Zap

Hjelp til nybegynner med produktvalg

Hei. Jeg er helt ny på dette området og kan absolutt ingenting. Lest litt rundt men skjønner ingenting, på grunn av at jeg ikke vet hva som er hva :P

Hvertfall, jeg har en bil som lakken at begynt å bli litt matt på, iløpet av kommende uke så skal noen skjermer som er nylakkerte og slikt byttes ut med de gamle, rustne.. Derfor tror jeg det vil bli en liten farge forskjell. Jeg trenger et produkt som får tilbake glansen i bilen og gjør at den skinner.

Også har jeg noen småriper her og der på bilen. Hva anbefales til å fjerne dette? hadde også vært flott om noen kunne gitt meg tips om hvordan dette skal gjøres, evt en guide :)

Takk på forhånd!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil anbefale deg å lese først.

Om du skal få opp glansen på en matt lakk er megs ultimate compound helt super for nybegynnere. UC sammen med cutting, polish og finishing pad for megs tar aldri feil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg lest den :) må si jeg lærte en del :P så takk for den!

Men kan ikke si jeg skjønte så mye av det du skrev der :P Hehe..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er UC ? :P og jeg skal kjøpe den poleringsmaskinen fra Biltema med to hoder. Hvor hardt skal man presse? Eller skal man ikke presse i det hele tatt og bare la maskinen jobbe?

Håper på noen positive svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

UC betyr Ultimate Compound som er et polerings produkt fra Meguiars. Dette fungerer veldig bra med Biltemas to-hodete maskin i starten.

Har ikke testet dette selv, men som en nybegynner greie, så er dette veldig greit å starte med. Er nybegynner selv å så....... :P

Du kjører gjerne på lav hastighet først og lite press i starten for å spre polishen. Videre så presser du så mye du skal, tror det er litt avhengig av lakk (myk/hard) og hvilken pads du bruker.

Er nybegynner som sagt, så du får dobbelt sjekke det ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er UC ? :P og jeg skal kjøpe den poleringsmaskinen fra Biltema med to hoder. Hvor hardt skal man presse? Eller skal man ikke presse i det hele tatt og bare la maskinen jobbe?

Håper på noen positive svar :)

UC= Ultimate Compound. Det er et polishprodukt som fjerner swirls, små riper og får opp glansen på lakken. Vil heller anefale deg å kjøpe das6. Mye bedre enn biltema sin maskin. Men en slik maskin kan du legge så mye press som du får til, bare pass på at det er rotasjon på maskina så den ikke stopper opp. Legger du ikke noe press blir det lite korrigering. Lite press kan du bruke helt til slutt med en finishingpad for å få opp skikkelig glans.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :) skulle gjerne kjøpt den maskinen men koster ikke den en del mer en den fra biltema med tanke på frakt og alt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :) skulle gjerne kjøpt den maskinen men koster ikke den en del mer en den fra biltema med tanke på frakt og alt?

Frakten hos Shinearama koster bare 70-80NOK hvis du bruker "4-5 days by road" :) Men Fedex skal ha noen gebyrer for moms og slikt og, litt usikker på hva det er.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frakten er billigere enn innlansdfrakt i Norge.

Fedex legger på et momsansvarsgebyr på kr. 80,-

Kjøper du DAS6 pro på Shinearama kommer den på ca. 1300,- inkl. moms og frakt.

Det ser ut som de er utsolgt på den med EU plugg, men er enkelt å skifte den med UK plugg også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte en slik Best Tools poleringsmaskin for to-tre år siden, den typen med svær bakplate og to "gryteører" til håndtak.

Kjøpte meg en DAS6 PRO tidligere i år, fra England, og jeg kan ikke annet enn å fraråde deg å kjøpe den billigste du finner.

Kjøp heller DAS6 eller DAS6 PRO, du kommer dit likevel. Det vil trolig spare deg for mye bannskap og misnøye.

Opplevelsen av gode og raske resultater i kombo med UC er av en helt annen verden enn den du trolig oppnår med en hvilken som helst billigmaskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive