Gå til innhold

Valet pro Orange pre wash som vinteravfetting?

Recommended Posts

AndersE88
Skrevet (endret)

Vasket bilen litt for skjelden i vinter og når det først ble vask brukte jeg kun prickbort som ekstra middel i forhold til sommervask. Prickbort er vel ikke så bra på "vanlig" dritt som legger seg på bil, men veldig bra på asfalt? Tenkte derfor å skaffe noe skikkelig til neste vinter for å få bort mest mulig dritt før berøring av lakk. Er Valet pro Orange pre wash å anbefale eller er det bedre typer avfetting? Bør helst ha en avfetting som ikke dreper LSP(Bruker Shield, som overlevde meget bra i vinter med prickbort).

Er det best å bruke Orange pre wash i foam-canon eller spraye på og evt bruke annen såpe i foam canon? Har nå Chemical Guys Glossworkz gloss enhancing i foam canon for sommer-halvåret, synes den skummer meget bra og ligger lenge på lakken, men usikker på hvor mye dritt den tar bort(ikke prøvd så mange ganger foreløpig) og spesielt om vinteren blir vel ikke sterk nok?

Innspill, meninger, tips?

Endret av AndersE88
TobiasW
Skrevet (endret)

Jeg bruker Orange Pre-Wash både i sprayflaske og i skumbeholder til HT. Blander den mellom 1:5 og 1:10 avhengig av hvor skitten bilen er. Står på flasken at den skal være snill mot voks og LSP, men har hørt at hvis den blandes for sterk kan den ta litt for mye. Surfex HD får også mye skryt, så jeg bestiller denne også nå.

Orange Pre-Wash lukter veldig godt, og tar godt med møkk :)

Endret av TobiasW

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

AndersE88
Skrevet

Skummer den bra i foam canon eller trengs det en såpe i tillegg?

• 8 years later...
Skrevet
51 minutter siden, tommy_sn skrev:

Finnes denne enda?

Autodude har en del Valet pro men tror den er godt ut. 

_Makki_
Skrevet

Autodude har VP ja. Men vær obs på at den versjonen av VP Citrus Pre Wash som er tilgjengelig i salg nå er ikke den samme som før. Ikke samme produkt som er bl.a beskrevet her og vært populært på forumet for en stund siden. Selv har jeg brukt mye av denne før. Så kom VP med noen nye produkter, nye labels.. 

Samme gjelder Classic Carpet Cleaner. Den var helt rå før.

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår