Matti

Menzerna produktene

Finner heller ikke denne tråden ang Menzerna. Det stod det litt mer om de jeg har kjøpt inn.

Leste litt på siden til CleanYourCar, men greit å høre med dere som har brukt de og testet de.

Skal kanskje prøve de ut til helgen, om været tilater dette (ingen inne sted)

Jeg har Menzerna Final Finish PO203S og Power Finish PO106FA.

PO106FA – På siden til CYC står det Cutting 2,5 /5 og gloss 5/5

PO203S – På siden til CYC står det Cutting 3,5 /5 og gloss 3,5 /5

Så derfor lurer jeg på, Vil disse to etter hverandre ta mye av defekter, riper osv med en fin pad og gir Menzerna en virkelig fin og bra gloss?

Disse skal brukes på Toyota og Mazda lakk stortsett...

Ja takk til all infoen jeg kan få...

Endret av Matti
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menzerna gir knallgodt resultat, ikke noen andre som er merkbart over de (om noen er det i det hele tatt).

106FA er en av mine tre favorittprodukter, og den avslutter bra på relativ myk lakk som f.eks Mazda, Ford osv.

Ja, de kan ta mye defekter, men de er ikke laget for kraftige riper, da trenger man ofte grovere saker som PowerGloss, M105, Fast Cut Plus osv. Kjører 106FA ofte med gul pute fra Meguiars, knallfin kombinasjon :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker menzerna selv, men har ikke brukt noe annet så kan egentelig ikke sammen ligne. Men av det jeg har sett av filmer, bilder og S&S ved bruk av menzerna synes jeg resultatet alltid er 3x Så mye bedere, både på dybde, glans, wetlook osv. Selv etter lsp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg f.eks bruke PO203S som etter CYC har 3,5 i cutting også gå etterpå gå over samme panel med PO106FA som har 2,5 i cutting i følge CYC.

Eller blir det for mye og heller bruke en av de og likevel oppnå god og dyp gloss? Skal brukes på Toyota imorgen og en Mazda etterhver...

(Mazda har allerede blitt tatt med Scholl S3Gold og S17 for liten periode siden)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menzerna Fast Gloss S500, er det et veldig sterkt produkt?

Tok en sort Rav4 i helgen, men syns ikke de to Menzerna produktene jeg har, tok noe særlig mye defekter. Derfor lurer jeg på om jeg ikke skal kjøpe inn Fast Gloss S500, men før jeg gjør det, vil jeg høre med dere om den er veldig grov eller bra på Toyota og Mazda lakk... Ikke roterende maskin, har DA

Menzerna gir knallgodt resultat, ikke noen andre som er merkbart over de (om noen er det i det hele tatt).

106FA er en av mine tre favorittprodukter, og den avslutter bra på relativ myk lakk som f.eks Mazda, Ford osv.

Ja, de kan ta mye defekter, men de er ikke laget for kraftige riper, da trenger man ofte grovere saker som PowerGloss, M105, Fast Cut Plus osv. Kjører 106FA ofte med gul pute fra Meguiars, knallfin kombinasjon :)

Er Fast Gloss veldig grov, eller for grov for Mazda/Toyota lakk? For jeg gikk over en sort Rav4 i helgen, men orange paden fra Menzerna og PO203S tok ikke så mye som jeg ønsket, etter fulgt av PO106FA på gul Menzerna pad. Fortell meg mer om FastGloss om du har brukt den før...

Endret av Matti
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menzerna Fast Gloss S500, er det et veldig sterkt produkt?

Tok en sort Rav4 i helgen, men syns ikke de to Menzerna produktene jeg har, tok noe særlig mye defekter. Derfor lurer jeg på om jeg ikke skal kjøpe inn Fast Gloss S500, men før jeg gjør det, vil jeg høre med dere om den er veldig grov eller bra på Toyota og Mazda lakk... Ikke roterende maskin, har DA

Er Fast Gloss veldig grov, eller for grov for Mazda/Toyota lakk? For jeg gikk over en sort Rav4 i helgen, men orange paden fra Menzerna og PO203S tok ikke så mye som jeg ønsket, etter fulgt av PO106FA på gul Menzerna pad. Fortell meg mer om FastGloss om du har brukt den før...

Fast Gloss S500 noen som har prøvd den eller hørt om den? Hvor agressivt er den?

Og Power Finish RD3.02, hvordan er den? Jeg tror Power Finish RD3.02 er Intensive Polish, men er ikke sikker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive