Knutis

S&S: Hvit S3 8P

Jada. Lesere med våkne øyne har sett at det har kommet færre s&s'er fra meg denne sesongen enn foregående sesonger.

Dette er ikke fordi jeg har fått færre jobber eller at resultatet har blitt dårligere, heller tvert imot.

Men fokus har skiftet fra å bruke mye tid på bilder og presentasjoner her, til å fokusere på å få bilene ferdig og resultatmessig så bra det er mulig å få det.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å lage en s&s av denne heller, mest pga fargen; jeg sliter veldig med å få fanget defekter i lys lakk på foto generelt, og denne hvite er ikke et unntak. Men pga popular demand, prøver vi likevel.

I tillegg gikk kamera tomt for strøm, så enkelte av bildene er tatt med iphone.

Lakkmessig var ikke denne bilen så ille, med unntak av mye grove hakk rundtom samt steinsprut på panseret. Den hadde også endel riper på tak og panser, på tvers. Mulig det kan skyldes avbørsting av snø med kost?

Bilen ved ankomst så ikke så alt for ille ut. Jeg var jo også så heldig at det regnet under vasken, så både Prickbort, Surfex og IronX ble lagt på våt lakk.

DSC00995.jpg

DSC00999.jpg

DSC01000.jpg

Som dere ser er den ikke så alt for ille. Ikke felgene heller egentlig, mye av det som vises her er hakk i lakken.

DSC00996.jpg

DSC00997.jpg

DSC00998.jpg

Shampo: Mark V Very Cherry i skumkanon og Espuma Astro i bøtte.

DSC01001.jpg

Felgrens: En ladning av Bernhard's homemade (Ryktet skal ha det til at det er Scholl Rim7)

DSC01002.jpg

DSC01004.jpg

Fikk ligge leeeeeeeeeeenge, og etter avspyling var det ikke en drittflekk igjen på felgene. Veldig godt fornøyd med akkurat det, for de var klare for voksing rett etter tørk.

DSC01008.jpg

IronX på tilfeldig flaske, og resultatet:

DSC01003.jpg

DSC01005.jpg

DSC01006.jpg

Etter påføringen av IronX gikk hele bilen i oppløsning, og dette var alt som var igjen:

IMG_0418.jpg

Eller ikke..

Foamet, Mark V Very Cherry: De lokter gått

DSC01009.jpg

Bilen (for anledningen i gamle garasjen) klar til tørk

DSC01011.jpg

Så følger noen relativt håpløse inspeksjonsbilder. (I curse you white paint!)

DSC01014.jpg

DSC01013.jpg

DSC01015.jpg

DSC01017.jpg

Så fulgte noen dager med ilegging av lakk på diverse skader, etterfulgt av våtslip. Gikk med såpass med papir:

IMG_0454.jpg

Diverse bilder fra jobbing med steinsprut og hakk (burde hatt flere og ikke minst bedre bilder, memo to self)

IMG_0433.jpg

IMG_0432.jpg

IMG_0431.jpg

IMG_0434.jpg

IMG_0435.jpg

IMG_0436.jpg

Ett av de få dugelige 50/50-bildene:

IMG_0437.jpg

IMG_0439.jpg

Så endel under/etter gul Über og Scholl S3gold

IMG_0438.jpg

IMG_0441.jpg

IMG_0442.jpg

IMG_0443.jpg

Ble endel jobbing på lastelisten bak, både våtslip og polering.

IMG_0444.jpg

IMG_0445.jpg

IMG_0447.jpg

Plutselig tok ene Überen kvelden, men heldigvis hadde man en til.

IMG_0449.jpg

IMG_0450.jpg

Ferdig grovkorrigert. Så var alt klart for blå Über og s30+, etterfulgt av Collinite 845.

IMG_0451.jpg

Buffer felger:

IMG_0452.jpg

CG VRP-dressing på dekksidene, påført med Raceglaze-børster og "buffet" med vanlig MF:

IMG_0453.jpg

Innvendig har jeg dårlig med bilder, men det ble:

Greenclean og diverse MF på dashbord

Espuma glassrens på vindu

SW alcantara-rens

Børste fra Boston (skopleie)

Poorboys Leatherstuff

Nanolotus AC-rens

Greenclean på pumpeflaske for å rense gulvmatter

Greenclean til å vaske gummimatter

Foto av Nanolotus at work. Jeg sluttet å sitte i bilene etter femte gangs bruk.

IMG_0456.jpg

IMG_0459.jpg

Når jeg var ferdig var klokken bikket midnatt og det hadde begynt å mørkne og det var også litt duskregn.

IMG_0461.jpg

IMG_0462.jpg

IMG_0460.jpg

Bilen fikk i tillegg:

Megs NXT all metal polish på krom i grill og eksoshaler

Nanolotus glassforsegling på alle ruter foran b-stolpen

Da tror jeg ikke det var noe jeg hadde glemt heller. default_smile.png

På trappene i tiden fremover har jeg en relativt ny, svart 1-serie, en gammel Mercedes E-klasse og en Audi Allroad C6.

Jeg skal prøve å få laget en bedre s&s på en av de. Takk for titten. wink.gif

25

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Looking velly gooodt... Og pen bil!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RÅ bil! Grønn knapp trykket :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en godt brukt S3 :huh:

Og du skal forresten ikke banne på at det bare er Rim7 i den flaska der :P

Edit: kred for god innsats og resultat

Endret av Belle
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En fin jobb på en fin bil :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice work Knut :) Felgrensen er custom for deg :)

Bilen er forresten 8P og ikke 8L :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er forresten 8P og ikke 8L :)

Oi shit! DET var en grov feil det. Sier mye om hvor lite peiling jeg har på nyere Audi. :blink:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilig bil og flott jobb :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rå bil og en flot job :thumbs:

Slike biler trenger en egte detailer ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette ble veldi bra må jeg si:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra jobbet på en ufattelig fin bil :D

Var det nødvendig med S3 Gold og gul pad, eller tok du den bare for å være sikker på å få tatt nok? På min sølv A3 8P holdt det med S17 på orange :unsure:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det nødvendig med S3 Gold og gul pad, eller tok du den bare for å være sikker på å få tatt nok? På min sølv A3 8P holdt det med S17 på orange :unsure:

Jeg syns lakken på denne var knallhard, trolig en av de hardeste jeg noen gang har vært borti.

Kombiner dette med riper på panser og tak samt massiv våtslip, så kjørte jeg hele bilen med s3gold og gul. Kunne kanskje kommet unna med s17 på sidene og andre paneler, men den ville ikke tatt nok på de værste stedene dessverre.

Og ingen bombe at du liker 8P :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig jobb på en rå vogn!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive