Gå til innhold

Flex DA og ultimate compound


Seatfr

Recommended Posts

Har hatt Megs ultimate compound liggende en stund og tenkte jeg ville teste denne. Men har bare et spørsmål ang hvilke poleringspads jeg skal bruke.

Har en gul og en orange Uber pad fra før. Maskinen jeg bruker er en flex da.

Kan jeg bruke noen av de to padene til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver du med den mildeste kombinasjonen først. (oransje uber)

Ok skal prøve det:) Men holder det med bare compund eller skal jeg gå over etterpå med s30+ før Cf og voks?

Har som sakt ikke testet dette før da jeg bare har scholl s17 og s30+ fra før. MYYE mer som skal bli handlet ved neste lønn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det berre å teste.Du har ikkje gitt info om kva slags bil og lakk du har

Her har eg testa flex DA, uber pads og scholl produkter: http://www.detailersclub.no/forum/topic/5988-todleif-sin-bilpleielogg/

Er en Sort seat leon perlemor metallic lakk. Ut fra det jeg har lest og testet selv tror jeg lakken er ganske hard da det tok lang tid og få det bra med scholl produktene jeg har, men det kan ha noe med lite erfaring også og gjøre. Men øvelse gjør mester :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Brukte Ultimate Compound her sammen med gul uber + DA, og det var bra kombo det, men som todleif sier så test med orange først og se hva det tar... Etter ultimate compound trenger du ikke bruke noe om du bruker orange pad, bruker du gul uber, så sjekk panelet og se at det er bra, eventuelt kjør en test spott med orange etter gul og så..

CF kan du legge for hånd etter Ultaimate Compound.. S30 trenger du nok ikke.

Ha i bakhodet at FLEX DA er tvungen rotasjon, så sjekk etter hologrammer også om du har bløt lakk...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Ultimate Compound her sammen med gul uber + DA, og det var bra kombo det, men som todleif sier så test med orange først og se hva det tar... Etter ultimate compound trenger du ikke bruke noe om du bruker orange pad, bruker du gul uber, så sjekk panelet og se at det er bra, eventuelt kjør en test spott med orange etter gul og så..

CF kan du legge for hånd etter Ultaimate Compound.. S30 trenger du nok ikke.

Ha i bakhodet at FLEX DA er tvungen rotasjon, så sjekk etter hologrammer også om du har bløt lakk...

Har testet panseret nå og jeg syns d ble ganske bra :) ser ikke ut som om det ble noe holo heller og da er jeg fornøyd. Jeg fant en rosa lignende pad til maskinen jeg hadde glemt at jeg hadde. Er denne grover eller mykere en den orange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Rosa pad fra hvilken leverandør?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje høyrt om rosa uber pad. Har den blitt brukt til ein rød bil uten klarlakk? ;)

Eg bruker gul, oransje og grønn uber. Er ikkje vanskeligt å kjenne på padene om kva slags pad som er grovest og finast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...