• 0
Gry

S3 Gold + A15 kombo

Spørsmål

Gikk amok med våtslipen i går, og polerte idag.

Gikk på med S3 Gold og med noe jeg håper var en medium pad (en lysoransj pad uten navn, muligens noe jeg har tullet med meg fra Biltema, har to, er det en sånn Sonax?)

Og så gikk jo tida og jeg begynte å bli stressa for å gjøre meg fort ferdig så jeg fikk kommet meg på jobb, og hev meg rundt med en sort über og A15.

..hologrammer.

Hva var mest feil her? Ingen wipedown etter S3 eller er ikke A15 på sort über grovt nok til å følge opp?

Eller skulle jeg bare tatt meg tida til flere pass? Jeg kan garantere at jeg slurvet med kjøringa på slutten. Da jeg kom fram på jobb så jeg til og med flere steder jeg ikke hadde fått buffet av skikkelig!

Planen var vel egentlig en runde S17 i mellom, og så avslutte enten med S40+voks eller A15 på DA. Jeg har jo Toyota, så at jeg fikk hologrammer med roterende var vel egentlig ingen overraskelse.

Kunne jeg berget et bedre resultat ved å kjøre A15 på en grovere pad? På DA?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 svar til spørsmålet

• 0

Jeg bruker A15 på sort scholl. Dette blir uten hologrammer. Prøvde i går A15 på blå scholl pad, dette ble også uten hologrammer (bilen var en Audi A6 99 modell)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Glemte å si at jeg bruker DA maskin :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Svart uber er jo mjuuuuk pad! (for å legge på glace, lakkforsegling og voks)

Blå uber er litt hardere.

Grønn uber skal nok fungere.

Kanskje du må opp på oransje uber viss du bruker ei svak DA maskina.

(editerte siste paden til oransje. Gul vart litt feil, sia den er den grovaste)

Endret av todleif
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Bruk A15 på sort Scholl pad på DA maskin. A15 er best egnet for DA maskin for et 100% resultat.

Brukte det nylig selv på en RAV4, funka meget bra.

Wipedown trengs ikke mellom, blir bare unødvendig.

mvh

Tom Myhr

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Men klarer jeg å rydde opp etter S3 med A15, på en grovere pad? Har en sånn hvit spider som vel er grovere enn sort Scholl

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Du skreiv at du brukte svart uber før. Den er jo den mjukaste paden til uber. Svart scholl er nok ein del bedre til å ta hologrammer.

Prøv først med A15 på svart scholl.

Eg har aldri brukt svart uber før. Den er beregna på glace/voks og er altfor mjuk til korrigering. (er jo litt avhengigt av lakken)

Eg bruker vanligvis ikkje noke mjukare enn grønn uber.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg fikk med en svart über siden de var gått tom for det jeg egentlig bestilte, så det er den eneste über paden min. Det var bare en tanke bakerst i hodet som plutselig fikk pri da jeg sto der og stresset med å bli ferdig, som gjorde at jeg tok den med ut sammen med A15-flaska. Merket at den utrolig myk, ja!

Jeg skal teste svart scholl og spider med A15 neste gang jeg har tid til å pleie Frankenyarisen, med DA først og fremst.

det er veldig greit med en liten billig bil man kan prøve seg litt fram på mens man ennå lærer :unsure: stakkar Yarisen får gjennomgå, kjører stadig rundt med noen halvkorrigerte paneler og våtslipmerker hist og pist

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive