hmsilset

Hvit skjoldete ss lakk etter avfetning.

Brukte prickbort avfetning ei runde, også en runde med grime reaper.Etter bøttevask og avspyling er bilen ganske så mye lysere rød enn den var.Er det nok å prøve en bøttevask til kanskje, eller wipedown? Må jeg går over med DA en runde for å få lakken ok igjen?

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil er det snakk om? Det kan jo være at lakken er litt oksidert og det har ligget oljer/voks der som har skjult dette inntil den ble fjernet med avfetting. Bare en teori :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Røde toyotaen her i huset liker heller ikke prickbort av en eller annen grunn, men det ser ut til å være bare forskjermen av en eller annen grunn..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil er det snakk om? Det kan jo være at lakken er litt oksidert og det har ligget oljer/voks der som har skjult dette inntil den ble fjernet med avfetting. Bare en teori :)

Det er den røde mr2n min som jeg har som avatar her. Bilen er maskinpolert og vokset for ikke lenge siden, og ikke mye oxydert lakk. Tror jeg må finne frem maskina igjen. Irriterende.Liker ikke å holde på med egen bil hver måned omtrent :)

Røde toyotaen her i huset liker heller ikke prickbort av en eller annen grunn, men det ser ut til å være bare forskjermen av en eller annen grunn..

At det kun er ene forskjermen er nesten enda rarere ;) Vet prickborten kan virke sånn om den ligger lenge, men jeg spylte av etter ett par minutter bare.Kan være fordi det plutselig ble skarp sol rett før jeg spylte av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også erfart at det kan bli hvite flekker enkelte steder. Hos meg kommer det nesten alltid slike flekker der jeg har omlakkert. Så konkluksjonen min er at det er noe med den nye lakken som ikke tåler prickbort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det kun er ene forskjermen er nesten enda rarere ;) Vet prickborten kan virke sånn om den ligger lenge, men jeg spylte av etter ett par minutter bare.Kan være fordi det plutselig ble skarp sol rett før jeg spylte av.

Mulig det er på resten av bilen også, la bare merke til det når jeg gikk forbi før idag i sola, jeg regna med en gang med at det var PB ettersom at jeg hadde kjørt PB til langt oppå skjermen for å bli kvitt no greier, og jeg skumma atpåtil hele bilen 1 minutt etterpå.. Tror nok den bilen skal være rimelig fæl før det blir kjørt PB på den igjen, ser for meg at Surfex HD eller andre "snillere" saker, selv om de ikke kan sammenlignes får duge fremmover på sommers tid..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakk uten herder får hvite flekker/striper av prickbort. Mulig det samme skjer om det er feilblandet herdermengde?

Det samme gjelder for Grime Reaper... Mine gamle framskjermer som jeg har byttet ut var lakkert med bengalakk, de måtte poleres om grimereaper ble brukt. Samme med det som var spraybokslakkert...

Endret av rudilgr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for bra info rudilgr. Det rare er at min bil har tålt avfetning før :blink: Får heller vaske oftere og la være å bruke avfetning på lakk.Orker ikke gå over med DA for hver vask :)

Fiksa lakke sånn halvveis i dag, og tar en bøttevask og legger concorso i morgen.

post-1306-0-96247500-1310495214_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive