Jump to content
Sign in to follow this  
-Thomas-

hvor tørt skal det bli?

Recommended Posts

-Thomas-

Hvor tørr skal polishen bli før man stopper maskinen og tørker av restene?

Share this post


Link to post
Share on other sites
truhaa

Den skal ikke bli tørr i ordets rette forstand, kjøre tørt er ikke bra mht hologrammer, varme etc

alt 1 Når det begynner å støve har du akkurat jobbet den litt for lenge, så stopper du før den støver så er du ofte berga.. Noen polisher støver litt uansett hvordan en bruker de, 3M feks og da spess i grønn utg støver noe under bruk.

3M demoen jeg var på så kjørte instruktør 3M grønn fort over flatene med mye press og fart og fikk mindre støv, så det ligger sikkert litt teknikk bak det også mht støv/mindre støv

alt 2 Når en polish begynner å bli klar eller vaselin lik ut på flatene er den ofte brukt opp.. den er ikke tørr da, men uansett oppbrukt og mer produkt trengs. Begynner pad å lage lyd på panelet er det ofte på tide med påfyll av produkt..

Sikkert flere alternativer mht polisher og merker, men de over her er de jeg har fått følinga med her i alle fall..

Etterhvert kjenner en de produktene en bruker og da er det lettere å lese polishen, men en lærer noe nytt støtt uansett, forskjellig tid er det på mange produkter, noe kan en jobbe nesten evig (3M blå og Menzerna 106 feks er oljette som fy) andre har kortere jobbetid (3M grønn, Scholl s03/s17 gammle typer)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmsilset

Jeg stopper når det er lite igjen og at det ser ut som en tynn grå hinne på lakken, så blir det lett å tørke av resten :) Kjører du helt tørr kan det gå hardt utpover paden og fort bli hologrammer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Antmar

AAAAhhhhhhaaaa... Derfor den nye gule meguiars pad'en min begynte å "delaminere" seg allerede etter 1 runde på hele bilen. Tipper jeg har kjørt for lenge da.

Den på en måte revnet rundt hele kanten der den hvite borrelåsen er...

Plukker opp nye ting hele tiden hær : )

Kjørte Megs #80 og #83 på lilla og gul megs softbuff 2.0 pad

Hadde også endel støv i sprekken mellom dører,tipper dette også kunne vært ungått med litt kortere kjøretid?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
truhaa

Noe støv må en forvente at kommer, men overkjører en polish kommer det ofte mer en en trenger.. uansett er en spyling av bilen etter korrigering ikke dumt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Essiek

Bare vent til du overkjører #105 første gangen på burgunder.... Da får du infsrkt tenker jeg. Steike som jeg lurte på om noen dreiv med ofring av husdyr i nærheten. Samt splatter og støv _overalt_. Måtte ta meg en tenkepause da ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...