Gå til innhold

Faktisk blandingsforhold ved bruk av foamcanon


nibelo

Recommended Posts

Jeg ser det er mange ulike valg av produktmengde i foamcannon. Min tanke er å forsøke få til korrekt blandingsforhold ut av cannonen basert på produktet som brukes.

CG såpene (citrus, glossworks, suds II, extreme bodywash+wax) oppgir at korrekt forhold er 1:640, er dette fornuftig å prøve få til, eller blir blandingen for svak etter som mesteparten av produktet ender opp i skum?

I min karcher utgave, så har jeg funnet ut at den gir ca 1:25 forhold, og det tilsier at man skal ha i litt i underkant av 0.2 dl såpe for å ende opp med 1:640, men jeg ser mange her opererer med både 1 og 2 cm i tanken (1dl = 1.7cm ca) som gir en blanding som er 5-10 ganger sterkere...

Samme spørsmål gjelder vel også ting som valet pro sine ulike prewash/foam produkter.

Målet er jo å ikke fjerne for mye lsp, men samtidig slippe å gnikke av for mye med bøttevask. Og det er ikke noe poeng å få til barberskum heller, kan evt legge på litt av det tilslutt om naboen står og gyner i vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Gidder ikke å rusle ut i garasjen for å se på hva det står på CG Citrus WG kanna mi med såpe, men blandingsforholdet er vel oppgitt for vanlig bøttevask. -Foamcannon er jo litt annerledes.

Uansett, så er det som du selv sier litt forskjellig hva folk bruker, og årsaken er enkelt: Prøv og se hva du liker selv. ;)

Tykkelsen på skummet, hvor lenge man lar det virke, etc vil jo gi ulikt resultat.

Så, mange har prøvd og kanskje kommet frem til at rundt 1-2cm med såpe gir godt resultat/bra sted å starte.

Jeg bruker ca 1-2cm med CG-såpe, og så et par cm med foamsåpe, resten vann i flaska. Rister godt og kjører på. Sitter sikkert på et par minutter så spyles av. Funker for meg det. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en regulerbar foamcannon slik som den jeg kjøpte hos Scandicshine så vil du kunne variere blandingsforholdet ut fra kanonen også, så jeg blander ofte med litt lsp-vennlige såper når jeg skal ha i kanonen, CG CW&G går aldri i kanonen når jeg skal vaske bil med lsp..

Gidder ikke å rusle ut i garasjen for å se på hva det står på CG Citrus WG kanna mi med såpe, men blandingsforholdet er vel oppgitt for vanlig bøttevask. -Foamcannon er jo litt annerledes.

Uansett, så er det som du selv sier litt forskjellig hva folk bruker, og årsaken er enkelt: Prøv og se hva du liker selv. ;)

Tykkelsen på skummet, hvor lenge man lar det virke, etc vil jo gi ulikt resultat.

Så, mange har prøvd og kanskje kommet frem til at rundt 1-2cm med såpe gir godt resultat/bra sted å starte.

Jeg bruker ca 1-2cm med CG-såpe, og så et par cm med foamsåpe, resten vann i flaska. Rister godt og kjører på. Sitter sikkert på et par minutter så spyles av. Funker for meg det. B)

The Best Naturally derived Citrus Hyper Shampoo and Gloss Enhancer.....EVER.

Dilutes 1 to 4000 the highest concentration of premium wash soap. (1 Cap Full) mixes with 5 gallons of water delivering the finest premium clean surface that shines

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...