Standal

Polish til tre detaljer i Audi S8?

Holder på med en Audi S8 nå, og tre-detaljene i interiøret er utrolig slitt. Er det noen produkter og anbefale til og polere dette?

Kan man bruke vanlig polering som Scholl f.eks?

Legger ved ett bilde:

DSC05152.jpg

Endret av Standal
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel bare standard treimitasjon av plast det der? Tror du må opp i klasse med Bentley og RR før det begynner å bli ekte tre i bilene. Prøvd med noe vanlig håndpolish?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel bare standard treimitasjon av plast det der? Tror du må opp i klasse med Bentley og RR før det begynner å bli ekte tre i bilene. Prøvd med noe vanlig håndpolish?

Mercedes-Benz har ekte treverk med klarlakk over der det ser ut som treverk. BMW har stort sett også det. Jeg ville derfor tro (jeg vet ikke) at en S8 også har treverk med klarlakk. Uansett plast eller klarlakk over tre, kan det poleres som utvendig lakk. Pass på varme hvis det er plast. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer overhodet ikke med min erfaring. Men men... Har nå bytta et par sånne lister i BMW og det er ekte plast.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer overhodet ikke med min erfaring. Men men... Har nå bytta et par sånne lister i BMW og det er ekte plast.

Ok, jeg har tatt feil før og gjør det sikkert igjen :) Men at tre kun er forbeholdt Rolls Royce og slike biler er ikke riktig.

Jeg kjenner Mercedes-Benz best. Der er hoveregelen at det som ser ut som treverk, er treverk. Jeg har ekte treverk i begge E-klassene mine fra 1986 (Zebrano-tre) og 1999 (Nøtte-tre). Det er langt mer kostbart enn bare å slenge inn noen plankebiter i en bil. Det skal ikke splintre seg ved kollisjon, så det er laminert treverk på aluminiumunderlag med mange lag klarlakk over på MB på grunn av kollisjonsikkerhet.

Endret av ØHN
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom du frem til noe her?

Ser omtrent likt ut i min A8 og kunne tenkt meg å vite hvordan dette kan fikses..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man ikke håndkorrigere med pad og litt S03+ her? Tror man får tatt en del da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Audi A3 hadde treverk med klarlakk over. Riktignok nyere modell enn S8'en det er snakk om her, men jeg vil tro at det samme gjelder for den.

Vanlig polish fungerer her.

(Treverket i min bil er selvfølgelig fjernet etter at den kom i mit eie.)

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive