Gå til innhold
Øyvind G

Terrasse rens. Hva bruker jeg?...

Recommended Posts

Øyvind G    2 073
Øyvind G

tenkte jeg skulle få vaska terrassen en dag. den har aldri blitt behanda med noen ting av forige eiere (og heller ikke av meg), så her er det kun treverk med div møkk på.

hv av produkter er det greit å bruke her? det er vel "husvask" det går i? er det noen som har erfaringer/anbefalinger til hva jeg bør kjøpe?

har terrassevasker til HT, så tror jeg kun trenger noe form for produkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Norfoc76    91
Norfoc76

Når jeg fjernet gammel beis brukte jeg terrasse rens ifra gjøco, sterke saker.

Anbefaler deg ikke å bruke HT rett på bordene, fliser de opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bent    341
Bent

Jeg brukte terasserens fra jernia.

Spylte først gulvet så det var skikkelig vått. Så brukte jeg rull til å legge rensen utover før jeg skrubbet med gulvskrubb.

Spylte rikelig av igjen å gulvet forandret seg til å bli som nytt igjen.

Behandlet med terassebeis når det var helt tørt.

Brukte ht å spyle av, men kom litt for tett ett par ganger så treverket reiste seg litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 073
Øyvind G

Spylte først gulvet så det var skikkelig vått. Så brukte jeg rull til å legge rensen utover før jeg skrubbet med gulvskrubb.

Brukte ht å spyle av, men kom litt for tett ett par ganger så treverket reiste seg litt.

det er sånn sak som roterer som er begd for formålet. trodde det skulle gå greit å bruke den?

ser sånn ut:

1d280e3d03e238c541564b0128b8a9ce.jpg

252880683_tp.jpg

er ikke beis på treverket i det heletatt. tenkte jeg skulle få på noe etter det var vasket. veit ikke hva som er best av beis eller olje, men ser for meg at olje er best i dette tilfellet pga det er gammelt og ubehandla.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bent    341
Bent

Vaskeren din funker utmerket:)

Skal du bruke olje kjøp hvertfall den dyre olja, de billige inneholder mye dritt som bare gjør gulvet svart og stygt over tid.

Beis får du nå snart alle farger, også den som gjør fargen tilnærmet grønninnpregnert igjen.

Mitt gulv var også ubehandlet og uttørket, ble som nytt med beis:)

Endret av Bent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 073
Øyvind G

har tatt noen bilder. den nyeste delen er ikke så ille. er mest ved siden av den busken som står ved siden av.

den gammleste delen ser verre ut. vet ikke om det er noe håp her, men er villig til å gi det et forsøk :)

nyeste delen:

IMG_4539_1024x683.jpg

IMG_4541_1024x683.jpg

IMG_4542_1024x683.jpg

IMG_4545_1024x683.jpg

IMG_4548_1024x683.jpg

gammleste delen:

IMG_4549_1024x683.jpg

IMG_4550_1024x683.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kenset    29
kenset

Terasserens av et eller annet merke anbefales ja! Jeg brukte det på verandaen som tidligere hadde vært beiset for mange år siden, men å var grønn/svart. Ble lyst og fint treverk etterpå. Fortynnet det ihht instruksjonene og hadde på med en lavtrykksprøyte fra Plantasjen. Gadd ikke bruke kost men gikk rett på med terassevasker til HT. Helt supert, og mye svart vann!

Brukte terassebeis etterpå (farge Burmateak) og ble meget fornøyd. Dette var i fjor. Gjentar nok til neste år tenker jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
j-j-jimmy    7
j-j-jimmy

Jeg tror definitivt det er håp for terrassegulvet ditt :) Jeg brukte Jotun terrasserens, men det spiller sikkert liten rolle hva slags merke det er. Sterke saker er det iallfall.. En ser godt at det skjer saker og ting med gulvet mens en holder på. Nå har ikke jeg terrassevasker til HT, så jeg brukte Jotun skrubbebørste, funket veldig bra. Beiset med Jotun shimmergrå beis, http://4.bp.blogspot.com/-4rbbp4vE1pc/TcGWOIOGhbI/AAAAAAAAAz8/oc2GzD7e0dA/s1600/P5040883.JPG , ble meget stilig synes nå jeg :-) (bildet er ikke fra mitt hus)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petter    1 399
Petter

Jeg brukte green clean 1:5, ventet litt, så terassevasker. Ble meget bra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 073
Øyvind G

Jeg brukte green clean 1:5, ventet litt, så terassevasker. Ble meget bra

hehe. har ikke green clean, men tanken om å prøve VP interior APC (som jeg har) har slått meg.

kjøper terrassevask imorra tenker jeg. må ha lenger hageslange uansett, så da kjøper jeg det samtidig.

blir morro å prøve dette. skal ta noen 50/50 bilder :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kenset    29
kenset

Prøvde med Surfex HD, men det var ikke så egnet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn_A    106
Bjørn_A

Jeg rensa og beisa terrasen forrige uke, brukte random terrasse rens fra obs bygg, 2 in 1 opplegg eller hva det nå var :) Og brukte også den karcher terasse greia som avbildet lengre oppe her i tråden.

Ble bra det :)

50/50 første strøk.

5921982565_04c30eae00_z.jpg

ferdi med 2 strøk

5921990629_1ee782d048_z.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 073
Øyvind G

ser veldig bra ut. kansje jeg skal beise jeg også?

vil bare være sikker på at det ikke flasser av pga jeg har litt gammelt treverk. ser for meg at olje trekker bedre inn og har bedre heft, men det kan jo hende jeg har feil. har ingen erfaringer på dette området. derfor jeg spør og graver litt.

i første omgang skal jeg hvertfall få vasket det reint. det hjelper ganske mye det også får jeg se hva jeg gjør vidre :)

bare å mate på med tips her hvis noen har noe å legge til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kenset    29
kenset

Beis skal ikke flasse av. Det skal smøres tynt og trekke inn. Ligger det igjen på overflaten så har du smurt for tykt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag.M    1
Dag.M

Jeg rensa og beisa terrasen forrige uke, brukte random terrasse rens fra obs bygg, 2 in 1 opplegg eller hva det nå var :) Og brukte også den karcher terasse greia som avbildet lengre oppe her i tråden.

Ble bra det :)

50/50 første strøk.

5921982565_04c30eae00_z.jpg

ferdi med 2 strøk

5921990629_1ee782d048_z.jpg

Hvilken beis/ farge brukte du her? Slik vil jeg også ha..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn_A    106
Bjørn_A

Hvilken beis/ farge brukte du her? Slik vil jeg også ha..

Jotun Trebitt terrassebeis - Farge burmateak mener jeg på det var :)

Endret av Bjørn_A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Vår terrasse var ikke eldre enn 3 år, men ubehandlet. Vasket den først med høyttrykk og terrasseskrubb på langt skaft. Vasket med zalovann, fikk vekk mye dritt og møkk. Ikke bruk terrassevasker, den fliser opp treverket :)

Valgte beis fra Herregård siden den visstnok var best i en eller annen test :)

http://shop.mal1000.no/?p=v&i=4828

Endret av Dr_S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 073
Øyvind G

prøvde nå med jotun husvask og terrassevaskeren til HT. blei mye bedre, men det er fortsatt noe igjen. virker som om det grønne sitter godt. mulig jeg må kjøpe noe sterkere saker også.

IMG_4580_1024x683.jpg

IMG_4583_1024x683.jpg

IMG_4587_1024x683.jpg

IMG_4588_1024x683.jpg

IMG_4589_1024x683.jpg

IMG_4590_1024x683.jpg

har ikke prøvd meg på den gammleste delen enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kenset    29
kenset

Noe av misfargingen er vel permanent vil jeg tro. Var en del som hang igjen hos meg også, men ble veldig bra etter beis. Spesielt bra blir det vel med mørk beis siden den naturligvis dekker mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Norfoc76    91
Norfoc76

Tror ikke husvasken er like kraftig som terasserens/kraftvask

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig