johime(joakim) 480 Skrevet 14 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 14 Juli, 2013 BMW 320 Stv 2009 Fikk forespørsel og en skikkelig shine av en BMW 320, fikk høre på forhånd at det var en del riper og merker i bilen. Etter litt innspeksjon viste det seg at bilen var full av riper og RDS. Eier hadde også dagen før overlevering kjørt over nymalte hvit striper langs veien. Etter mye arbeid med clay slapp heldigvis malingsprikkene fra lakken Noen bilder ved ankomst. Veimerkings prikker. Begynnte som vanlig med Prickbort på alle lakkerte flater og P21 på felgene. 10 minutters virketid. Ventet 5 minutter og jobbet godt med en medium EZ felgkost. Gikk så over motorrom, inni dører, tanklokk og kriker og kroker med Surfex HD 1:5. Så ble alt dynket ned med Surfex 1:5 og dekk skrubbet godt. Fikk virke til den begynte å tørke. Etter all sanden var spylt av bilen kom virkelig veimerkingen frem. Etter en kaffepause å lakken var blitt tør fant jeg frem IronX, virketid 10 minutter. Den fant veldig lite å jobbe med. Så ble bøtten, gritgarden og chenille votten funnet frem. Varmt vann og CG Extreme bodywash blandet godt med høytrykken. Vasker i rette linjer. Tid for clay, CG medium og deres luber ble brukt. Fant nesten ingen ting i lakken men ble en lang kamp med veimerkingen Inspeksjon av lakkens tilstand.RDS, hologrammer og swirls så det holder. Begynte med interiøret. Alt av glass renset med Scholl ice og lofritt papir. Dashbord og alt av vinyl ble vasket med greenclean og MF. Alle teppet ble støvsugd og renset, plast matten i bagasjerommet ble skrubbet og setene fikk en runde medSV leather cleaner kit. Bilen ble så parkert i garasjen klar til korrigering. Neste dag startet jeg med å maskere alt på bilen, tape opp testfelt på panseret og måle tykkelsen på lakken. Etter test endte det opp med S03+ på gul uber for å så bort noe defekter, hard lakk og mye RDS = mye arbeid med Krauss900w! Noen bilder fra korrigeringen. Etter en runde med S03+ Ble bedre etter litt våtsliping, borte ble det ikke men betraktelig dempet. Mere bilder. Runde 2 ble kjørt med S30+ på grønn uber, og whipedown ble tatt etterhvert med Scholl CF02. Blankt ble det Bilen ble tatt ut og Surfex HD påført for å få bort alt av poleringstøv. Så var det tid for LSP. SV Autobahn på felgene og eksos. SV Pneu glossy på dekksider. RainX på glass. SV Shield på lakk. Til slutt noen ferdig bilder. Takk for oppmerksomheten. Tidsforuk: 22Timer. 28 Siter Kjører en teakbrun Audi A1 1.4TFSI Følg meg på facebook S&S #1 Toyota Rav4, S&S #2 Skoda Fabia STV, S&S #3 BMW 320Stv 2009, S&S #4 Opel Insignia 2013, S&S #5 Audi A6 1999, S&S #6 Saab 9-5 2010, S&S #7 VW Jetta 2006,S&S #8 Bmw 318D 2002 S&S #9 Audi A4 1.8TQ 2012, S&S #10 Rapido 985F 2004, S&S #11 Toyota Hilux 2012, S&S #12 Toyota MR2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willy Wonka 123 Skrevet 14 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 14 Juli, 2013 Ble veldig bra det her. Cred levert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogersolmyr 3 151 Skrevet 14 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 14 Juli, 2013 Flott jobb og resultat. Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandera 168 Skrevet 14 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 14 Juli, 2013 Strøøøgent! Hva slags sprayhode bruker du til P21s? Det som følger med er ikke akkurat optimalt Siter Asbjørnsen Automobilvaskeri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johime(joakim) 480 Skrevet 14 Juli, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 Juli, 2013 Ble veldig bra det her. Cred levert Tusen takk! Flott jobb og resultat. Tusen takk, både jeg og eier ble storfornøyd. Strøøøgent! Hva slags sprayhode bruker du til P21s? Det som følger med er ikke akkurat optimalt Det orginale gikk i stykker, ikke helt sikker på hvilen det er men tror det er fra CG. Ikke helt optimalt det heller med det har holdt sammen en stund Siter Kjører en teakbrun Audi A1 1.4TFSI Følg meg på facebook S&S #1 Toyota Rav4, S&S #2 Skoda Fabia STV, S&S #3 BMW 320Stv 2009, S&S #4 Opel Insignia 2013, S&S #5 Audi A6 1999, S&S #6 Saab 9-5 2010, S&S #7 VW Jetta 2006,S&S #8 Bmw 318D 2002 S&S #9 Audi A4 1.8TQ 2012, S&S #10 Rapido 985F 2004, S&S #11 Toyota Hilux 2012, S&S #12 Toyota MR2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderst 1 918 Skrevet 14 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 14 Juli, 2013 Godt jobba! Cred. Siter ✓ 18' Tesla Model S 75D X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance Alexander's bilpleielogg X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde Alexander's S&S oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild 141 Skrevet 14 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 14 Juli, 2013 Nydelig arbeid dette, cred avlevert med største glede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen`s Autospa 10 Skrevet 14 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 14 Juli, 2013 Cred på den ja:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trudi 1 Skrevet 14 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 14 Juli, 2013 Veldig bra jobbet , tatt i betraktning at du jobbet med Krauss DA 900w på hele bilen. Hvordan synes du maskinen var å jobbe med . Brukte du de orginale bakplater som følger med maskinen. Skal snart ta en 2004 Black safire metallic. Hadde tenkt å prøve med min kraus da 900 w. Men lakken på denne er jo knallhard, så får se. Hvilken av pads synes du tok best. flott levert på en sliten lakk :thumbup: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johime(joakim) 480 Skrevet 14 Juli, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 Juli, 2013 Tusen takk alle sammen! Veldig bra jobbet , tatt i betraktning at du jobbet med Krauss DA 900w på hele bilen. Hvordan synes du maskinen var å jobbe med . Brukte du de orginale bakplater som følger med maskinen. Skal snart ta en 2004 Black safire metallic. Hadde tenkt å prøve med min kraus da 900 w. Men lakken på denne er jo knallhard, så får se. Hvilken av pads synes du tok best. flott levert på en sliten lakk :thumbup: Takk skal du ha! Maskinen liker jeg å jobbe med, bruker orginal bakplate og uber pads. Denne kjørte jeg hele bilen med gul uber(grov), prøvde med Orange men den tok litt mindre og måtte kjøre flere runder før jeg oppnådde ønsket resultat. Lakken var hard på denne og, måtte på flere områder kjøre både 2 og 3 runder, Lykke til! Maskinen jobber bra. Tar bare litt lengre tid Siter Kjører en teakbrun Audi A1 1.4TFSI Følg meg på facebook S&S #1 Toyota Rav4, S&S #2 Skoda Fabia STV, S&S #3 BMW 320Stv 2009, S&S #4 Opel Insignia 2013, S&S #5 Audi A6 1999, S&S #6 Saab 9-5 2010, S&S #7 VW Jetta 2006,S&S #8 Bmw 318D 2002 S&S #9 Audi A4 1.8TQ 2012, S&S #10 Rapido 985F 2004, S&S #11 Toyota Hilux 2012, S&S #12 Toyota MR2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trudi 1 Skrevet 14 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 14 Juli, 2013 Tusen takk alle sammen! Takk skal du ha! Maskinen liker jeg å jobbe med, bruker orginal bakplate og uber pads. Denne kjørte jeg hele bilen med gul uber(grov), prøvde med Orange men den tok litt mindre og måtte kjøre flere runder før jeg oppnådde ønsket resultat. Lakken var hard på denne og, måtte på flere områder kjøre både 2 og 3 runder, Lykke til! Maskinen jobber bra. Tar bare litt lengre tid Har fått høre at de orginale bakplatene utvikler en del varme, ikke anbefales. hvilken hastighet kjørte du med trinn. Har du både liten og stor bakplate.. Takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johime(joakim) 480 Skrevet 14 Juli, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 Juli, 2013 Di gjør det, eller det er vell ikke bakplaten men maskinen. Den overfører varmen fra motoren via akslingen og til bakplaten. Må pause ofte og bytte pad etter hvert panel eller så ødelegger du di. Kjører maks trinn 5 i fart, helst 4 for å spare padden for varmen. Siter Kjører en teakbrun Audi A1 1.4TFSI Følg meg på facebook S&S #1 Toyota Rav4, S&S #2 Skoda Fabia STV, S&S #3 BMW 320Stv 2009, S&S #4 Opel Insignia 2013, S&S #5 Audi A6 1999, S&S #6 Saab 9-5 2010, S&S #7 VW Jetta 2006,S&S #8 Bmw 318D 2002 S&S #9 Audi A4 1.8TQ 2012, S&S #10 Rapido 985F 2004, S&S #11 Toyota Hilux 2012, S&S #12 Toyota MR2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysholm 431 Skrevet 15 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2013 Veldig flott resultat som bekrefter at man kan få til veldig mye med en DA. Godt jobbet. Siter Hilsen Espen ELCO Auto Spa & Detailing:http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Min worklog:http://www.detailersclub.no/forum/topic/14724-lysholms-samlede-verker-logg/ Garasjetråden:http://www.detailers...n-blir-isolert/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johime(joakim) 480 Skrevet 15 Juli, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2013 Veldig flott resultat som bekrefter at man kan få til veldig mye med en DA. Godt jobbet. Tusen takk! Siter Kjører en teakbrun Audi A1 1.4TFSI Følg meg på facebook S&S #1 Toyota Rav4, S&S #2 Skoda Fabia STV, S&S #3 BMW 320Stv 2009, S&S #4 Opel Insignia 2013, S&S #5 Audi A6 1999, S&S #6 Saab 9-5 2010, S&S #7 VW Jetta 2006,S&S #8 Bmw 318D 2002 S&S #9 Audi A4 1.8TQ 2012, S&S #10 Rapido 985F 2004, S&S #11 Toyota Hilux 2012, S&S #12 Toyota MR2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apex_s2k 62 Skrevet 15 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2013 Veldig bra resultat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic 623 Skrevet 15 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2013 Flott jobb ;-) Siter E30 Turbo E34 Bi turbo bruksbil BMW 2002 Turbo under restaurering http://facebook.com/GusdalsCarCare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda CX 5 0 Skrevet 15 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2013 Sjef jobb utført med krauss900. Har en slik selv. Ting tar tid. Bakplaten som kommer original har jeg erfart holder bedre en den jeg kjøpte utenom som hadde mer gummi (smeltet etter hardkjør på hardt ripet lakk.) Du vurderer vel ikke roterende slik jeg gjør ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johime(joakim) 480 Skrevet 15 Juli, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2013 Tusen takk! Jo vurderer det stekt, men greier ikke bestemme mellom flex da, rupes eller roterende Siter Kjører en teakbrun Audi A1 1.4TFSI Følg meg på facebook S&S #1 Toyota Rav4, S&S #2 Skoda Fabia STV, S&S #3 BMW 320Stv 2009, S&S #4 Opel Insignia 2013, S&S #5 Audi A6 1999, S&S #6 Saab 9-5 2010, S&S #7 VW Jetta 2006,S&S #8 Bmw 318D 2002 S&S #9 Audi A4 1.8TQ 2012, S&S #10 Rapido 985F 2004, S&S #11 Toyota Hilux 2012, S&S #12 Toyota MR2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda CX 5 0 Skrevet 16 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 16 Juli, 2013 Gå for flex roterende. Ser de har satt ned prisen på bilnerden.no nå. Blir dratt mot Rupes og flex DA jeg også av all oppmerksomheten det systemet får her inne og andre detailing sider, men vi har allerede en grei DA i krauss om det skulle være behov for å rydde etter roterende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 16 Juli, 2013 Rapporter Share Skrevet 16 Juli, 2013 Meget bra jobb dette, så bra ut både utvendig og innvendig. Et lite tips, er å bruke ne cleaner fluid fra SV før voks, for å tilføre prevaks oljer, for enda bedre varighet på voksen. Her er cfp finish meget bra, da den også gir lakken litt ekstra glans før voksen. Cred er selfølgelig levert. Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.