AutoPetter

Voks uten rens

Jeg benytter Autoglym Ultra Deep Shine på mørke og SRP på lyse biler som polish. Trenger en ny voks som jeg kan legge oppå de polishene. Så det blir vel en voks som ikke har noe rens i seg? Hva har dere å anbefale?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voks generellt har ikke rens i seg. Yndlingsvoksen min er collinite 845. Lett å jobbe med, holdbar, billig og DRØY.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voks generellt har ikke rens i seg. Yndlingsvoksen min er collinite 845. Lett å jobbe med, holdbar, billig og DRØY.

Meguiars NXT har vel noe kjemisk rens, Meguiars #16 hadde noe løsmidler. Etter som jeg har hørt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Megs NXT er en syntetisk sealer, selv om meguiars kaller det for "wax" for enkelhets skyld. Denne fyller og skjuler også ganske mye på egenhånd, i likhet med ag srp osv :) De aller fleste vokser inneholder løsemidler i en eller annen form, men i hvor stor grad de vil skade "fyllemidlene" i polishen vil nok variere. Jeg tror det skal gå greit med det aller meste av vanlig voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Megs NXT er en syntetisk sealer, selv om meguiars kaller det for "wax" for enkelhets skyld. Denne fyller og skjuler også ganske mye på egenhånd, i likhet med ag srp osv :) De aller fleste vokser inneholder løsemidler i en eller annen form, men i hvor stor grad de vil skade "fyllemidlene" i polishen vil nok variere. Jeg tror det skal gå greit med det aller meste av vanlig voks.

Så det er alså mulig å legge NXT på SRP uten at det vil gjøre noe med SRP laget?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke NXT tech wax er det beste valget da den sannysnligvis inneholder kraftigere løsemidler enn en voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel den gamle utgaven av NXT som var en slags kjemisk rens i tillegg til beskyttelse (AIO)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg mener 2.0 var uten...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive