truhaa

TEST - DoDo juice Lime Prime Lite & Orange Crush

Evo wash & wax

Liten runde på Evo i dag da jeg fikk ordren min fra Blankbil hjem, og det vil jeg kalle en "nær DoDo opplevelse"

Lenge mellom hver gang jeg blir imponert over blankheten på Evon, da den støtt er vasket og polert, men i dag fikk jeg en aldri så liten WOW her hjemme, og WOW er det alltid artig å oppleve.. Jo lengre en er i dette gamet her jo lengre i mellom går det, så når det først kommer en WOW er det like så greit å delen den med andre :D

Kjørte en litt mer grundig vask i dag, dvs jeg inkluderte avfetting

Prewash

KCL Micro Royal avfetting

NonToxic såpe i foam cannon

Sonax extreme felgrens

Vask

GritGuard

Natursvamp

DoDo Juice born to be mild såpe

Såpe i bøtta og frem med natursvampen, denne har blitt mye brukt her, og den syntes jeg fungerer bra, den holder mengder med vann og glir lett over lakken. Riper har jeg ikke sett noe til enda vedr denne her.

post-3-0-28229300-1310763679_thumb.jpg

post-3-0-15331800-1310763683_thumb.jpg

Så var det inn i garasjen da det regnet litt for tørk.

Tørk

Cobra Guzzler

Lakkrens

Dodo Juice - Lime Prime Lite

Voks

Dodo Juice - Orange Crush

Grunnen til testing av DoDo Juice her nå var pga en som testet de forskjellige voksene på et hvit panser, der kom det frem at fargepigmentene i voksene ville gi bilen en litt annen glød en de "klare" voksene da det var synlig etter noen lag at de la igjen litt farge. I og med jeg liker litt nytt så jeg snittet til å bestille litt av dette og se selv..

Born to be mild - God såpe, bra glid og vaske-effekten hadde jeg ingenting å utsette på, den fungerte supert. Evo er ikke av den mest skittene sorten, så noe voldsom feedback kan en ikke gi enda. Doserte 4 korker i bøtte med 18 liter vann, så den er greit drøy også. koster 200,- hos blankbil.no

Lime Prime Lite - som er en rens var lett å jobbe med, den er som Cleaner FLuid fra Swissvax litt oljete, så en mikrofiber er å anbeflale, gjerne to mikrofiber også da det er greit med en fersk etter ca halve bilen.

Av denne alene syntes jeg bilen ble en anelse mørkere, men så har det seg med det at en ser det en vil se innimellom også, så det kan godt være lyset som lurte meg litt der, men rent og pent ble det. Lime Prime Lite korrigerer ikke, den bare gjør lakken klar for voks.

Skal du korrigerer mer må du ha Lime Prime (uten Lite) den fjerner litt okisidering og småriper sies det, mend en har jeg ikke testet enda. koster 195,- hos blankbil.no

Orange Crush - Voksen her er litt hardere selv om den er en soft wax type fra DoDo Juice. Ikke vansklig å legge, men litt mer jobb en smørvoksene til bla Swissvax og R222.

Lett gikk det uansett, og den er lekende lett å fjerne også fra lakken.. Rosinen er vel det som møter deg etter buffingen, def om du har rød bil (eller tett, gul, orange eller burgunder) Da ble det blankt og glinsette her, så det var her WOWen min kom, og som sagt før så er det litt i mellom de etterhvert..

Jeg har sikkert sett bilen like eller nesten like blank før, akkurat når jeg fjernet voksen fra bilen og tok et skritt tilbake var de første tankene mine at "så blank har denne aldri vært" så om jeg kom et hakk opp på glansskalaen både håper og tror jeg.. men å måle, eller finne ut av det nå klarer jeg ikke, dette får bli med godfølelsen jeg fikk. koster 395,- blankbil.no

Her er i allefall ferdigbildene av bilen, så kan ere bedømme selv hva dere syntes :)

post-3-0-87723000-1310763621_thumb.jpg

post-3-0-98031100-1310763626_thumb.jpg

post-3-0-30412600-1310763631_thumb.jpg

post-3-0-96740600-1310763635_thumb.jpg

post-3-0-07859100-1310763639_thumb.jpg

Dekksider fikk Dodo Juice Tyromania, "voks" til dekksidene, skokrem type. Denne hadde jeg ikke mye tro på når jeg så i krukka, men den fungerer faktisk ganske bra. har ikke buffet over dekkene med vann enda, men det å legge den på var vel det jeg stusset mest på, da det er vrient nok å få enkelte flytende dekkfornyere til å treffe inni bokstaver etc. Så for min del ut som denne dekte bra, men kommer med mer info vedr denne etterhvert..

post-3-0-55372200-1310763643_thumb.jpg

post-3-0-90409900-1310763647_thumb.jpg

post-3-0-62309100-1310763651_thumb.jpg

post-3-0-62904500-1310763654_thumb.jpg

post-3-0-42246300-1310763657_thumb.jpg

post-3-0-20138000-1310763662_thumb.jpg

post-3-0-07437800-1310763667_thumb.jpg

post-3-0-53414300-1310763671_thumb.jpg

post-3-0-09839700-1310763676_thumb.jpg

Konklusjonen min er at jeg lett kan anbefale disse produktene her, alle fungerte supert og ga meg en blank bil her, noe som er mitt nirvana :)

11

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekk test det her truhaa :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred for flott test-writeup. Jeg fikk samme positive opplevelsen med DoDo Juice Purple Haze Pro. Litt hard i krukka og noe vanskeligere å legge helt jevnt enn de mykeste andre vokser, men avbuffingen var lett.

Så kom godfølelsen når jeg så resultatet. Utrolig blank og flott, med rå beading og en beskyttelse som varte i nesten 6 mnd. DoDo Juice voks står ikke tilbake for noe annet jeg har prøvd, inkludert ting som er mer enn dobbelt så dyrt. Etterhvert som det tærer på produktene jeg har, vil mange bli erstattet med DoDo Juice. Gleder meg til å prøve mer av dette :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott!

Har selv på Dodo juice blue velvet nå. Knallfornøyd med tanke på pris/holdbarhet og looks! Boostet den med Red mist her om dagen.

Stort pluss at de selger panel pots. Da kan man prøve litt diverse til en billig penge. Må si jeg blir mer og mer "Dodo mann"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine bilder og bra skrevet :)

Fikk min store DODO-opplevelse når jeg fjernet en del vaskeriper og "marring" på BMW-lakk med Lime Prime - resultatet ble ekstremt blankt og produktet er en fryd å jobbe med (på roterende, har ikke prøvd med DA / Hånd)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra test Truls, ikke hver dag man får seg en WOW :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BTBM er en deilig såpe, får lyst til å ta den med inn i dusjen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble blankt å fint det der, la selv på DoDo Juice Diamond White på bilen for ett par dager siden

og ble veldig fornøyd med resultatet. La også på et lag med Poorboy's White Diamond Glaze før voksen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LPL er en meget bra cleanser / pre-wax - jeg bruker min altfor lite selv egentlig. Men hver gang tar jeg selv i å si: å hællandussan, _nå_ er det klart for LSP!

Har brukt mest Shield og Concorso siden de kom i hus, men har ymse DoDo vokser stående klar. Jeg tror jeg kommer til å kjøre LPL + 2-3 lag med enten Engel eller BVP som vinterkombo på Versoen i år.

Tyromania er på vei til meg også - hvor mye gikk det fra 30ml pot'n til Evo'n?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke mye, men tror det blir større boks etterhvert om det kommer, 30 ml holder vel til 12-16 dekk tipper jeg, brukte ikke overvettes mye når en legger på...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt mest Shield og Concorso siden de kom i hus, men har ymse DoDo vokser stående klar. Jeg tror jeg kommer til å kjøre LPL + 2-3 lag med enten Engel eller BVP som vinterkombo på Versoen i år.

Jeg hadde også planer om dette, men siden "alle" skal det er det ikke så tøft... :) blir vel BVP her i vinter... Med en liten dose red mist trop. Hver 3. Vask...

Blir spennende å se hvordan dette står i forhold til Concorso'n jeg hadde sist vinter...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive