Gå til innhold
Popp

TEST: Wolf's Chemicals Decon

Recommended Posts

Popp    59
Popp

Etter å ha hatt hele samlinga fra Wolf's Chemicals stående i garasjen alt for lenge uten å ha tatt meg bryet om å teste noe særlig så kom jeg og Remi frem til at jeg burde få ræva mi ut av sofaen for en gangs skyld.

Så uten å sjekke så skrøyt jeg på meg å ha noen skikkelig møkkete felger på en av husets biler som vi kunne teste Decon på, en direkte konkurent til IronX etter hva jeg kunne forstå, noe som for meg hørtes spennende ut ettersom at jeg prøvde IronX for første gang i forrige uke, med resultat som imponerte ganske bra.

Wolf's Chemicals Decon skal ikke blandes ut, men brukes som IronX, helt ublandet.

Utseende messig ser Decon ut som utvanna melk før man sprayer den på, og når det virker så blir det som mange andre produkt, mørk lilla.

Desverre så var ikke felgene så møkkete som jeg hadde sett for meg før jeg gikk ut av leiligheten, rett og slett for at vi bor to stykker her som er glade i bilvask, men vi konkluderte med at felgene var møkkete nok til å ta en liten minitest iallefall.

Slik så felgen ut før vi begynte, litt bremsestøv, men nok til å se om effekten var noe særlig.

wc_decon-4833.jpg

Så spraya vi på WC Decon

wc_decon-4835.jpg

Produktet virker, på bildet har det vært på i ca 5 minutter.

wc_decon-4840.jpg

Remi mente at produktet skulle få virke i 10-15 minutter, derfor spylte jeg av etter ca 9, farlig å høre etter har jeg hørt B)

wc_decon-4843.jpg

Testen ble utført uten å røre felgen, Decon ble sprayet på og spylt av med HT etter ca. 8-9 minutter.

Min konklusjon:

Wolf's Chemicals Decon er etter hva jeg har testet meg frem til et produkt som jeg fint kommer til å ha stående i hylla mi etter hvert, den ser ut til å ta den samme jobben som IronX meget bra, og den lukter faktisk litt mint-tyggis-aktig. Og til en pris på 390,- pr. 5L så er det ikke noe å utsette på dette heller.

Konsistens: Gel-form, henger bra på felgen

Lukt: Jeg mente tyggis, Remi mente mint-dumle. Ble ikke helt enig der altså..

Effekt: Bra

Pris: 110,- for 1L og 390,- for 5L

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Thænk ju for den mr Popp. Hvordan er den på lakk da mht f.eks piggdekk-rust?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Thænk ju for den mr Popp. Hvordan er den på lakk da mht f.eks piggdekk-rust?

Skal vist være meget bra, har ikke testa ettersom at jeg har gått over alle bilene i huset med IronX med påfølgende clay etterpå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Da blir det å handle denne for å teste litt. 5l for 390,- ække ille.

edit: og da var det bestilt og betalt. Hadde vært morsomt å få testet dette på helgas detail (hint hint Remi :) )

Endret av Essiek

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Nei, men bare husk at selv om at noe lukter deilig, så skal det ikke spises eller drikkes, står på flaska ;) hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Vakke mej :) Var ikke der engang... Skjønner ikke hva du snakker om :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
nope-mx5    4
nope-mx5

Bruker denne selv.

Fjernet noe rustskjolder på frontfangeren etter at det har rent/dryppet fra tow hooks ned på lakken i hele vinter.

Tok også noe jeg trodde var rustskade i fremkant på døra, som brått ser helt fin ut igjen :)

Synes også den var ganske drøy i bruk, og jeg kommer nok til å teste å legge den i godt lag på hele bilen og la det ligge i 45min i skyggen (til det tørker).

-n

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Bruker denne selv.

Fjernet noe rustskjolder på frontfangeren etter at det har rent/dryppet fra tow hooks ned på lakken i hele vinter.

Tok også noe jeg trodde var rustskade i fremkant på døra, som brått ser helt fin ut igjen :)

Synes også den var ganske drøy i bruk, og jeg kommer nok til å teste å legge den i godt lag på hele bilen og la det ligge i 45min i skyggen (til det tørker).

-n

Skal vistnok ikke være skadelig å la den tørke, men var visst litt jobb å fjerne den igjen om den tørka etter hva jeg skjønte..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
nope-mx5    4
nope-mx5

Skal vistnok ikke være skadelig å la den tørke, men var visst litt jobb å fjerne den igjen om den tørka etter hva jeg skjønte..

Ikke med høytrykksspyler, da løsnet det visst i flak :)

Han som lager produktet sa det var ganske artig å se på, hehe, så man må jo prøve ;)

-n

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autobua    21
Autobua

edit: og da var det bestilt og betalt. Hadde vært morsomt å få testet dette på helgas detail (hint hint Remi :) )

390,- skal ikke være så alt for dyrt det nei.

Produktet skal vel være framme i tide til helgas detail.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

390,- skal ikke være så alt for dyrt det nei.

Produktet skal vel være framme i tide til helgas detail.

Kom på døra for ca tre timer siden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Spylte du av med høytrykk eller hageslange?

Testen ble utført uten å røre felgen, Decon ble sprayet på og spylt av med HT etter ca. 8-9 minutter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig