Gå til innhold

Polere opp plastlister BMW?


Recommended Posts

Skrevet

Vet plast som i kanaler og front/bakfangere er fult mulig å polere med maskin, men hvordan er det med tynne plastlister som vist på bildet? Noen som har erfaring med dette?

Det er jo en helt annen type plast enn på fangerne, så litt usikker på hvordan den vil reagere på varmen. Vil beskrive den som hard, stiv og sprø, hvis det sier noe. Og den er jo for så vidt ikke lakkert heller.

(listene mellom vinduene)

post-4427-0-90901600-1342995772_thumb.jp

For eksempel gå over med MG #82 med en medium eller fine cut? Eller grovere?

På roterende maskin.

Skrevet

Hei

Det går helt fint å polere opp disse listene her. Ser ut som du polerer en e90, så her er forøvrig et 50/50 bilde fra samme type lister jeg tok på en e90 320d for litt siden:

IMG_6101.jpg

hmsilset
Skrevet

Vet plast som i kanaler og front/bakfangere er fult mulig å polere med maskin, men hvordan er det med tynne plastlister som vist på bildet? Noen som har erfaring med dette?

Det er jo en helt annen type plast enn på fangerne, så litt usikker på hvordan den vil reagere på varmen. Vil beskrive den som hard, stiv og sprø, hvis det sier noe. Og den er jo for så vidt ikke lakkert heller.

(listene mellom vinduene)

post-4427-0-90901600-1342995772_thumb.jp

For eksempel gå over med MG #82 med en medium eller fine cut? Eller grovere?

På roterende maskin.

Sikker på at de ikke er lakkert?

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

 

 

Skrevet

Listene kan være veeldig matte og du kan få deg en A-haaa opplevelse om du prøver å sette maskinen på dem :)

hmsilset
Skrevet

Listene kan være veeldig matte og du kan få deg en A-haaa opplevelse om du prøver å sette maskinen på dem :)

Tror de er lakket jeg også.Er refleksjon på de på dette bildet, men det kan jo plast gi også. Vet det finnes sånne uten lakk, men har ikke sett det ofte.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

 

 

Skrevet

Disse er i matt finish på min E90.

Kansje du burde tørket bort støvet før du tok bilde. Vanskelig å se om disse er matte eller lakkerte...

JMossige
Skrevet (endret)

Det var ulakkert matt plast på E90'en jeg hadde også.

Endret av Mossige
Skrevet

Er en e87 :)

Men når dere sier det kan det hende de er lakkert, gikk egentlig ut i fra de skulle være matt svarte, men det er kanskje fordi de er så falmet!? :)

Hvordan er prosessen med polering på disse da? Rett fra som resten av bila?

hmsilset
Skrevet

Liten myk pad og ikke veldig grovt produkt :) Er en sånn plass det er greit å ta det rolig.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

 

 

DagMagnus
Skrevet

Disse listene finnes både i matt og blank utgave. De matte er sannsynligvis plast, men de blanke er i lakkert metall.

Skrevet

Jeg polerte over slike matte (lakkerte?) metallister på A3n jeg tok, maskerte godt rundt mot gummien og tok to lette pass med DA, grønn uber og S30+. Fjernet flekker og ga lista et friskere utseende med jamn glød.

Skal teste det samme på min egen E87 også, når det slutter å regne

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Skrevet

Fungerte bra, men vær obs da disse tåler LITE varme, så tendens til varmeutslett allerede etter noen pass. Men de ble fine da, og lett å fjerne riper fra :)

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at de matte listene på min X3 er i stål. Til info.

.....Og de listene som det er bilde av ser ut til å ha vært blanke en gang i tiden.

Skrevet

Flere som funderer her seg jeg.

BMW kom med flere eksteriøsrpakker der du hadde:

-Crhome line -> Krom, men det skjønte vel dere?

-Shadowline (Highloss) -> Lakkert tynt stål også kalt høyglanssort

-Shadowline (matt) -> Plast

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår