Gå til innhold

hvor tørt skal det bli?


-Thomas-

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Den skal ikke bli tørr i ordets rette forstand, kjøre tørt er ikke bra mht hologrammer, varme etc

alt 1 Når det begynner å støve har du akkurat jobbet den litt for lenge, så stopper du før den støver så er du ofte berga.. Noen polisher støver litt uansett hvordan en bruker de, 3M feks og da spess i grønn utg støver noe under bruk.

3M demoen jeg var på så kjørte instruktør 3M grønn fort over flatene med mye press og fart og fikk mindre støv, så det ligger sikkert litt teknikk bak det også mht støv/mindre støv

alt 2 Når en polish begynner å bli klar eller vaselin lik ut på flatene er den ofte brukt opp.. den er ikke tørr da, men uansett oppbrukt og mer produkt trengs. Begynner pad å lage lyd på panelet er det ofte på tide med påfyll av produkt..

Sikkert flere alternativer mht polisher og merker, men de over her er de jeg har fått følinga med her i alle fall..

Etterhvert kjenner en de produktene en bruker og da er det lettere å lese polishen, men en lærer noe nytt støtt uansett, forskjellig tid er det på mange produkter, noe kan en jobbe nesten evig (3M blå og Menzerna 106 feks er oljette som fy) andre har kortere jobbetid (3M grønn, Scholl s03/s17 gammle typer)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg stopper når det er lite igjen og at det ser ut som en tynn grå hinne på lakken, så blir det lett å tørke av resten :) Kjører du helt tørr kan det gå hardt utpover paden og fort bli hologrammer.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAAAhhhhhhaaaa... Derfor den nye gule meguiars pad'en min begynte å "delaminere" seg allerede etter 1 runde på hele bilen. Tipper jeg har kjørt for lenge da.

Den på en måte revnet rundt hele kanten der den hvite borrelåsen er...

Plukker opp nye ting hele tiden hær : )

Kjørte Megs #80 og #83 på lilla og gul megs softbuff 2.0 pad

Hadde også endel støv i sprekken mellom dører,tipper dette også kunne vært ungått med litt kortere kjøretid?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Noe støv må en forvente at kommer, men overkjører en polish kommer det ofte mer en en trenger.. uansett er en spyling av bilen etter korrigering ikke dumt.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til du overkjører #105 første gangen på burgunder.... Da får du infsrkt tenker jeg. Steike som jeg lurte på om noen dreiv med ofring av husdyr i nærheten. Samt splatter og støv _overalt_. Måtte ta meg en tenkepause da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...