Gå til innhold

Wreckmasters siste erobring!!


wreckmaster

Recommended Posts

wreckmaster

Som kjent så er jeg bitt av italafil legning og klarer ikke helt og dy meg når det dukker opp italienske sære vogner. Derfor er Blocket.se ett farlig sted for meg og være.... Så etter et søk på Blocket sist uke så endte jeg opp med og dra til Lindköping sist søndag og handle meg en liten skatt B) Nemlig en Fiat 126, 1975 modell! Dette er en ekte italiensk produsert bil og ingen polsk versjon. Den har en 2 sylindret hekkmontert motor på 23hk, som er luftavkjølt. Når jeg hentet den så var den godkjent av svenske bilprovningen og registrert. Vel det ble handel og jeg kjørte bilen en 15-20 mil hjemover før vifta røyk så da ble det transport på henger resten av veien. Vel hjemme så ble det bestillt time hos statens vegvesen, så da skal den på kontroll den 5 juli. Her er noen bilder.

fa7c6d7c.jpg

cfe04165.jpg

65ec5cc5.jpg

64f24a0a.jpg

Liten bil:

379ae7fc.jpg

ec0e9e1a.jpg

c1d9b147.jpg

97ee0f09.jpg

c00cd20a.jpg

8c64437f.jpg

298a6adc.jpg

bffc2318.jpg

ca464dfe.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

ser ut som en artig bil detta. ser også veldig hel og fin ut. noen timer med shine på denne, så er den nok nesten ikke til å kjenne igjen.

ser ut som om den er grei å skru på også. kurant å komme til motoren etter at bakfangeren og plata er demontert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster

Takker, takker alle sammen :D Det er ikke glassfiber nei. Og det er veldig lite rust på den :P Er en veldig kuuul liten sak! Og det i frontlyktene er lykteviskere som var påbudt på alle biler i Sverige på 70 tallet :o De må nok skiftes, siden de ikke er godkjente her på berget. Men når den er EU godkjent så skal de på igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster

23 hk? Blir jo frakjørt av mopedbilene da :) Forresten artig "bilhenger" ;)

He he..... Er vel egentlig en MC henger med ekstra sliske men har tilatt totalvekt på 1000kg så da er det godkjent med 700kg 126 på B)

Haha trivlig bil. Hvordan er standen på den innvendig?:)

Er egentlig helt kurant innvendig, bortsett fra dørtrekkene som er svarte med noen stygge høytalere. Skal egentlig være okergule dørtrekk, så det må jeg skaffe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil.

Kjørte rundt i en slik i mine yrkesskole dager.

Husker at vi måtte stenge ventilene bak til motor rommet da vi rant i nedoverbakker for å ikke bli eksosforgiftet :D

Måtte ha en egen liten elektrisk vifte på dashbordet for å få duggen vekk fra frontruten.

Hadde mye artig med den bilen...mimre....mimre.

Var det ikke denne som hadde en spake i gulvet for å starte bilen? (vaier bak til innslaget på starteren) ?

TeGe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster

Det stemmer det vettu :) Start spaken er mellom setene ved siden av choke spaken lol Er jo i utgangspunktet nøyaktig samme bil som Fiat 500 fra samme tid, bortsett fra karosseriet :) Var din bil en orginal norsk en? Det er nemlig kun solgt 18 nye 126 i Norge ;) Så de norske er ettertraktet! Husker du årsmodell på den? Og de ble aldri levert med soltak i Norge ;) Du har vel ikke bilde av den vel? Skulle vært artig og sett om det er en av de 2 orginale norske bilene jeg vet om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det vettu :) Start spaken er mellom setene ved siden av choke spaken lol Er jo i utgangspunktet nøyaktig samme bil som Fiat 500 fra samme tid, bortsett fra karosseriet :) Var din bil en orginal norsk en? Det er nemlig kun solgt 18 nye 126 i Norge ;) Så de norske er ettertraktet! Husker du årsmodell på den? Og de ble aldri levert med soltak i Norge ;) Du har vel ikke bilde av den vel? Skulle vært artig og sett om det er en av de 2 orginale norske bilene jeg vet om :)

Var ikke min bil vi "freste" rundt i. Den tilhørte en klassekammerat.

Derfor har jeg desverre veldig liten info/bilder om den.

Ser litt på bildene av din bil og det ser ut som du har 4 hjulbolter. Kunne nesten bannet på at den jeg snakker om bare hadde 3 pr. hjul?

Er usikker på dette....men hvis det stemmer....kan det ha med årsmodell å gjøre?

Bilen var forresten også (mørke) rød på farge og ble solgt fra Bergensområdet ca. midt på 1990 tallet om jeg husker riktig.

Du kan få navnet på han som eide bilen den gang på PM hvis du ønsker å kontakte ham.

TeGe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hehe... Husker denne bilen veldig godt. For å si det slik, bruttern hadde en sllik en og det var faktisk første bilen til muttern.

Liten artig bil, ikke all verdens motor eller komfor, men jeg syns den er genial, morsom og god å kjøre. (så lenge man ikke er høyere enn 195)

En morsom bil for vintern, det er jo en bakhjulsdrevet bil :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...