Xanderion

Hvilke Schollprodukter?

Jeg skal nå gå til innkjøp av scholl polering. Jeg har en roterende maskin, med scholl pads (Polish, finish).

Da jeg brukte SwirlX med en Autoglym finish pad og med den roterende maskinen, endte jeg opp med hologrammer, og fjernet lite riper.

Vil scholl pads og polering med roterende forhindre at jeg lager hologrammer?

Er som sagt helt ny på polering med maskin, så kommer kanskje med noen dumme spørsmål her! Trenger hjelp! =P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SwirlX er ikke laget for bruk med roterende. De 2 viktigste scholl polishene mener jeg er S03 gold og S30+. Begge er veldig gode å jobbe med. I enkelte tilfeller med veldig myk lakk er det ikke mulig å få det hologramfritt med roterende, da må man bruke en DA maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S17 på Sort scholl pute, S40 & S03 på Orange scholl pute, så kommer du langt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neppe Autoglym sin feil at du fikk hologrammer i hvert fall. SwirlX 2.0 egner seg ikke til roterende maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke Honda Civic orginallakk er av den hardeste typen nei. Tror den er vannbasert.

Jeg har ikke tilgang til noe annet enn roterende dessverre. Jeg får vel prøve meg litt fram og se.

Blir nok som du sier s30+ og S03 Gold.

Vanskelig å fjerne hologrammer igjen eller? Kunne tenke meg en DA maskin, men koster jo skjorta de som jeg har sett hvertfall!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hologrammene er lette å fjerne, når man først finner de rette produktene og teknikken :) En kestrel DAS-6 PRO som er en veldig god maskin får du for en drøy tusenlapp inkl frakt fra england. Ellers vil en 2-hodet DA maskin fra f.eks biltema også gjøre jobben som hologramfjerner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hologrammene er lette å fjerne, når man først finner de rette produktene og teknikken :) En kestrel DAS-6 PRO som er en veldig god maskin får du for en drøy tusenlapp inkl frakt fra england. Ellers vil en 2-hodet DA maskin fra f.eks biltema også gjøre jobben som hologramfjerner.

Hvilken forhandler selger denne Kestrel maskinen? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kjenner til den ;) Men hvis du skulle få problemer med å avslutte hologramfritt så er jo en sånn 2-hodet sak et alternativ. Den koster jo 2-3 hundre kroner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kjenner til den ;) Men hvis du skulle få problemer med å avslutte hologramfritt så er jo en sånn 2-hodet sak et alternativ. Den koster jo 2-3 hundre kroner.

Ikke mer? Hva mener du da med en to-hodet sak? Jeg er ganske ny i gamet her :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en DA maskin som har 2 små "hoder" istedenfor et stort. Disse selges på f.eks biltema og clas ohlson. De fungerer på lik måte som en annen DA maskin, med unntak av at den som nevnt er "2 hodet".

30-9292.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en DA maskin som har 2 små "hoder" istedenfor et stort. Disse selges på f.eks biltema og clas ohlson. De fungerer på lik måte som en annen DA maskin, med unntak av at den som nevnt er "2 hodet".

Nå skjønte jeg begrepet "Dual Action" hehe...

Jeg får sjekke det litt opp. Da må jeg vel handle inn litt mindre pads som passer på disse maskinene?

Har også lest at noen bruker litt vann sammen med poleringa for at det ikke skal oppstå varmgang?

Endret av Xanderion
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive