Gå til innhold
eide

Spm ang vasking rundt dører

Recommended Posts

eide    0
eide

Hei

Hvordan bør jeg gå fram for å vaske rundt dører og dørstokk, ser det samler seg mye skit her.

Mvh

eide

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
offroad    20
offroad

Hvis veldig møkkete så sprayer jeg med prickbort el.l, sveiver lett over med en liten kost, og bruker HT. Hvis det er bare støv tar jeg litt norinse i ei bøtte vann å tørker av med en mf eller 2.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Først en runde med avfetting, så høytrykk, så vask.. husk å polere der også da, så sitter ikke møkk så godt. Gjelder underside dører også ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michael    402
Michael

Hvordan klarer dere å bruke høytrykk i døråpninger uten at bilen blir vått innvendig? Er det en spesiell teknikk? Jeg har bare brukt strålepistolen på vannslangen, for å slippe for mye vannsprut i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders_Aa    151
Anders_Aa

Spyle inn gjennom sprekkene, holder ikke det ? etter man har vasket altså

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Bare å vinkle pistolen riktig så går det fint det, litt vann kan det komme inn i bilen, men det er lite..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

syns faktisk det er lettere å få lite vannsprut inn i bilen når jeg bruker høyttrykk enn om jeg bruker hageslangen... Riktig vinkel og avstand så blir det ekstremt lite søl gitt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SunDance_Kid    7
SunDance_Kid

Jeg pleier og gå over med surfex med pensel for å komme til i alle kriker og kroker i døra, for så å dra over med en våt/fuktet MF. Prøvde meg såvidt med litt høyttrykk sist og det ble litt for vått inni bilen til at jeg ville gjøre det videre. Men klart, prøvde ikke ut mange forskjellige vinkler osv for da var det allerede vått inni..:P

Men har også kjøpt CG Green Clean og tenkte å kjøre avfetting også GC fulgt av fuktet mf for å rengjøre. I mitt hode bør det bli bra..(?) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
E46Johnny    6
E46Johnny

Start med stråla på spyleren uten for bilen og flytt den rolig mot døråpningen, prøv også å vinkle den litt utover, har du muligheter for å redusere trykket litt hjelper det også litt til du har fått litt øvelse, begynn med dørterskelen og prøv deg på stadig litt mer kompliserte steder etter som du får kontroll.

Å dekke litt av interiøret med et stort håndkled mens du øver deg litt er også et tips.

For all del ikke start spyleren mens du retter den mot dørkarmen da blir det bare søl pga tilbakespruten.

Jeg har sett proffene gjøre dette med kraftige 3 fase spylere uten det kom spesielt mye søl inn i bilen.

Kanskje et tips til DCN`s egen video serie om bil pleie, som var diskutert for eeeeeeeeen stund siden. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig