Gå til innhold
Simen

Hvor ofte vasker/spyler du bilen?

Hvor ofte spyler du, og vasker grundig, i sommersesongen?  

149 medlemmer har stemt

1. 1.

• 1 gang om dagen
      5
    • 3-4 ganger i uka
      20
    • 1-2 ganger i uka
      55
    • 4 ganger i mnd.
      38
    • 3 ganger i mnd.
      12
    • 2 ganger i mnd.
      13
    • 1 gang i måneden
      3
    • Sjeldnere
      3

Recommended Posts

Simen    1 317
Simen

Lurer på hvor ofte forumfolket vaska bilene sine. For min del så spyler jeg over bilen mye oftere, enn jeg finner frem bøtter, vaskehanske og såpe - er det sånn med dere også?

Også lurer jeg på åssen det er med regn vs. vask. Venter dere til de verste regnværsdagene er over? Hadde egentlig tenkt til å ta en grundig vask forrige helg, men pga. så ustabilt vær og mye regn nå og da så har jeg utsatt det en stund, er det bare tullete å gjøre? Bilen trenger en vask nå :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

svarte feil jeg.mente 2 ganger pr mnd :) sjeldnest mulig uten at møkka fester seg er jo mest skånsomt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
heanwi    4
heanwi

Avhengig av været, men ca 2 ganger i måneden. Fugledrit spyles av asap, men kan vel ikke kalles vask.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

svarte feil jeg.mente 2 ganger pr mnd :) sjeldnest mulig uten at møkka fester seg er jo mest skånsomt.

Ja, er ikke bra å vaske for ofte nei? Selvom man vasker skånsomt?

Når jeg vasker bilen grundig, pleier jeg å begynne på Statoil med høyttrykksvask, rengjøring og avspyling - deretter setter jeg igang på våt bil, med to bøtter m/ gritguard, en god vaskehanske og såpe. Noe mer jeg burde gjøre? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Flere som svarer 1-2 ganger i uka da. :) Men altså, i avstemmingen mener jeg bare med vaskehanske etc., ikke grundig vask med høyttrykkspyler...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Exposito    3
Exposito

Jeg svarte 1-2 ganger i uka, det er vell som oftest slik det blir, selv om noen ganger hender det at jeg vasker bilen annenhver dag eller hver dag i en uke eller to.

I det siste har jeg brukt hageslange og mitt, vasker aldri bilen uten å bruke mitt. Jeg risikerer ikke å ripe den opp når jeg tørker den etterpå. Men hvis den er skikkelig ille tar jeg fram HT'n for å få litt mer skånsom vask.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Er veldig opp og ned hvor ofte jeg vasker bilen egentlig.

Men skumlegger og spyler av den med høytrykk ett par ganger i uken. Tar en håndvask omtrent hver andre uke.

Blir vel en vask i dag tenker jeg, men må vel vente til naboene har fått opp øynene. Klokker er i skrivende stund 05:30 på en lørdag morgen, og det faller vel ikke i god smak hos naboene å bli vekket av en høytrykkspyler så tidlig :)

Må vel vente til kl. 06:00 tenker jeg :rofl1:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 071
Øyvind G

svarte 3-4 ganger i uka. det spørs på været egentlig. er det fint vær og jeg har tid til å vaske bilen, så vasker jeg den. hater å ha møkkete bil :P

Endret av Øyvind G

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jon    31
Jon

Her i huset blir det skikkelig bøttevask ca. to ganger i mnd.

Når det gjelder berøringsfri vask så blir bilen skummet og spylt med høytrykk alt fra to til 7 dager i uken... B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Nå svarte jeg 4 ggr i mnd, men det varierer nok litt, når jeg startet med denne hobbyen var det nok mer enn 4 ggr i mnd, men tror det blir sånn ca. rett pr i dag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
OddM    0
OddM

Til dere som ofte tar en berøringsfri vask, tørker dere bilen etterpå? Vil ikke det gi mere riper enn feks en vanlig ONR vask?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Jeg vasker ca 1 gang i uken nå som det er sommer. Bare spyle over bilen gjør jeg aldri da jeg synes den ser værre ut etterpå.

Regn er heller ingen hindring, på med regnjakke, ut å vask bil, kjør inn, tørk bilen, kjør ut igjen, se regndråpene perle seg og renne av.. Sweeeeeet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndersB    166
AndersB

Når det vaskes så blir det full pakke her i gården, skal det være så skal det være. Til vanlig er det vel ukentlig vask, men blir den møkkete(regnvær, støv, etc) så er det vasking asap. Vasker man ofte så er det fort gjort å (avfette/såpe), spyle, rase over med mitten, par sprøyt QD så tørke over. 

Husker i fjor sommer, da satte jeg personlig rekord, 2 fulle vasker på en dag :unsure:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Til dere som ofte tar en berøringsfri vask, tørker dere bilen etterpå? Vil ikke det gi mere riper enn feks en vanlig ONR vask?

Bilen tørker da av seg selv også? Jeg tørker hvertfall aldri av bilen om jeg ikke skal polere/vokse den med en gang etterpå. ;)

Idag er det strålende vær til en skikkelig bilvask her. På med solbrillene og frem med CG-bøtter m/ gritguard :DB)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tina    11
Tina

Spyler med høytrykk veldig ofte om det har vært våte veier, ca daglig. Håndvask tar jeg etter behov, et par ganger i mnd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Onsdag og lørdag er faste dager jeg vasker bilen.Bruker surfex 1:25 hvergang.bøttevask etter det og tørker med black baron.Grunnen til så hyppig vask er at det kommer endel sementstøv på bilen når den står på jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MortenM    62
MortenM

Jeg tar alltid begge bilene en til to ganger i uka. Vasker alltid alt på bilene, dvs fra tak til dekk.

Hjelper lite å ha blank bil om den ligger under et lag av møkk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Jeg vasker vel sånn ca 3-4 ganger i uken gjennomsnittlig på sommeren. Jeg bor ute på bygda, så grusveien er enten støvete eller gjørmete til enhver tid. På vinteren prøver jeg å vaske ca 1 gang per uke. Bare avspyling funker ikke da det blir stygge waterspots osv av å ikke tørke, så det blir full vask med tørk hver gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Olav    3
Hans Olav

Flere som svarer 1-2 ganger i uka da. :) Men altså, i avstemmingen mener jeg bare med vaskehanske etc., ikke grundig vask med høyttrykkspyler...

Hadde ikke turt å vaske med vaskehandske UTEN å bruke HT først jeg men...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Exposito    3
Exposito

Hadde ikke turt å vaske med vaskehandske UTEN å bruke HT først jeg men...

Hmm, jeg ser ikke ingen problemer med å spyle bilen godt med vannslange og munnstykke for å så gå laus med vaskehansken.

Det jeg er mer imot er å spyle bilen for å så tørke den uten å bruke vaskehanske først, det gjelder da ikke hvis man bruker baronen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig