Gå til innhold
Rune88

felg vask og motorvask

Recommended Posts

Rune88    0
Rune88

hei

har noen spm angående dette

hva er best å bruke til felgvask? får å få bort all bremsestøv osv

å hva anbefaler dere å bruke i motorvask?

har handla meg ny bil for et par ukers tid tilbake, så tenkte jeg skulle ta den en runde med skikkli polering utvendig osv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Felgrens til felger: Scholl rim7,Bilberry,Espuma,Sonax osv..

Motorvask: Avfetting:Chemical guys grime reaper,surfex hd,prickbort eventuelt en APC(all purpose cleaner). Masse å velge mellom så bare å prøve seg frem.

Dette er bare mine tanker om saken og ikke noe fasit:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune88    0
Rune88

Felgrens til felger: Scholl rim7,Bilberry,Espuma,Sonax osv..

Motorvask: Avfetting:Chemical guys grime reaper,surfex hd,prickbort eventuelt en APC(all purpose cleaner). Masse å velge mellom så bare å prøve seg frem.

Dette er bare mine tanker om saken og ikke noe fasit:)

takkef for svar:)

får innom mekonomen å sjekke om dei har noe bra motor/felg vask:) kjøpte noe polering der idag,

men mangler motorvask og felgrens:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

takkef for svar:)

får innom mekonomen å sjekke om dei har noe bra motor/felg vask:) kjøpte noe polering der idag,

men mangler motorvask og felgrens:)

Lykke til med poleringen. Anbefaler deg å ta en titt i nettbutikkene nederst på dette forumet. De har mange gode produkter og hjelper sikkert ti med å sette sammen ei pakke med det du trenger. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune88    0
Rune88

Lykke til med poleringen. Anbefaler deg å ta en titt i nettbutikkene nederst på dette forumet. De har mange gode produkter og hjelper sikkert ti med å sette sammen ei pakke med det du trenger. ;)

takk:)

takk for tipset:) da skal jeg sjekke der nå:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag.M    1
Dag.M

Til felgvask kan jeg anbefale P21S Power Gel.

Denne har jeg også bestilt meg, hvor lenge skal den sitte på? Og kan den sitte på for lenge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Denne har jeg også bestilt meg, hvor lenge skal den sitte på? Og kan den sitte på for lenge?

Den kan sitte på så lenge du ønsker egentlig, siden den er syrefri. Hvis den tørker, bare spruter du på litt mer. 10-15 minutter pleier å holde før avspyling. Etterpå legger jeg på litt til og jobber det inn med børste før jeg spyler av nok en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Jeg legger den på som det første jeg gjør når jeg skal vaske eller polere en bil. SÅ begynner jeg å finne frem alt annet jeg trenger. Lar felgrensen stå så lenge som mulig, spyler den av samtidig som jeg spyler av foam, hvis bilen har fått et lag med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag.M    1
Dag.M

Jeg legger den på som det første jeg gjør når jeg skal vaske eller polere en bil. SÅ begynner jeg å finne frem alt annet jeg trenger. Lar felgrensen stå så lenge som mulig, spyler den av samtidig som jeg spyler av foam, hvis bilen har fått et lag med det.

Flott. Men hvor drøy er den? Har bestilt "startpakke" og 1 liter refill.

Holder vel til noen biler det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Kommer jo helt an på hvor mye du spruter på hver felg det ;) Den er ganske tyktflytende, så kan kanskje være greit å spre den litt med en børste e.l hvis du ikke vil bruke så mye produkt. Jeg prøver å være gjerrig, men er felgene skikkelig møkkete, "sløser" jeg gjerne litt. Kjøpte en 5l nylig, så.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
K.Vassli    2
K.Vassli

Kommer jo helt an på hvor mye du spruter på hver felg det wink.gif Den er ganske tyktflytende, så kan kanskje være greit å spre den litt med en børste e.l hvis du ikke vil bruke så mye produkt. Jeg prøver å være gjerrig, men er felgene skikkelig møkkete, "sløser" jeg gjerne litt. Kjøpte en 5l nylig, så.. default_smile.png

hvor er det dere kjøper denne felgrensen ?

Link til nettbuikker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Solhaug    40
Solhaug

www.autobahn-bilpleie.no

vil anbefale deg å handle deg litt iron x,kan være greit å fjerne bremskiverust fra felgene :thumbup:

Endret av Solhaug

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
K.Vassli    2
K.Vassli

www.autobahn-bilpleie.no

vil anbefale deg å handle deg litt iron x,kan være greit å fjerne bremskiverust fra felgene :thumbup:

Takker for link.

Ikke snakk om bremseskiverust, blir dritnervøs bare jeg tenker på slikt.

Kjører rundt med orginale 20" Hartge hjul som jeg ikke har lyst å se med noe som helst rust :shocking2:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Solhaug    40
Solhaug

Takker for link.

Ikke snakk om bremseskiverust, blir dritnervøs bare jeg tenker på slikt.

Kjører rundt med orginale 20" Hartge hjul som jeg ikke har lyst å se med noe som helst rust :shocking2:

er vel like greit å innse realitetene først som sist,som kjent ruster bremseskiver over natten,neste gang du bremser sitter ruststøvet fin på felgene,tok vinterfelgene mine å dusja dem inn med iron x,å kan si at det var greit med ruststøv på dem,og særlig inni felgen :thumbdown:

Endret av Solhaug

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oluf    328
Oluf

Scholl Rim7 til felger anbefales :)

Bilberry er også ett godt alternativ og vesentlig billigere siden den kan blandes ut med vann. Var vel noen som hadde blanda Rim7 50/50 med vann med gode resultater også men det har jeg ikke prøvd selv enda.

Til motor vask synes jeg Scholl Spam er helt super, spray på, la virke og gå over med en børste så er det meste av skitt vekk. Om motorrommet ikke er så veldig skittent bruker jeg Chemical Guys Green Clean blanda 1:10 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig