Gå til innhold

Liste over vanlige blandingsforhold - med app!

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Hurra for denne! :D

Denne burde klistres!

Endret av alextech
Skrevet

Valet Pro Citrus Pre-Wash

1+10 eksteriør/forvask

1+20 innvendige overflater (plastikk) og flekkfjerning på tekstil

1+80 teppe- og møbelrens

(Ikke testa sjøl, men står slik på kanna)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Skrevet

Takker! Har oppdatert nå og har også laget den litt mer oversiktlig. :)

Skrevet

Vet noen om en app hvor du enkelt kan plotte inn og forholdet vann/produkt utfra sluttmengde?

Nei, men jeg vet om ei som har tenkt at det kan umulig være vanskelig å lage :-P (famous last words)

Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Skrevet (endret)

Fin oversikt.

Vet noen om en app hvor du enkelt kan plotte inn og forholdet vann/produkt utfra sluttmengde?

Laget et excel-ark du kan plotte inn tall på. Sikkert bare å åpne med telefonen og. :)

Blandingsforhold_kalkulator.zip

Ser slik ut:

post-2465-0-70277100-1387461572_thumb.jp

Edit* Knoter med å lage en app nå, får se om jeg får det til... :P

Endret av CFM
Skrevet

• Sterk avfetting før polering: Mellom 1:5 og 1:10.

Pass på at denne blandingen kan være litt sterk for enkelte ting.. Jeg hadde vel rundt 1:7 når jeg skulle korrigere bruksbilen, som har noen stygge stålfelger m hjulkapsler på vinter. Dusja på litt Surfex og tenkte, jøss så skitne de kapslene var.. Helt til jeg oppdaget at det var lakken/malinga på kapselen som løste seg opp :lol:

Skrevet (endret)

Hehe såpas ja... :P Skal skrive at man bør være forsiktig!

Ellers har jeg laget en fungerende app til Android! :D

Må bare lage grensesnittet litt mer tilpasset mobil...

Skjermbilde fra mobilen:

post-2465-0-81245600-1387465780_thumb.pn

Endret av CFM
  • DCN Poeng 1
Skrevet (endret)

Sånn, da har jeg laget en app som overraskende fungerer!

Den forrige trengte internett, men har laget en nå som ikke trenger det. Kommer ikke til å laste den opp med det første da jeg skal bygge litt videre på denne. :)

Jeg tenker på å lage en versjon der man kan velge om man vil ha svaret utregnet i milliliter eller desiliter, samt blandingsforhold ut av skumkanonen basert på blandingsforholdet i flaska (i høyde-cm eller blandingsforhold) og sterkest blandingsforhold på selve skumkanonen. Hva tenker dere om det?

Skjermbilder:

post-2465-0-68057900-1387539894_thumb.pn

post-2465-0-79320400-1387539008_thumb.pn

Endret av CFM
  • DCN Poeng 1
Skrevet

Kanskje feil plass å spørre på, men spør likevel;p Hvor sterk blanding skal man ha for å fjerne voks?

Skrevet

Kanskje feil plass å spørre på, men spør likevel;p Hvor sterk blanding skal man ha for å fjerne voks?

Med surfex så 1:10 eller 1:5

Skrevet

Med surfex så 1:10 eller 1:5

Tull og tøys ;)

Relativt "fersk voks" takler til og med ren surfex, ryktene om at surfex skal strippe det meste i nevnte blandingsforhold, må være startet av noen som sitter hjemme og tror istedet for å faktisk teste det selv ;)

Skal man strippe voks og være 100% sikker på at man har en helt ren overflate, bør man ta en lett rens enten for hånd eller en kjapp runde med maskin og finpolish, det som er igjen av voks forsvinner så snart maskinen er borti lakken.

Skrevet (endret)

Enig i det trogha. Spesielt holdbare vokser/lakkforsegling (slik som Swissvax Shield, Collinite 845, Meguiars #16, AutoGlym HD Wax, GTechniq C1) tåler veldig sterk Surfex om de er lagt nylig. Man vil riktignok fjerne en del av vokslaget, men det vil være noe igjen.

Man har ingen garanti på å fjerne all voks ved å bruke sterk Surfex, selv om det i mange tilfeller vil være nok.

Skal man være sikker bør man ta en rask lakkrens først. Gjerne etterfulgt av wipedown om man har brukt en oljete polish.

Det er ikke så farlig om noe voks er igjen etter en grundig runde vask og clay før polering. De siste restene forsvinner med en gang så fort man begynner poleringen. :)

Endret av CFM
Skrevet

For min del så lurte jeg pga; jeg vil legge et nytt lag #845(den begynner å bli slapp noen steder, og vil ta hele bilen og ikke stedvis), men har blitt fortalt at du ikke kan legge dobbelt opp av denne sealeren fordi den vil løse opp seg selv (?) Men skal prøve med en kraftig surfex blanding:-)

Skrevet

Hvis du legger to lag (rett) oppå hverandre er eneste 'effekten' at lag to løser opp lag én, bortsett fra der du evt har blingset under påføring og fått helligdager. Dvs du kaster bort litt produkt.

Hvis du bare skal ha et lag til av samme fordi første påføring begynner å bli slapp, så er det ingen hokus pokus. Det viktigste er at bilen er rein så du ikke drar grus, salt og asfalt rundt på lakken. Kjør på!

Det jeg prøver å si at du ikke skader noe som helst, det er bare generelt ikke noe vits i å legge forsegling/hybridvoks full av løsemidler i flere lag, for pga løsemidlene så får man rett og slett ikke flere lag.

Skrevet (endret)

Okei, takk for info! Jeg var bare skeptisk til at jeg skulle gå fra "slapp" til ingen beskyttelse om den løste opp seg selv :P

Endret av boklepp
Skrevet

Maguires shampoo plus kan vel være grei å ha på lista? Har ei kanne på vei men vet ikke selv hva blandingsforholdet er. Har kjøpt inn shampoo plus og maxi suds 2, der jeg tenkte shampoo plus i foam Lance og maxi i bøtta. Er dette feil eller?

Så at det var foreslått et blandingsforhold på partsandretards om maxi suds 2: 4 kroker på 20liter vann

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår