Lightyear

Lightyear: 855R '96 T-rød

IMG_0173_2am.jpg

DSC_0200_MountainDew.jpg

er dugg fra tåka på bilen der :P

1996 Original norsk Volvo 850 R. Jeg har hatt bilen siden 2008, den har ikke fått all verdens stell og er desverre skjemmet av litt smårust (mest bakluke). Bilen har mye vaskeriper, steinsprut, litt småbulker, noe hærverk og småskader etter respektløse naboer og medbilister :(

Fargen er signaturfarge for 96-modell R og ble kun levert på disse modellene dette ene året, solid klar rødfarge uten klarlakk. "Turbo-rød" eller "T-rød", etterfølgeren til T-gul 1995 T5-R.

Mot standardmodell 850 i classic red så er denne mye lysere og blir ganske intens på en såpass stor bil :D

På de to bildene her har bilen fått Meg 3 stegs Deep Crystal shine fra lister og opp, pluss de grå fangerene har tosifret strøk polytrol ;)

Skal se å få tatt bilen fra lister og ned snart men været er ikke på min side for tiden, har tettet tusenvis av steinsprut på panser, skjermer og speilhus tidligere denne uka, men det ser ut som om regnet har sabotert endel av de på panseret. Skulle vel tåle litt regn et par dager etter at jeg la på lakk?? :blink:

Kommer mer info og bilder etterhvert

Flere bilder:

HDRLightyear2_small.jpg

IMG_9804_lores2.jpg

DSC_0129_U-Wash.jpg

Endret av Lightyear
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne bilen er virkelig 'eye-candy'! Jeg er stoor fan av den bilen, og spesielt lyden i maskinen! Lite som slår lyden av en oppskremt 5'er :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyden av en turbofemmer er som terapi tror jeg, er litt spent på hva man kan gjøre med eksosen etterhvert, noe skal gjøres men vet ikke helt hva ennå :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk bil! Har også T-rød på min 94 modell som er omlakkert før mitt eie, men den er ikke lakkert "inni", så jeg ser ganske grei forskjell på fargene ja :P

En utrolig fin farge og dybde du kan få i den.

Skulle bare hatt turboen din jeg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk bil! Har også T-rød på min 94 modell som er omlakkert før mitt eie, men den er ikke lakkert "inni", så jeg ser ganske grei forskjell på fargene ja :P

En utrolig fin farge og dybde du kan få i den.

Skulle bare hatt turboen din jeg ;)

Takk! Elsker fargen, syns det var litt mye med en så stor bil i såpass knall farge først men det funker veldig bra, men jeg er blitt sterk motstander av å lakkere fangere, lister, håndtak osv. Det blir feil på en 850 med så mye lakk :) Og det er nok kontrasten til den grå plasten som gjør at t-gul og t-rød kommer unna med en så sterk farge..

Jeg så bilen din og lurte litt på fargen der, men bilder av rød bil kan variere sterkt. Du får gjøre ferdig jobben og bygge om til turbo ;) Begynner å bli ganske mange som har bygd om 850 nå så godkjenning er lite problem ihvertfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Elsker fargen, syns det var litt mye med en så stor bil i såpass knall farge først men det funker veldig bra, men jeg er blitt sterk motstander av å lakkere fangere, lister, håndtak osv. Det blir feil på en 850 med så mye lakk :) Og det er nok kontrasten til den grå plasten som gjør at t-gul og t-rød kommer unna med en så sterk farge..

Jeg så bilen din og lurte litt på fargen der, men bilder av rød bil kan variere sterkt. Du får gjøre ferdig jobben og bygge om til turbo ;) Begynner å bli ganske mange som har bygd om 850 nå så godkjenning er lite problem ihvertfall.

Helt enig med deg angående omlakkering av plasten og det. Skal være sånn det er orginalt det der :)

Hadde vært morro å bygge om, men kan fort være like "billig" å kjøpe en T5 da, har jeg ihvertfall inntrykk av mtp pris på turbo og slikt.

Får se hva som baller på seg etterhvert :)

Hvor langt har herligheten rullet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive