j-j-jimmy

Ruinert Combivac'en... Hulk...

Holdt på å renset kjellergulvet med Combivac'en for litt siden. Var tom for skumdemper, så jeg brukte en annen væske jeg trodde ville fungere som skumdemper.. Det gjorde den IKKE.. så nå som jeg fyrte den opp igjen, låter det som en rakettmotor uten smøring, antakelig lagrene som har tørket ut.

Noen som har peiling på hva slags pris det er på ny vakumpumpe/motor? Lønnsomt?

Tenkte å plukke opp for å se om det er mulig å bytte lager selv, men regner med dette er bruk-og-kast kapslet inn...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skumdemper skal i avfalldelen den? ikke sammen med såpe, så skumdemper kommer ikke i kontakt med noe motor på en rensemaskin...

Må være noe annet galt da med den, hvor gammel er maskinen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skumdemper skal i avfalldelen den? ikke sammen med såpe, så skumdemper kommer ikke i kontakt med noe motor på en rensemaskin...

Må være noe annet galt da med den, hvor gammel er maskinen?

Er riktig det, men etter at jeg hadde sugd opp litt væske så slo flottøren opp, den som skal sikre at ikke væskenivået kommer så høyt at det går i motoren, når jeg da tok av toppen så var det massevis av skum oppe ved vifta.. Presiserer at jeg mener ikke selve væske/trykkpumpa, men vakumpumpa som lager suget i maskinen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å kjøre igjennom med rent vann?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har faktisk revet fra hverandre hele skiten nå, og overraskende nok har jeg fått demontert såpass at jeg har fått ut rotoren i motoren. Konklusjonen er at det er fremre lageret i motoren som er gåent. Det satt en slags gummikåpe rundt lageret, men det var tydeligvis ikke nok :) Så da drar jeg nedom Industribehov og fikser begge lagrene nye, og krysser fingrene for at den blir 100% igjen etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teknisk du :)

Bra å fikse selv, så er det bare jobben med å få det sammen igjen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, den jobben er nok den verste! Det som bekymrer meg litt er at jeg drar på en ukes ferie nå, så det spørs hvor mye som er glemt når jeg kommer hjem :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive