såvidt jeg vet så inneholder den ikke beskyttelse. Har sett beading på plastlistene mine men, hmmm. Men blir nok uansett bedre beskyttelse med begge deler! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt meg bekjent er det ingenting som holder bedre enn polytrol. Har hatt det på noen superfalmede opel lister i halvannet år nå og de er fortsatt som nye. Den legger seg nærmet som et lag av lakk på plasten. Man trenger ikke noen "beskyttelse" på utsiden av denne igjen. Jeg tror den helst vil ligge i fred :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også latt Polytrol sitte i fred og heller påført Tyromania på dekksider inntil videre, Polytrol beskytter plasten godt nok på egenhånd ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Lurer på å handle denne bilen her hvor fangrene er blitt ganske lysegrå. Synes fangrene på sein 740 mister fargen fort, derfor funderte på om owatrol holdt godt nok på fargen eller om det tregs ekstra beskyttelse

IMG_0191.jpg

Endret av Høydal
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Owatrol Polytrol passer perfekt til det formålet å du vil nok få en lang holdbarhet :)

Jeg ville iallefall ikke hatt noe som helst over Polytrol igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg gjerne ut noen bilder når du har testet Polytrol :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde Polytrol for første gang på tirsdag, samboerens '00 Opel Astra. Listene er ikke til å kjenne igjen!

Ei list så litt skjoldete ut, tror jeg var litt gnien med produktet, noen som har erfaring med å legge 2 lag Polytrol med noen dager i mellom?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg gjør når jeg legger på polytrol er å bruke en pensel og legge ganske tykt på plasten. Lar det ligge et par minutter og stryker det litt utover eller har på litt mer hvis det trekker inn ekstra mye noen steder. Når det har ligget på 5-10 min totalt så tørker jeg av overskytende med en klut eller papir som ikke loer. Dette for å være sikkert på at alt er "mettet" så det ikke blir noen skjolder og holder lenge. Husk at evt mf kluter du bruker til dette er omtrent umulige å få rene igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg gjør når jeg legger på polytrol er å bruke en pensel og legge ganske tykt på plasten. Lar det ligge et par minutter og stryker det litt utover eller har på litt mer hvis det trekker inn ekstra mye noen steder. Når det har ligget på 5-10 min totalt så tørker jeg av overskytende med en klut eller papir som ikke loer. Dette for å være sikkert på at alt er "mettet" så det ikke blir noen skjolder og holder lenge. Husk at evt mf kluter du bruker til dette er omtrent umulige å få rene igjen.

Det kan du si igjen, men du kan droppe ordet "omtrent". Brukte noen Nanolotus-MF til Polytrol, og de er ødelagt for alltid. :( Anbefaler IKKE å bruke MF man er glad i (og helst ingen andre heller) til dette. De blir stygge og kommer til å lukte Polytrol selv etter flere vask. Alt du legger dem i vann med kommer også til å lukte. Følte meg litt "haunted" av det der...

Håper det går greit med noe OT her, da TS har fått svarene han trenger. Noen som vet om et tørkepapir som egner seg bra til dette formålet? Har prøvd en vanlig rull kjøpt på butikken, og det funker greit, men skulle gjerne hatt noe tjukkere da den ikke fjerner det så effektivt. MF eller annen fille er mye bedre sånn sett, men...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan du si igjen, men du kan droppe ordet "omtrent". Brukte noen Nanolotus-MF til Polytrol, og de er ødelagt for alltid. :( Anbefaler IKKE å bruke MF man er glad i (og helst ingen andre heller) til dette. De blir stygge og kommer til å lukte Polytrol selv etter flere vask. Alt du legger dem i vann med kommer også til å lukte. Følte meg litt "haunted" av det der...

Håper det går greit med noe OT her, da TS har fått svarene han trenger. Noen som vet om et tørkepapir som egner seg bra til dette formålet? Har prøvd en vanlig rull kjøpt på butikken, og det funker greit, men skulle gjerne hatt noe tjukkere da den ikke fjerner det så effektivt. MF eller annen fille er mye bedre sånn sett, men...

Nå svarer jeg ikke direkte på spørsmålet ditt, men jeg har skapene fulle av gamle slitte t-skjorter, håndklær, laken osv og de bruker jeg til å tørke polytrol med. Ihjelvasket bomull slipper sjelden lo over på ting som er malt/lakket, bortsett selvfølgelig når du river dem i mindre biter for da løsner jo masse trådbiter. Men det er jo bare å brette tøystykket så kantene er inn..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polergarn eller polerduk funker kanskje? Det duger jo ikke til det det egentlig skal brukes til, men det kan jo brukes til noe :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

+5 poeng til Gry for en bra idé

+10 poeng til Mighty for en enda bedre idé ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive