Hulders

Steinsprut "lyser opp" etter detailing

Hei

Hvordan får dere "tonet ned" steinsprut o.l etter en detailingsjobb? Jeg jobbet med en mørk BMW i går som hadde en haug med swirls, en del RDS og noen steinspruter på panseret. Jeg vasket og clayet som normalt, deretter gikk jeg over med Meguiar's 83 og Meguiar's 80 med LC oransje pad med DA. Deretter MG21v2 og et lite lag DP Maxwax. Bilen ble generelt bra, men det virker som om steinsprutmerkene "lyser opp" mer etter detailing enn før..

Han jeg detailet bilen for er klar over at jeg ikke kan reparere steinsprut med polering, men det er lite tilfredstillende å levere fra seg en bil der inperfeksjonene i lakken viser bedre etter enn før behandling..

Da jeg brukte Autoglym SRP i "gamle dager" ;) forventet jeg nesten at den la seg nedi hullene i lakken og lyste opp - men etter min kjennskap er det ikke fillers i polishen jeg har brukt. Kanskje det er fillers som vil lyse opp i MG21/MaxWax??

Trenger sårt hjelp!

Edit: Skriveleif

Endret av Hulders
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må fylle de opp og helt våtslipe vel.. Polishene du har brukt har ikke fillere, ikke 21 2.0 heller (tror jeg?) DP vet jeg ikke. Natty's har litt fillere, men det tror jeg er i små mengder!

Når lakken er helt fresh, da synes de stygge merkene ekstra godt! men du kan jo fjerne de permanent, mot ett pristillegg? ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke helt om jeg er klar for å sette i gang med våtsliping ennå iom at jeg ikke har mymåler.. Det kommer nok etterhvert ettersom jeg får tatt flere biler og får mer erfaring, men dersom jeg fortsetter å levere fra meg biler som er fine i lakken, men fulle i "sår," så blir det kanskje ikke til at jeg får tatt så mange flere biler :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som skjer når man polerer en bil, er at lakkens "ekte" stand kommer bedre frem. Dermed også steinspruten.

Når du fyller igjen steinsprut, pusser du med lett lett trykk, slik at du fjerner mest mulig av "boblene" og minst mulig av lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det som skjer når man polerer en bil, er at lakkens "ekte" stand kommer bedre frem. Dermed også steinspruten.

Når du fyller igjen steinsprut, pusser du med lett lett trykk, slik at du fjerner mest mulig av "boblene" og minst mulig av lakken.

Jepp - tenkte vel noe av det samme, det eneste som er så kjipt er at dersom den "ekte" standen ikke er bra, så hadde det vært like bra med en "uekte" stand uten skraper og steinsprut som lyser opp.. (iallfall på kort sikt)

Skal prøve meg på fylling av steinsprut en dag, men jeg har en sølvfarget bil selv, og den er det ikke anbefalt å fylle i lakken på pga. vanskeligheter med å få lik farge. Den andre bilen vår er blå, men uten steinsprut..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du rubber over, gjerne med pen sliping først, så går fargeforskjellen bort... Heldigvis er det ikke alle biler som kommer inn som er like ille når det gjelder steinsprut da!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive