hmsilset

S39: 4,5 timer eksteriør detail på Golf.

Avtalte å ta en liten runde på denne for noen uker siden.Den så ganske strøken ut, men tok litt feil der.

Må ha vært skjult riper med produkter med MYE fillere i..

Klarte å slette før bøttevask bildene, men har det meste her.

Eri ikke mye voks på denne :)

001.jpg

002.jpg

003.jpg

Tenkte å spyle av etter vasken, men hvem trenger vel hageslange når det regner?

255639_10150656765490077_648790076_19247004_5378939_n.jpg

005.jpg

006.jpg

007.jpg

SV clay.

008.jpg

009.jpg

011.jpg

Ferdig clayet.Var nesten ingen urenheter i lakken.

012.jpg

Sjekker lakkdybde.

013.jpg

014.jpg

015.jpg

016.jpg

Sjekker litt lakktilstand.

017.jpg

023.jpg

024.jpg

025.jpg

027.jpg

028.jpg

029.jpg

030.jpg

031.jpg

032.jpg

Dette tok litt for lite, men kan brukes på resten av bilen om jeg jobber litt lengre/saktere.

Skal i gang med roterende, så her gjelder det å være forberedt.

033.jpg

Swissvax pad.

034.jpg

Tok ok dette.

035.jpg

038.jpg

040.jpg

041.jpg

042.jpg

043.jpg

Resten av bilen er grei, men taket har dype riper.

044.jpg

Litt bilder underveis.

045.jpg

046.jpg

047.jpg

Nylakket dør for ett par uker siden.Dårlig grunnarbeid? Rørte ikke med maskin og spylte med hageslange og pøsregn, så meg er det ikke i hvert fall :)

048.jpg

Dekkfornyer.

050.jpg

Voks på felger.

051.jpg

Prøvde denne på plast i hjulbrønner, men hjalp ikke lenge,hehe.Men må jo prøve nye ting også.

052.jpg

Alle vinduer innvendig og utvendig.

053.jpg

Støvesugde litt og vasket gummimatter fremme.

Legger ett lag av verdens beste voks til under 1000kr.Synes jeg da.Synes shield denger Insignis,concorso og andre vokser jeg har prøvd langt ned i støvlene!

055.jpg

056.jpg

Nanolex urban ruteforsegling.

057.jpg

058.jpg

Så etterbilder :) Takk for titten.Håper dere likte bildene! Gjorde denne jobben i krampe omtrent etter corvetta natt til lørdag,hehe.Eierene var fornøyd, så da er jeg fornøyd også!

059.jpg

060.jpg

061.jpg

062.jpg

064.jpg

065.jpg

066.jpg

067.jpg

068.jpg

070.jpg

071.jpg

072.jpg

073.jpg

074.jpg

075.jpg

076.jpg

078.jpg

079.jpg

Endret av hmsilset
11

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4.5 timer på denne altså?? Det er imponerende. Jeg tok en lik golf i svart forrige helg og brukte vel 13-14 timer utvendig. Og det var en av de enklere jobbene jeg har hatt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne fikk bra med kjærlighet ja! Haha... :) Var det en spøk, eller lot du den stå i regnet til "avspyling"? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4.5 timer på denne altså?? Det er imponerende. Jeg tok en lik golf i svart forrige helg og brukte vel 13-14 timer utvendig. Og det var en av de enklere jobbene jeg har hatt.

Måtte hatt så mange timer for å ta alle rds jeg også.Sa at jeg kunne polere den grundigere siden.Jeg visste jo ikke at den var så ille, og hadde satt av bare en kveld til denne.Den var helt ren, så fikk konsentrert meg om maskinpoleringa ganske fort.

Denne fikk bra med kjærlighet ja! Haha... :) Var det en spøk, eller lot du den stå i regnet til "avspyling"? :P

Jeg spylte litt i tilllegg, men trengte ikke mange sekundene ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser jo ut som du fikk korrigert ganske bra likevel :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett og slett lekker, våt og blank. Kjapp kjappesen makeover som fortjener cred.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett og slett lekker, våt og blank. Kjapp kjappesen makeover som fortjener cred.

Takk! Det er morro å holde på når bilen er nesten helt ren når jeg henta den.Sparer utrolig mye tid og krefter og litt penger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer og tvangssende deg til en plass de ikke har tilgang på bil.Ta deg ferie nå da mister!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ok da.Har trykt på den lille grønne denne gangen også ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blei stor forskjell på panser ihvertfall, Cred :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer og tvangssende deg til en plass de ikke har tilgang på bil.Ta deg ferie nå da mister!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ok da.Har trykt på den lille grønne denne gangen også ;)

Hehehe :D Skal slappe av helt til lørdag igjen nå.Men etter det må jeg vel roe meg.Takker :)

blei stor forskjell på panser ihvertfall, Cred :)

Det gikk på ca.3 minutter å få halve panseret sånn, og jammen glad det gikk så lett.Takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den døra, tror jeg så bilen stå på bilskadesenteret, og det forklarer vel det meste dessverre..

Beklager at jeg ikke kom, men Haakon kom på besøk, og da ble det sent.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 minutter på halve panseret? Jøssenam, hva slags pulver er det man har i vann-nettet hos dere da? :) (Skal sikkert være 30 minutter, og det er kjapt nok det altså...)

Under 5 timer er grisekjapt jobba - spesielt på 1.5 / 2-stegs. Kjappeste jeg har kjørt var (inkl washi-washi og enkel støvsuging innvendig) var på 9 timer på en Passat - og det ble 1-stegs med S17+...

Grønn-knapp trykket for overbevisende resultat og bra 50/50-bilder!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den døra, tror jeg så bilen stå på bilskadesenteret, og det forklarer vel det meste dessverre..

Beklager at jeg ikke kom, men Haakon kom på besøk, og da ble det sent.

ååja :)

Går bra det.Ble ikke så lenge der så ;)

3 minutter på halve panseret? Jøssenam, hva slags pulver er det man har i vann-nettet hos dere da? :) (Skal sikkert være 30 minutter, og det er kjapt nok det altså...)

Under 5 timer er grisekjapt jobba - spesielt på 1.5 / 2-stegs. Kjappeste jeg har kjørt var (inkl washi-washi og enkel støvsuging innvendig) var på 9 timer på en Passat - og det ble 1-stegs med S17+...

Grønn-knapp trykket for overbevisende resultat og bra 50/50-bilder!

Nee, brukte ca.3 minutter på hver halvdel med flex roterende ;) 1100rpm-2100rpm ett par minutter med mye press og 1100rpm til slutt uten noe særlig press.

Tusen takk! Kanskje jeg har ny verdensrekord jeg da :D Halve tiden jo, på omtrent like stor bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det her var imponerende. Artig å se at det er mulig å få så bra resultat på kort tid. Dette resultatet er sikkert mange ganger bedre enn et vanlig bilpleiesenter ville klart. Cred :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive