Sølvpilen

Kun 7" Meguiars pads hos Shinerama?

Er fersk i gamet angående maskinkorrigering og har bestemt for å ta et skritt videre og investere i en DAS6-pro fra Shinerama, medfølgende 5" og 6" bakplate - "Perfect for 5", 5.5", 6" and 6.5" polishing pads", som det står.

Siden jeg har lest endel bra om Meguiars sine pads, og har mest Meguiarsprodukter, 3 step-serien, ultimate compound og Meguiar's Gold Class wax, tenkte å kjøpe slike pads. Men så oppdager jeg at de eneste Shinerama ser ut til å ha er 7"!

Antar at det vel ikke helt det ultimate å kjøpe disse, siden de er større enn hva som er anbefalt for største mefølgende bakplate? Jeg har rett nok mye store flater, men 7" er jo ganske stort, eller? Så mer for meg å kjøpe 6" som standard. 3M sine ser ut til å ha fått brukbar kritikk, og 6" koster £10,- hos Shinerama og er på lager.

Vet at jeg har lest noe her på forumet om pads av et eller annet merke som absolutt ikke var å anbefale, men husker selvfølgelig ikke hvilket merke. Hva bør jeg gjøre? Kjøpe de store 7" fra MEGUIARS, eller velge et annet merke? Forslag?

Kan legge til at andre produkterer jeg vurderer å anskaffe er Poorboy's Black Hole Show Glaze til min mørke bil, siden jeg får litt noia av striper og slikt som viser. Kunne også tenke meg å prøve evt. andre mer proffe Meguiars-produkter som 105 og 205, evt Scholl sine (17 og 40?).

Aller helst burde man jo ha noen enda mindre i tillegg. Noen gode tips til mindre bakplater enn 5" som er å få tak i hos Shinerama? Ser at Shinerama tilbyr 3" padder til £4,-.

Trenger litt hjelp og overbevisning i forhold valg av pads som dere forstår...

Endret av Sølvpilen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har valgt Hex-logic pads til min DAS6 Pro.

Alle som har prøvd de, skryter voldsomt av de.

-n

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har valgt Hex-logic pads til min DAS6 Pro.

Alle som har prøvd de, skryter voldsomt av de.

-n

Takk for raskt svar! Hvem selger disse, ca pris i forhold til annet? Finner dem ikke hos Shinerama, hadde tenkt å prøve å bestille mest mulig der siden jeg skal bestille maskinen derfra likevel. Men går det ikke så går det ikke. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hex-logic funker greit på Das6-pro, men de blir sykt varme i midten så jeg syns det er greit å ha to stykker å bytte på.

Etter å ha tatt 3-4 biler med mye hard korrigering var de dog utslitte hos meg, pga mønsteret.

Derfor kjører jeg nå på Über og det skal bli morsomt å se hvor bra/dårlig de holder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hex-logic funker greit på Das6-pro, men de blir sykt varme i midten så jeg syns det er greit å ha to stykker å bytte på.

Etter å ha tatt 3-4 biler med mye hard korrigering var de dog utslitte hos meg, pga mønsteret.

Derfor kjører jeg nå på Über og det skal bli morsomt å se hvor bra/dårlig de holder.

Ok, spør her også jeg. Hvor får jeg tak i disse? Heller ikke i sortimentet til Shinerama etter det jeg kan se.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shinearama har hex-logic (chemical guys) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, spør her også jeg. Hvor får jeg tak i disse? Heller ikke i sortimentet til Shinerama etter det jeg kan se.

Det koster rundt hundrelappen pr pad i Norge, så du blakker deg ikke om ikke Shinearama har de. ;)

Scandicshine har jo bra utvalg i nettbutikken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shinearama har hex-logic (chemical guys) :)

Åja, der ser du uvitenheten... hehe. Hm, men ser de akkurat nå er tom for den store oransje...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det koster rundt hundrelappen pr pad i Norge, så du blakker deg ikke om ikke Shinearama har de. ;)

Scandicshine har jo bra utvalg i nettbutikken.

hm, hvilke trenger man? Er jo så mange graderinger her i forbindelse med hex-logic,...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive