Stem

Fjerning av Swirls

Hei

Jeg har en kjempe jobb på en kjempe av en bil, en Suburban. Denne er så full av swirls så du blir nesten svimmel av å se på denne...

Jeg har lest meg opp endel via forumet her på div tips og triks trådene rundt om, men jeg føler fortsatt at jeg mangler forståelsen av hvordan jeg bør gå frem for å få tatt swirls'ene på bilen min uten å lage nye/ødelegge lakken/jobbe for ingen nytte.

Jeg leser at det brukes forskjellige pad's og kjønner at disse har ulike egenskaper, men avgjøres dette på formen, tetthet eller hardheten i pad'n?

Foreløpig har jeg et begrenset opplag av produkter og utstyr, men dette kan anskaffes.

Finnes det en oppsummering eller fjerning av swirls for dummies på siden her? Jeg kan ikke se å finne den isåfall

På forhånd takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

All lakk er forskjelligt, so det finnes ikkje ein oppskrift som kan følges.

Ser du litt på Show & Shine trådene, er det ofte testing av forskjellige kombinasjoner for finne denne kombinasjonen som tar so mykje som ein vil.

Man starter med å teste med ein mild kombinasjon. Tar den ikkje nok, er det over på ein litt grovare kombinasjon, til den rette kombinasjonen er funnet.

Etter denne kombinasjonen, kan det ofte være hologrammer. Da er det greit å bruke ein mildare kombinasjon for å ta dette. Og for å få lakken blankere.

Grove pads er grovere i strukturen enn milde pads.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, takker for oppklaring

Men: er det gjenbruk på pad eller er dette bruk og kast? Ser på blankbil.no at det koster 150pr stk for pad's (kansje jeg er kjip her men...)og dette kan komme til å koste endel(?)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pads er berre å vaske og dei er klar for meir morro! :)

Eg vasker mine for hånd i vasken. Er vist ikkje alltid padsa liker vaskemaskin. (ikkje testa av meg)

Det virker som om grove pads har litt mindre holdbarheit enn fine pads. Er du litt uforsiktig og køyrer padsa borti hjørner osv, so kan dei bli fortare øydelagte.

Eg har vel ikkje køyrt so altfor mykje med maskin, so eg har ikkje klart å øydelegga nokre pads enno

Og dette kan være ein forholdsvis dyr hobby! Men det er morro med blank bil! (særligt når andre bemerker det)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehehehe ser den du :D

Da er det vel bare å bestille og hive seg til...skal komme med en S&S tråd etterhvert

Takker så meget for oppklaringer toddleif B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive