Gå til innhold
Matti

SV Concorso slapp beading etter 1 uke

Recommended Posts

Matti    6
Matti

For litt under en uke siden tok jeg bilen min, korrigering av riper med S17 og S03 Gold. Så en runde med SV Pro og SV CL.

Toppen av kaka var Concorso, la på et lag og lot det tørke litt over 15 min. og buffet av.

Glansen ble sinsyk, og beading var utrolig... Men nå er ikke beading det samme, det ser ut som at det ikke er noe voks på bilen.

Hva kan det være, skulle hatt et lag til eller er det noe jeg har gjort feil???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Solhaug    40
Solhaug

2 lag gjør underverker både for holdbarhet og glans,det skal være 2 lag,hvor lenge lot du voksen herde før du kjørte den ut?om den ikke har fått herda skikkelig kan dette ha noe å si for holdbarheten B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Matti    6
Matti

2 lag gjør underverker både for holdbarhet og glans,det skal være 2 lag,hvor lenge lot du voksen herde før du kjørte den ut?om den ikke har fått herda skikkelig kan dette ha noe å si for holdbarheten B)

Den fikk ikke herdet lenge, for jeg tok bilen et stykke unna hjemmet. Så vet ikke, kanskje en time eller noe, så måtte jeg reise hjem.

Hvor lang herde tid er det på Concorso??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BjornHE    0
BjornHE

Nå har jeg ikke erfaring med Svisswax sine vokser, men samme skjedde med meg. Så jeg tok en vask på bilen og så var beedingen tilbake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Solhaug    40
Solhaug

var det jeg skulle til å si,en skitten bil beader ikke,så om du vasker den etter forskriftene så vil jeg tippe du har beadingen tilbake,jeg bruker bare SV voks,etter siste laget lar jeg bilen stå over natta å herde å voksen har holdt i snart ett år på alle bilene som har blitt vokset....dem alle har sett trasige ut til tider,men etter en skikkelig vask var beading tilbake :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Matti    6
Matti

var det jeg skulle til å si,en skitten bil beader ikke,så om du vasker den etter forskriftene så vil jeg tippe du har beadingen tilbake,jeg bruker bare SV voks,etter siste laget lar jeg bilen stå over natta å herde å voksen har holdt i snart ett år på alle bilene som har blitt vokset....dem alle har sett trasige ut til tider,men etter en skikkelig vask var beading tilbake :)

Stod bilen da inne i garasjen eller ute? Har ikke garasje eller sted hvor jeg kan ta bilen. Så derfor må jeg reise et stykke for å gjøre. Prøver å finne meg et sted eller dele et sted med en til eller flere... For min stod over natta ute.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Solhaug    40
Solhaug

de står alltid inne,temperaturfall iløpet av natten kan gjøre det slik att bilen dugger å det vil da ødelegge herdeprosessen en del,i tilegg skal det vel ikke være kaldt når voksen legges,buffes eller herder,har alltid mellom 15-20 grader iløpet av natten slik att herding skal gå rett for seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Matti    6
Matti

de står alltid inne,temperaturfall iløpet av natten kan gjøre det slik att bilen dugger å det vil da ødelegge herdeprosessen en del,i tilegg skal det vel ikke være kaldt når voksen legges,buffes eller herder,har alltid mellom 15-20 grader iløpet av natten slik att herding skal gå rett for seg.

Ja det er det da... Da er det vel å finne seg en garasje for å ha bilen til voksing, buffing og overnatting. Vasking kan skje litt unna.

Men skal vaske bilen, så skal jeg se hva som skjer med lakken og sånt... Har fått Car bath fra SV som jeg vil prøve :) Men spåd regn i hele imorgen og søndag :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Solhaug    40
Solhaug

Ja det er det da... Da er det vel å finne seg en garasje for å ha bilen til voksing, buffing og overnatting. Vasking kan skje litt unna.

Men skal vaske bilen, så skal jeg se hva som skjer med lakken og sånt... Har fått Car bath fra SV som jeg vil prøve :) Men spåd regn i hele imorgen og søndag :(

da er det vel best å gjøre det idag da :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 521
truhaa

Lagt til mer info i trådtittel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tharshan    52
tharshan

Gjorde samme som deg. Et lag og dårleg herding(insignis v2). Etter en vask såg det ut som at voksen var borte vekk.

Neste gong vart det to lag, med herding over natta + et lag til om morningen. Dette fekk herde i 4 timar. Det gjorde underverker!:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Regner med bilen er noe møkkete, og som de over sier så blir det nok bra igjen etter en vask. Evt. skulle voksen ha fått herde noe mer, 4 timer skal holde bra. Håper du finner ut hva det var :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd-M    25
Odd-M

Samme erfaring med Concorso her. Vanvittig beading dagen derpå, men ganske fort slapt. Kommer seg betraktelig etter en vask, men ikke den råeste beadingen jeg har opplevd. Første forsøk for min del og det blir artig å se hvordan den står seg i det lange løp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Matti    6
Matti

Skal få prøve å vaske bilen imorgen eller mandag så skal jeg se. Hvis det blir det samme resultatet, skal jeg ta to lag med 1 timers mellomrom også lit over 4 timer herding.

Man må prøve seg fram... :) Takker for hjelpen.

Begynte å lure om Concorso er litt overdrevet, men vi gi den en sjangse til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mats    16
Mats

Concorso er langt ifra overdrevet etter min personlige erfaring. Lang holdbarhet og sinnsykt bra look! Mitt tips er å gå over skikkelig med CF først, deretter legge ett lag Concorso også vente minst 12 timer før du legger neste lag. Da skal jeg nesten garantere at du blir fornøyd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ælen    45
Ælen

Skal få prøve å vaske bilen imorgen eller mandag så skal jeg se. Hvis det blir det samme resultatet, skal jeg ta to lag med 1 timers mellomrom også lit over 4 timer herding.

Man må prøve seg fram... :) Takker for hjelpen.

Begynte å lure om Concorso er litt overdrevet, men vi gi den en sjangse til :)

legg 2 lag med 4 timers mellomrom du :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tharshan    52
tharshan

Vil to lag etteer kvarandre og herdetid på 4-8 timar, og deretter et lag til hjelpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 076
Øyvind G

jeg føler det samme som Odd-M sier. helt rå beading med en gang og etter noen vask, så dabber det av. det beader jo men ikke sånne fine runde pærler som man har på en ny voksa bil. dråpene blir større og legger seg flatere ganske fort. det er sånn jeg har oplevd det med alle voksene jeg har prøvd hvertfall (SV shield, AG HD wax og Natty's blue).

jeg også lurer på om det er noe jeg gjør feil eller om "det bare er sånn" ? det ligger jo beskyttelse på bilen og den er fin og holde rein, men savner ny voks beadinga.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig