johime(joakim)

S&S #3 Bmw 320Stv 2009

22 innlegg i emnet

BMW 320 Stv 2009

bmw_zpsd972c2e4.png

Fikk forespørsel og en skikkelig shine av en BMW 320, fikk høre på forhånd at det var en del riper og merker i bilen.
Etter litt innspeksjon viste det seg at bilen var full av riper og RDS.
Eier hadde også dagen før overlevering kjørt over nymalte hvit striper langs veien.

Etter mye arbeid med clay slapp heldigvis malingsprikkene fra lakken :)

Noen bilder ved ankomst.

2013-07-12155503_zpsb9512b51.jpg
2013-07-12155514_zpsaf76cde1.jpg
2013-07-12160024_zpsd08a7fe8.jpg
2013-07-12160036_zps6194aa80.jpg
2013-07-12160052_zps236f5ddc.jpg
2013-07-12160101_zpsf3dd13d4.jpg

Veimerkings prikker.
2013-07-12160211_zpsd1ae2a46.jpg

2013-07-12160223_zps8fa74d5c.jpg
2013-07-12160230_zpscd5fa86f.jpg
2013-07-12160242_zps70f46de9.jpg
2013-07-12160250_zpsef8d4a41.jpg
2013-07-12160302_zpsfb08e2ee.jpg
2013-07-12160315_zps60e9009c.jpg

Begynnte som vanlig med Prickbort på alle lakkerte flater og P21 på felgene. 10 minutters virketid.

2013-07-12160822_zps8fb8a95a.jpg
2013-07-12161036_zpsfbcf1275.jpg

Ventet 5 minutter og jobbet godt med en medium EZ felgkost.

2013-07-12161340_zpsbe724db2.jpg

Gikk så over motorrom, inni dører, tanklokk og kriker og kroker med Surfex HD 1:5.

2013-07-12165322_zpsea272419.jpg
2013-07-12172716_zps75482624.jpg
2013-07-12172909_zpsf8560d07.jpg

Så ble alt dynket ned med Surfex 1:5 og dekk skrubbet godt. Fikk virke til den begynte å tørke.
Etter all sanden var spylt av bilen kom virkelig veimerkingen frem.

2013-07-12173649_zpse8b26fd0.jpg
2013-07-12173656_zps17489746.jpg
2013-07-12173849_zps1e4101c1.jpg

Etter en kaffepause å lakken var blitt tør fant jeg frem IronX, virketid 10 minutter.
Den fant veldig lite å jobbe med.

2013-07-12180200_zpsbb5992f9.jpg
2013-07-12180209_zps8c2c8c4c.jpg
2013-07-12180238_zpsfb08e87f.jpg

Så ble bøtten, gritgarden og chenille votten funnet frem.
Varmt vann og CG Extreme bodywash blandet godt med høytrykken.

2013-07-12181208_zpsac8c24ea.jpg
2013-07-12181243_zps720e2053.jpg

Vasker i rette linjer.

2013-07-12181814_zpsf252e9ef.jpg

Tid for clay, CG medium og deres luber ble brukt.
Fant nesten ingen ting i lakken men ble en lang kamp med veimerkingen :)

2013-07-12182708_zps5d3f544c.jpg
2013-07-12182717_zps55e954e0.jpg

Inspeksjon av lakkens tilstand.
RDS, hologrammer og swirls så det holder.

2013-07-12191034_zps0a021258.jpg
2013-07-12191106_zps0f3b237d.jpg
2013-07-12191154_zps9c3af7aa.jpg
2013-07-12191236_zps3cf948ed.jpg
2013-07-12191302_zpsf09c6abb.jpg
2013-07-12191400_zpsbcf42dd9.jpg
2013-07-12191510_zpsf2d3644c.jpg

Begynte med interiøret.

Alt av glass renset med Scholl ice og lofritt papir.

2013-07-12191748_zpsbfbff269.jpg

Dashbord og alt av vinyl ble vasket med greenclean og MF.

2013-07-12192335_zps9add7ad0.jpg

Alle teppet ble støvsugd og renset, plast matten i bagasjerommet ble skrubbet og setene fikk en runde med
SV leather cleaner kit.

2013-07-12201512_zps100e7fcc.jpg
2013-07-13103537_zpsa89a2c9b.jpg

Bilen ble så parkert i garasjen klar til korrigering.

2013-07-12203643_zpsd2b473da.jpg

Neste dag startet jeg med å maskere alt på bilen, tape opp testfelt på panseret og måle tykkelsen på lakken.

2013-07-13113739_zpsa1c3330b.jpg
2013-07-13115513_zpsf7b16462.jpg
2013-07-13113709_zps46d6b8cb.jpg

Etter test endte det opp med S03+ på gul uber for å så bort noe defekter,
hard lakk og mye RDS = mye arbeid med Krauss900w! :)

Noen bilder fra korrigeringen.

2013-07-13123537_zps9bcecef0.jpg
2013-07-13134318_zps6044fb94.jpg
2013-07-13134337_zpsff5ad20d.jpg
2013-07-13144052_zpscdab99ab.jpg
2013-07-13150327_zpsf8aaa75c.jpg
2013-07-13150406_zpsdb249aae.jpg
2013-07-13155757_zps2e2c2ce8.jpg

Etter en runde med S03+

2013-07-13184337_zps70978b14.jpg

Ble bedre etter litt våtsliping, borte ble det ikke men betraktelig dempet.

2013-07-13185252_zpse0bd8d13.jpg

Mere bilder.

2013-07-13190613_zps0354d7fd.jpg
2013-07-13191155_zpsbfd8a6ee.jpg
2013-07-13191600_zps56e7902b.jpg
2013-07-13201558_zps374dba4e.jpg
2013-07-13201620_zps3aea1ce3.jpg

Runde 2 ble kjørt med S30+ på grønn uber, og whipedown ble tatt etterhvert med Scholl CF02.

2013-07-14135733_zps5bfa6c18.jpg

Blankt ble det :)

2013-07-14144913_zps58237706.jpg

Bilen ble tatt ut og Surfex HD påført for å få bort alt av poleringstøv.

2013-07-14171703_zpseee2468a.jpg
2013-07-14171650_zpsefbf21ef.jpg

Så var det tid for LSP.

SV Autobahn på felgene og eksos.

2013-07-14180456_zpse16fdbcc.jpg

SV Pneu glossy på dekksider.

2013-07-14181654_zps6a27e9fd.jpg

RainX på glass.

2013-07-14185501_zpse22c47dd.jpg

SV Shield på lakk.

2013-07-14182412_zpsacb2642e.jpg

Til slutt noen ferdig bilder.

2013-07-14195540_zps396874c9.jpg
2013-07-14195726_zps07a92a54.jpg
2013-07-14195732_zps42ef1294.jpg
2013-07-14195755_zpsa67a164c.jpg
2013-07-14195814_zps9d8ff762.jpg
2013-07-14195858_zpscf119621.jpg
2013-07-14195913_zps6c11f91f.jpg
2013-07-14195930_zps579cb4ea.jpg
2013-07-14195944_zps77867dac.jpg
2013-07-14195959_zps3dfa662d.jpg
2013-07-14200012_zpse4c30130.jpg
2013-07-14200041_zps28b8f358.jpg
2013-07-14200101_zpsf2e352bb.jpg
2013-07-14200130_zpsd9306663.jpg
2013-07-14200149_zps143b5613.jpg
2013-07-14200217_zpsdbcfbae8.jpg
2013-07-14200243_zps9826410d.jpg
2013-07-14201444_zps9619fb0a.jpg

Takk for oppmerksomheten.

Tidsforuk: 22Timer.

28

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble veldig bra det her. Cred levert :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb og resultat.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøøøgent!

Hva slags sprayhode bruker du til P21s? Det som følger med er ikke akkurat optimalt

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble veldig bra det her. Cred levert :)

Tusen takk!

Flott jobb og resultat.

Tusen takk, både jeg og eier ble storfornøyd.

Strøøøgent!

Hva slags sprayhode bruker du til P21s? Det som følger med er ikke akkurat optimalt

Det orginale gikk i stykker, ikke helt sikker på hvilen det er men tror det er fra CG.

Ikke helt optimalt det heller med det har holdt sammen en stund :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt jobba! Cred.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig arbeid dette, cred avlevert med største glede.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred på den ja:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra jobbet , tatt i betraktning at du jobbet med Krauss DA 900w på hele bilen.

Hvordan synes du maskinen var å jobbe med . Brukte du de orginale bakplater som følger med maskinen.

Skal snart ta en 2004 Black safire metallic. Hadde tenkt å prøve med min kraus da 900 w.

Men lakken på denne er jo knallhard, så får se.

Hvilken av pads synes du tok best.

flott levert på en sliten lakk :thumbup: :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen!

Veldig bra jobbet , tatt i betraktning at du jobbet med Krauss DA 900w på hele bilen.

Hvordan synes du maskinen var å jobbe med . Brukte du de orginale bakplater som følger med maskinen.

Skal snart ta en 2004 Black safire metallic. Hadde tenkt å prøve med min kraus da 900 w.

Men lakken på denne er jo knallhard, så får se.

Hvilken av pads synes du tok best.

flott levert på en sliten lakk :thumbup: :thumbup:

Takk skal du ha! :)

Maskinen liker jeg å jobbe med, bruker orginal bakplate og uber pads.

Denne kjørte jeg hele bilen med gul uber(grov), prøvde med Orange men den tok litt mindre og måtte kjøre flere runder

før jeg oppnådde ønsket resultat.

Lakken var hard på denne og, måtte på flere områder kjøre både 2 og 3 runder,

Lykke til! Maskinen jobber bra. Tar bare litt lengre tid ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen!

Takk skal du ha! :)

Maskinen liker jeg å jobbe med, bruker orginal bakplate og uber pads.

Denne kjørte jeg hele bilen med gul uber(grov), prøvde med Orange men den tok litt mindre og måtte kjøre flere runder

før jeg oppnådde ønsket resultat.

Lakken var hard på denne og, måtte på flere områder kjøre både 2 og 3 runder,

Lykke til! Maskinen jobber bra. Tar bare litt lengre tid ;)

Har fått høre at de orginale bakplatene utvikler en del varme, ikke anbefales.

hvilken hastighet kjørte du med trinn.

Har du både liten og stor bakplate..

Takk for svar.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Di gjør det, eller det er vell ikke bakplaten men maskinen.

Den overfører varmen fra motoren via akslingen og til bakplaten. Må pause ofte og bytte pad etter hvert panel eller så

ødelegger du di.

Kjører maks trinn 5 i fart, helst 4 for å spare padden for varmen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig flott resultat som bekrefter at man kan få til veldig mye med en DA. Godt jobbet.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig flott resultat som bekrefter at man kan få til veldig mye med en DA. Godt jobbet.

Tusen takk! :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra resultat.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb ;-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjef jobb utført med krauss900. Har en slik selv. Ting tar tid. Bakplaten som kommer original har jeg erfart holder bedre en den jeg kjøpte utenom som hadde mer gummi (smeltet etter hardkjør på hardt ripet lakk.) Du vurderer vel ikke roterende slik jeg gjør ?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk! :D

Jo vurderer det stekt, men greier ikke bestemme mellom flex da, rupes eller roterende :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for flex roterende. Ser de har satt ned prisen på bilnerden.no nå. Blir dratt mot Rupes og flex DA jeg også av all oppmerksomheten det systemet får her inne og andre detailing sider, men vi har allerede en grei DA i krauss om det skulle være behov for å rydde etter roterende.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra jobb dette, så bra ut både utvendig og innvendig. Et lite tips, er å bruke ne cleaner fluid fra SV før voks, for å tilføre prevaks oljer, for enda bedre varighet på voksen. Her er cfp finish meget bra, da den også gir lakken litt ekstra glans før voksen. Cred er selfølgelig levert.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive