e30 tic

2stk nylakkerte biler. trenger tips ang glans

For å ta min bil først så er de nylakkert i BMW alpinvit 3, denne skal poleres opp av lakkerer som har lakka den når jeg har montert den så regner med det ikke blir så mye å gjøre der etterpå.

Men jeg var å så på en bekjent sin nylakkerte e30 m3 her en dag, der hadde lakkereren sagt det bare var å gå på med 1500 og 3000 papir å vannslipe før polering for maksimal glans.

Kan dere linke til en bra guide for vannsliping, Jeg har flex roterende og har kjøpt inn det meste i 3M men er "litt" nervøs for å gå løs på nylakkerte biler..

post-1006-0-67722300-1306358282_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror du skal være forsiktig,det er ikke "bare" å vannslipe,om du skal vannslipe hele bilen vil jeg satt dette bort til en som kan det,det er nemlig meget vanskelig og tidkrevende å ikke minst meget risikabelt,med tanke på at bilen din er nylakka vil det jo være for jævlig om du gjør deg bort :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør nok definitivt teste på et panel først om du ikke har gjort dette før, da får du inntrykk av mengde jobb det er å våtslipe en hel bil, samt finner ut om det er noe som går greit å gjøre også...

Som lakkereren din sier så blir det max glans av det ja, men regn med noen dager i garasjen. Anbefaler også en my måler for å måle lakktykkelsen så du vet hva du har å jobbe på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har vannslipt en bil før for hånd, men der hadde bilen mindre verdi en lakkeringen så da var det jo bare til å gå løs

Etter vannslipingen hvor grov rubbing må jeg til med for å ta ripene etter 3000 papiret. Har hele 3M serien (og AG proffserien jeg gikk bort fra)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive