O1e

Støv og pollen som fester seg i voksrester?

Hei! Har hatt en god runde med bilen før et par uker siden med sealer og voks, også vasket jeg bilen her om dagen igjen og la på ny voks. Hadde såpass god tid, og tenkte at det skader jo ikke akkurat. :) Men begge gangene har det lagt seg støv/pollen på sidene. Fester seg i sirkler nederst på bilen. Så det jeg lurer på, er hva som gjør dette. Ikke opplevd det før. Kjøpte Smartwax i år, og virker veldig bra. Lett å påføre og lett og ta av. Bruker vanlig handmakt med mikrofiberklut. Er det voksrester igjen som gjør det? Har fjernet det som er av voks, så får det ikke helt til å stemme. Og hvordan får jeg best bort dette? Spyle over med vann og tørke etterpå?

På forhånd takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vet at det er voksrester etter litt "sløv" avbuffing, ville jeg vasket bilen på vanlig skånsom måte med såpe og vann, og forsøkt ny avbuffing. Hvis det sitter godt kan det være at det løsner hvis du legger på et nytt tyyyyynt lag med samme produkt. "Likt løser ofte likt" Ellers er en sterk blanding SurfexHD fin til å fjerne gammel morro.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt en runde med QD etter vask kan også hjelpe på.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet før jeg også, men med litt Quick Detail/sprayvoks over løste det seg. Tar på 4-12 timer etter at jeg buffer av voksen, da voksen som oftest er "ferdigsvettet" da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være verd et forsøk. Men sitter ikke voks igjen. Har gått over flere ganger for å være sikker, og iallefall andre gangen jeg vokset den nå i helga. Virker nesten mer som at mikrofiberkluten har "laddet" opp lakken og at støvet trekker seg til dette. Kan høres rart ut, men mulig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du 100% sikker på at det ikke sitter igjen voks?

Jeg går alltid over bilen etter voksing med QD for å fjerne overskytende voks, og det sitter alltids igjen noe..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive