Matti

Sufex Hd vs Prickbort

Jeg har lest litt om både Surfex HD og Prickbort.

Det jeg tenkte på er, hvem av disse to er best og tryggest på lakk? Hvem av disse tar mest av dritt av lakken og div steder på bilen?

For Prickbort (som jeg har lest) trengs ikke å blande ut, mens Surfex HD må blandes ut. Blir lakken eller kan lakken bli ødelagt om

man blander Surfex HD for sterkt og lar den ligge litt for lenge eller har jeg blitt misinformert?

Uanset, tenkte å kjøpe en av de (begynner å bli tom for min BilTema kald avfetting) men hvem?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex HD og PrickBort har hver sin funksjon..

Førstnevnte fjerner veldig lett vei-støv òg er en meget god avfettning..

PrickBort fjerner det aller meste av asfalt som legger seg på bilen meget raskt òg effektivt..

Jeg anbefaler deg å ha begge.. Først legger du på Prickbort ublandet på nederste del av bilen.. Venter 3-4 min så legger du på SurfexHD over denne igjen.. Lar alt stå å virke 3-4 min til B)

Surfex HD er LSP-sikker i forhold 1:20 mener jeg..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så Prickbort vil ta vekk voksen som liggere på bilen med andre ord eller det gjør vel begge?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse kan ikke sammenlignes nei. De er veldig forskjellige produkter. Surfex er bra til prewash og tar vanlig skitt og trafikkfilm. Den tar ikke asfalt osv. Prickbort tar asfalt men rører ikke møkk som surfex tar.

Surfex tar ikke lsp blandet i 1:20 som forvask. Prickbort svekker lsp litt, men denne skal heller ikke brukes før hver vask som surfex.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja okei... Skjønner skjønner.

Blandet Surfex 1.20 under så og si hver vask, mens Prickbort når man skal ta en ny runde med voks osv?

Ja, da er det greit å ha begge to ja...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpen... Da er det vel bare å spare litt mer pæng og ta en skikkelig bestilling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Prickbort ofrtere enn kun før voksing her :)

Syns ikke den tar så veldig mye av besyttelsen....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite tips..

Bruk Surfex HD i blandingsforhold 1:5 på gummi.. Spesielt på bildekk om du skal ha på dekk-fornyer..

Du vil bli overrasket over hvor mye drit det kommer ut av dekket når du har sprøtet på òg begynner å skrubbe med en liten børste el. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vil få en meget hyggelig overraskelse ved å gå fra Biltema kaldavfetting til HD Surfex!!

Konge på gummi, som det har blitt sagt her: Dekk, vinduslister, vinduspussere, motorrom feks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har blandet Surfex i 1:10, er det for sterkt til vokset bil?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg har skjønt det her inne så er det fint med blanding på 1:20 til hverdags vasken. Bruker denne blandingen selv og synes ikke den er hard mot voksen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vil få en meget hyggelig overraskelse ved å gå fra Biltema kaldavfetting til HD Surfex!!

Ikke hvis han skal fjerne asfaltnupper, kaldavfetting fra Biltema kan til en viss grad sammenlignes med prikkbort, og ingen av de er ment for å fjerne samme type møkk som Surfex ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker PB før hver eneste vask, og er etter min vurdering mega-LSP-vennlig. Tok mk6'n i forrige uke, har ikke sett vokskrukka siden september i fjor og beadet og sheetet fortsatt bra. (SV Shield)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker PB før hver eneste vask, og er etter min vurdering mega-LSP-vennlig. Tok mk6'n i forrige uke, har ikke sett vokskrukka siden september i fjor og beadet og sheetet fortsatt bra. (SV Shield)

Jeg tror at Prickbort har litt placeboeffekt i den grad at den legger igjen en liten hinne el noe i den duren som beader og sheeter litt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv etter nytt lag med alkalisk avfetting, skum og 2bm? Ikke vet jeg, veit bare at den er helt knall. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva er poenget med å bruke den før hver vask da? Får du så mye asfalt på bilen din?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare understreker det som blir sagt over her. Surfex HD er ihvertfall den beste og mest anvendelige avfettinga jeg har testet, og sammen med prickbort har du alt du trenger av avfetting. Kanskje med IronX / IronCut i tillegg. Surfex HD er også genial til å fjerne polishrester og oljer etter korrigering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive