Bjørnen87

Blandingsforhold NXT Generation® Car Wash

Har anskaffa ei flaske med Meguiar's NXT Generation® Car Wash. På flaska står det at eg skal bruke 4 korkar per gallon vatn, altså ca. 4 korkar til 4 liter vatn. Til ei bøtte på 15 liter blir dette 15 korkar med shampoo. Kan dette stemme? Har også lest at denne shampooen skal være meget drøy i bruk, det vil eg absolutt ikkje påstå om dette blandingsforholdet er riktig.

Nokon som har synspunkt og erfaringar med dette?

Takk for alle svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min kanne (med norsk etikett) står det 0.5dl per vaskebøtte (10L). Jeg tror dette holder i massevis, men har ikke brukt den på et par år.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt denne med et par korker i en hel bøtte vann, og det har vært plenty synes jeg! Prøv deg gjerne fram med det som utgangspunkt, og spe heller i litt om du føler det blir for svak blanding.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt 1-2 korker pr 19-liters bøtte og synes det funker flott. Masse skum og fin glid på lakken.

Syntes også blandingsforholdet på flasken var noe drøyt siden dette er en ganske sterk såpe, men hvis poenget er å strippe all LSP fra bilen er det vel riktig... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier bare slumpe litt oppi bøtta :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier bare slumpe litt oppi bøtta :)

Samme her, Blander man i korken blir det bare klin synes jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her, Blander man i korken blir det bare klin synes jeg.

Skyller jo korken før den skrus på flasken igjen da, men ja, jo, i det siste har det blitt "en liten skvett såpe" i bøtten...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker målebeger jeg.. Er ikke rent skjelden at folk bruker både dobbel og tredobbel dose eller mer uten å vite det. Med så små doser som det ofte er snakk om så kan en liten skvett bli hva som helst :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

X2. 30-50 ml holder til en 19l bøtte (Ca 16-18l vann). Såpen er veldig drøy og gir god glid ved så små mengder. Såpemengden vil variere med hardheten på vannet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker målebeger jeg.. Er ikke rent skjelden at folk bruker både dobbel og tredobbel dose eller mer uten å vite det. Med så små doser som det ofte er snakk om så kan en liten skvett bli hva som helst :)

X2 ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte meg en slik dunk for ett par år siden, og det er fortsatt en fjerdedel igjen av dunken! :)

Men har nå gått over til en annen såpe som visstnok skal være litt mer gem med voksen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare jeg som ser at TS ikke har skjønt helt forholdet mellom gallons og liter? :unsure:

Google says: 1 US gallon = 3.78541178 liter

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bare jeg som ser at TS ikke har skjønt helt forholdet mellom gallons og liter? :unsure:

At man runder av fra 3,7854blablabla til 4 har vel ikke sykt mye å si i denne sammenhengen...eller?

Når det er oppgitt 4 korker pr gallon vann, så går det greit nok å sammenligne dette med 4 korker pr 4 liter vann. For de fleste iallfall ;)

Endret av Haakon O
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, i så fall blir det ca. 1,05668821 kort per liter vatn ;) For dei fleste er det nøyaktig nok med 4 liter per gallon når det har med slikt å gjere.

Ellers: Takk for mange bra svar, ser ut til at eg ikkje treng å bry meg spesielt hardt om lappen på flaska :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette helt feil såpe å bruke til "daglig" vask av ny voksede biler?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette helt feil såpe å bruke til "daglig" vask av ny voksede biler?

Nei, men ikke bland for sterkt i bøtta bare. Hvis du foretrekker Meguiars så ville jeg heller gått for Gold Class som "daglig" vask såpe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men ikke bland for sterkt i bøtta bare. Hvis du foretrekker Meguiars så ville jeg heller gått for Gold Class som "daglig" vask såpe.

pleier å blande forsiktig ja når det er til slik vask, er stort sett bare den, clay og all metal shine jeg har ifra MG

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller "Soft wash gel" som lukter mye bedre enn gold class :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller "Soft wash gel" som lukter mye bedre enn gold class :D

Hmm..njaaaaa...ikke helt enig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive