MikTor

Funker dette med DA maskin?

Produktene i pakken der fungerer fint til da-maskin, men jobben er både enklere og mindre tidkrevende om du bruker en roterende.

Siden det følger med bakplate for roterende kan du jo spørre om du kan bytte disse produktene til noe annet...

Edit: Kommer jo også litt an på hvilken da-maskin du har også... Maskin type biltema funker ikke spesielt bra til korrigering...

Endret av aleks
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, nettopp det er har tenkt sjøl. har seff da frå biltema som eg har øvd meg litt på. har du noken forslag på heilt grei roterende til enn grei pris?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hitachi sin er knallgod for en grei pris :) Ligger på rundt 2 laken!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den til dodo er litt svak. har ikke prøvd hitachi sin, men vil tro det er et bedre kjøp. er nok en litt annen kvalitet over den.

dodo sin er ganske lik einhell sin som koster 600(?) kr på bilxtra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spin doctor er vel den samme maskinen som Einhel er. Delte meninger om denne. Bakplaten passer fint på Hitachien da den har 14mm gjenger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, for sjå ka det blir til....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skil roterende anbefales på det sterkeste. Ser den ligger på 1199,- på Torshov bilrekvisita nå

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Makita fra UKstan:

http://www.toolstop.co.uk/makita-9227cb-7/180mm-sander/polisher-240v-p4048

Kom på 1804 kroner inkl frakt, pluss 382 i oppkravsgebyr fra Posten da den kom ca en uke etter bestilling.

Ellers snublet jeg over denne godsaken her, Flex XC 3401 VRG DA-maskin hos Chemical Guys Nederland:

http://www.chemicalguys.nl/index.php/flex/flex-xc-3401-vrg.html

€345 ser ikke forferdelig billig ut i utgangspunktet, men det er billigere enn alle leverandører i Norge. Når jeg så røper at de har allerede betalt VAT på den fra Tyskland og at de trekker den fra hvis man sender dem en mail og ber om det, velger bankoverføring som betalingsmåte og ber dem om å sende en PayPal money request, så trekkes 19% fra prisen. Som om ikke DET er nok, har de fri frakt til Skandinavia på alle ordrer over €175...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott.hørdes nice ut.

fornøgd med makita`n du handla?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fullt mulig å korrigere med en kraftig DA maskin. Raskere går det med roterende, men enklere det er det nok på ingen måte. For en nybegynner er en DA maskin både tryggere og enklere å håndtere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg forstår. føler eg har grei kontroll på DA maskinen. kan vere grett å teste ut noke nytt. kanskje ta for meg et testprosjekt for å få enn viss feeling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør som meg (om du har kone/kjæreste): Dama bryr seg ikke om bilen sin, så bruker hennes som "prøvekanin" om jeg er usikker på noe, f.eks. å korrigere riper (det har hun nok av, for å si det slik) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott.hørdes nice ut.

fornøgd med makita`n du handla?

Har faktisk ikke fått brukt den enda grunnet flytting, men den skal hentes ut av boden over helgen og få kjørt seg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive