VovloV60

Rens - polish - sealer - voks?

Har kjøpt ny bil som jeg vil ta vare på. Har lest så mye som dama tåler på forumet og laga meg en handleliste på shinerama:

Bilt-Hamber Surfex HD (5L) 12.46 12.46 Remove

Stjärnagloss See-Through Bucket with BLUE Grit Guard Stjärnagloss See-Through Bucket with BLUE Grit Guard (2 items) 12.46 12.46 Remove

Chemical Guys Glossworkz Auto Wash Chemical Guys Glossworkz Auto Wash (16oz) 7.46 7.46 Remove

Scholl Concepts RIM7 Wheel Cleaner Gel Scholl Concepts RIM7 Wheel Cleaner Gel (500ml) 11.63 11.63 Remove

Meguiar's Smooth Surface Clay Kit Meguiar's Smooth Surface Clay Kit (6 items) 20.83 20.83 Remove

Sonus Ultimate Oval Wool Wash Mitt Sonus Ultimate Oval Wool Wash Mitt (single) 7.46 7.46 Remove

Dodo Juice Orange Plush Microfibre Drying Towel Dodo Juice Orange Plush Microfibre Drying Towel (60x60cm) 10.79 10.79 Remove

Eurow Shag Weave Microfibre Towel 10-Pack Eurow Shag Weave Microfibre Towel 10-Pack (10x 12x16 inches) 19.96 19.96 Remove

Gliptone Liquid Leather Conditioner Gliptone Liquid Leather Conditioner (250ml) 6.04 6.04 Remove

Gliptone Liquid Leather Gentle Leather Cleaner Gliptone Liquid Leather Gentle Leather Cleaner (250ml) 5.21 5.21 Remove

Meguiar's Ultra-Safe Wheel Spoke Brush Meguiar's Ultra-Safe Wheel Spoke Brush (single)

Korrigeringer?

Det jeg ikke har kontroll på er rens-polish-sealer-voks. I bilpleie for dummies brukes disse uttrykkene, men det er ikke tilsvarende som står i "nybegynner på produktjakt". Her heter det korrigering, prevoks, forsegling, voks....er det disse uttrykkene som står til hverandre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bøtte med guard

Entry kit med viking

Leather care kit

Vashpudel

Miracle dryer

Pneu

Carbath.

Mye enklere og det kan kjøpes i Norge

Swissvax.no eller scandicshine.no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det jeg ikke har kontroll på er rens-polish-sealer-voks. I bilpleie for dummies brukes disse uttrykkene, men det er ikke tilsvarende som står i "nybegynner på produktjakt". Her heter det korrigering, prevoks, forsegling, voks....er det disse uttrykkene som står til hverandre?

Jeg synes det var mye bra på listen din. Ikke dropp SurfexHD i hvertfall, og skaff deg Prickbort også. :)

Lakkrens finnes med og uten slipemidler.

Med slipemidler korrigerer/fjerner den riper.

Uten slipemidler renser den lakken kjemisk.

Polish er finere lakkrens, også kalt prevoks i noen tilfeller.

Voks og forsegling gjør det samme. Voks har gjerne naturlige ingredienser som bivoks og carnauba. Lakkforsegling er syntetisk fremstilt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive