Vargen

Skoda Pickup 99 mod (aldri polert/vokset)

Da var det klart for en ny runde. 99 mod. som aldri er polert/vokset noensinne. Litt kladdlakkering, riper, swirls, rust, lakkflekker og ymse, men kan bli litt penere kanskje?

Bilen ved ankomst:

001v.jpg

Vasket med Sufex, HD, Prickbort,foma såpe Megs' mitt+CG citrus gloss.

Clay+ONR som luba-luba. Jeg tok dette som en advarsel og jeg begynte å tenke fælt på hva jeg skulle gjøre og hvor mye jobb jeg skulle legge i dette videre.

009.jpg

Noen status bilder:

df.jpg

Lakkrester fra sprøyte i nærheten. Heldigvis var dette noe spesial greier som ble brukt på båter, og var nylig påført. Virket ikke som det var herdet ordentlig for det var litt mykt og fikk vasket bort det aller meste.

007.jpg

Avfetting/såpe som har fått lov til å brenne seg inn i lakken? 3m serien og flex 14-2. Sticky og fargerikt.........Kanskje ikke den beste lakkeringsjobben på siden der?

028jk-2.jpg

Hjalp nå på. Der hvor bilen hadde blitt lakkert opp holdt jeg meg langt unna; hele fronten og på sida der.

038ferdig-1.jpg

Første runde ble ikke bra, men bedre:

015.jpg

Sleit med oksiderte felter. De dukket opp her og der igjen. Hadde ikke tatt nok, men dette tok for laaaang tid.

013er.jpg

Ferdig bilder. Ble AG hd wax, litt gummifornyer og AG rutepolish. Den ble mye bedre, men ALDRI igjen en sånn type vedlikeholdt bil og med oksidert lakk.

049-1.jpg

Før og etter:

page1.jpg

19

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oi oi, ble tydelig forandring ,artig med sånne 50/50 :D cred+

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den trengte den shinen der ja... cred.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo stor forandring der du fikk tatt da ;)

Men tok du noe på det hvite ?

+Cred

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes gamle og dårlig vedlikeholdt lakk er morsomt jeg :) Bra jobba!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo stor forandring der du fikk tatt da ;)

Men tok du noe på det hvite ?

+Cred

Tenkte du på toppen på planet? Det var glassfibertopp i så tilfelle. Bare en grundig vask på den. Takker for cred :)

Synes gamle og dårlig vedlikeholdt lakk er morsomt jeg :) Bra jobba!

Jau, morsomt med 50/50 og det tydelige resultatet, men hadde ikke trodd at det skulle ta så laaang tid. Hadde avtalt ett steg, i grunn bare en kjapp shine. Men men, en erfaring rikere :)

Endret av Vargen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, det er morsomt med sånne forskjeller, hadde vært morro å komme over noe liknende selv:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobb. Er alltids morsomt å prøve seg på slike ting, det er ikke fare for at man ødelegger noe når det er så dårlig fra før. :)

Et liten dusj med bodytectyl hadde gjort seg bra på kanalene, bare for å få hevet helhetsinntrykket et hakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

extreme makeover er moro og jobbe med.Grattis med vel gjennomfør jobb.grønn knapp brukt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo som ny denne her... bra jobba :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo som ny denne her... bra jobba :)

Takker. Skrev loggen rett etter at bilen var tatt, så jeg var rimelig lei hele greia. Straks morsommere å se den store forskjellen litt senere! :)

Endret av Vargen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobb. Er alltids morsomt å prøve seg på slike ting, det er ikke fare for at man ødelegger noe når det er så dårlig fra før. :)

Et liten dusj med bodytectyl hadde gjort seg bra på kanalene, bare for å få hevet helhetsinntrykket et hakk.

Sto å lurte litt på hva som kunne gjøres der, men ble ikke noe mer ut av det. Godt tips!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive