Gå til innhold
R.øver

VW mekaniker her?

Recommended Posts

R.øver    8
R.øver

Hallo i luken!

Man trenger kanskje ikke å være mekaniker på VW for å skjønne dette, men i og med at jeg ikke er mekaniker i det hele tatt må jeg spørre her..

Jeg har en Golf 5 med xenon som det ene blinklyset har sluttet å virke på. (høyre foran) Jeg har prøvd:

-Bytte pære

-Gått over kontakt

-Bytta lampe med motsatt side,

-Bytta nødblinkbryter

Den blinker fortsatt ikke!! Bak og i speil blinker i normal fart, men lyden inni bilen er rask samt at den varsler at pære foran er defekt.

Den har vært litt rar en stund fordi den kunne varsle at pære var defekt, men hvis jeg satte på blinklyset så kom den seg og begynte å blinke. Men nå er alt dødt!

Tips som medfører at blinklyset virker igjen belønnes med en snickers!!! minst

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hagen    0
Hagen

Kan være at du må slette feilkoden. Husker hvertfall fra jeg dreiv å skulle teste led i blinklysa på min Passat 3C at jeg måtte slette feilkoden før det begynnte å lys.

Har også vagcom om det skulle være interesant, men det kommer jo ann på hvor du bor i forhold til meg :P

Endret av Hagen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
R.øver    8
R.øver

Jeg har ikke vagcom, men har en memoscan sak. Har faktisk fått slettet feilkoden på møller også når jeg tenker meg om.. Men er jo veldig rart at det bare er på den siden? Iom at jeg har tatt ut og inn lamper, pærer osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JonA    11
JonA

Dette kan skyldes alt fra en defekt ledning eller en dårlig stikkforbindelse mellom J-519 / Styreenhet for ledningsnett og blinklampa som fusker, til feil på spenningsforsyning/sikringer til J-519 eller defekt J-519.

Tviler på om det er noe lur plan å fortsette å bytte deler på mistanke. Sett bilen på merkeverksted, eller få noen du kjenner som har peiling, tilgang på både strømskjemaer og diagnoseverktøy til å se på bilen.

Håper du får orden på det! :)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 073
Øyvind G

begynn med å måle om du får strøm bort til pæra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
R.øver    8
R.øver

Dette kan skyldes alt fra en defekt ledning eller en dårlig stikkforbindelse mellom J-519 / Styreenhet for ledningsnett og blinklampa som fusker, til feil på spenningsforsyning/sikringer til J-519 eller defekt J-519.

Tviler på om det er noe lur plan å fortsette å bytte deler på mistanke. Sett bilen på merkeverksted, eller få noen du kjenner som har peiling, tilgang på både strømskjemaer og diagnoseverktøy til å se på bilen.

Håper du får orden på det! :)

Ja, verksted er vel det neste. Hadde vært moro om noen hadde peil og vært borti noe tilsvarende før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
roadrune    21
roadrune

Multimeter, tålmodighet og fornuft så finner du ut av det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SK901    50
SK901

Sikringa er jo enkel å bytte. Prøvd dette? Hadde en lignende feil (bare på høyre nærlys).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 073
Øyvind G

det er ikke egen sikring til kun et blinklys.

er nok dårlig kontakt et sted eller et ledningsbrudd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer    148
Christoffer

Hvis styreenheten tror pæren er gåen så vil den kun gi spenning til pæren i fem sek etter du setter på tenningen elns tror jeg. Så bør kanskje få en til å måle mens du vrir om tenningen. Er ihvertfall slik på hovedlyset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
R.øver    8
R.øver

Hvis styreenheten tror pæren er gåen så vil den kun gi spenning til pæren i fem sek etter du setter på tenningen elns tror jeg. Så bør kanskje få en til å måle mens du vrir om tenningen. Er ihvertfall slik på hovedlyset.

Ja dette hørtes lurt ut. For hvis jeg setter på varsellyset, tar av kontakta på lampa (som virker) så slutter det selvsagt å blinke. Men setter jeg kontakta på igjen så starter det ikke å blinke. Man må skru av og på varsellyset for å få blink. Er vel dette som skjer når det er canbus styrt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Norfoc76    91
Norfoc76

Vet at ledningsnettet på G5 er av variabel kvalitet så kan godt hende at det er ett brudd her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig