Anders_Aa

Problem på gressklipper

Her kommer et spørsmål utenom det vanlige.

Har fått klipt halle plenen, men må få tatt resten før det er pinse.

Problemet er at motoren fusker på lavt og høyt turtall hele tiden, altså motoren går ikke ordentlig..:S

Olje og bensin er nylig byttet....

Er en Partner p56-550 (Briggs & Strattion motor)

Hva kan være årsaken ?

I tillegg hadde jeg på forhånd kjørt en stund...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk tennpluggen(e).

-n

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javel...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med luftfilteret? Du kan sjekke om det er kommet noe gress som blokkerer for luftstrømmen. Det kan også være at det har kommet noe inn i forgasseren som lager tull. Prøv og demonter forgasser og blås rent.

Noen tips fra meg. ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem løst!

Renset luftfilteret i tillegg til å stramme en fjær! :)

GOD PINSE! B)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne, hvordan ser man på klipperen om det er en 2-takt eller 4-takt? Jeg vet forskjellen mellom de to, men klarer ikke å se/høre det på klipperen hjemme. Er en Partner, Briggs and Stratton motor 1995 modell :) Har byttet plug, demontert og renset forgasser og byttet luftfilter. Og rengjort i sylinderen, var litt grums der.

Skal ta en motorflush og helle på ny olje, så lurer på om jeg skal ha 2-takts olje eller 4-takt ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

correct me if Im wrong:

2 takts motor skal ha olje i bensin, mens 4 takts skal ha olje på egen tank.

Så om klipperen har egen tank for olje, er det vel en 4 takt?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2takter har ikke olje i motoren, slik som på 4takter og det er heller ikke ventiler i toppen på en 2takter.

Så siden du har hatt av toppen(?) så er det fort å se:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har separat oljetank, så da er den vel en 4-takter.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er på en egen tank og ikke på motor, og hvis motoren forbruker olje og du må fylle så vil jeg satse på 2takter.

Står det ikke noe på lokket til tanken om hvordan olje du skal bruke?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du peilepinne er det 4-takt.. :)

Endret av R3m0
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du peilepinne er det 4-takt.. :)

Takk :) Den klippern har hatt mange typer oljer gjennom sitt harde liv, men nå skal den få helsyntetisk 4-takts olje ;)
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Briggs selger egne oljer spesialtilpasset deres motorer.. Et tips :)

Prøv å skift membranen i forgasseren hjelper på rusingen vis du ikke har fikset det..

Prøv også miljøbensin :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. ligg unna helsyntetisk på klipperen din. Briggs skal ha sae 30 på sine motorer. En gressklipper er alltid 4 takts (har aldri hørt noe annet i allefall) men en gresstrimmer er som regel 2 takts men det blir flere 4 takts der også (honda) pluss noen 4mix maskiner til stihl. (ikke helt ekte 4 takts men nesten)....

Mvh Olav Framvik

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå inn på Briggs & Stratton sine hjemmesider. Der finner du brukermanualer på alle deres motorer.

På min motor var dette stemplet inn i kåpen/huset til snorstarten, men denne motoren er 30+ år gammel så ikke sikkert at det er likt...

Link

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive