bilmagikeren

Setetrekk eller ikke?

Har kjøpt en "ny" bil og vil gjerne ha noen innspill.. Bilen er en 2008mod Rexton som er gått 75 000 med stoffseter. Jeg vil jo ha setene mest mulig strøkene, så tenkte kanskje på setetrekk. Men så lurer jeg på om trekket kan gi noe slitasje på setet?

1. Rense setet, impregnere med f.eks nanolotus og bruke det som det er..

2. Rense setet, impregnere så på med setetrekk og la det være på til jeg selger bilen igjen.(ca3-4år)

Håper noen med litt erfaringer kan gi noen innspilll angående problemstillingen...

Cocos

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man oppfører seg som folk inne i bilen så burde ikke setene bli slitte og stygge. Vask og støvsug med jevne mellomrom, rens hvis du har mulighet til det. Da burde det holde seg fint :)

(Det er mange biler fra slutten av 90-tallet og utover som airbagger som kommer ut av siden på setene, da er det dårlig stemning med trekk som dekker for åpningen til den, kjekt å tenke på)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant det, blir ikke party i bilen. Du må sette deg opp i bilen, så lett å streife kanten på setet og slite over tid.Så hvis man setter seg som en prest hjelper vel det en del..

Er ganske pedantisk med sånt så håper det går bra, blir det heelt krise, får man vel tak i nye seter også:()

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer jo an på hva du ønsker det, setetrekk beskytter mot slitasje, lager ikke ekstra slitasje. Setetrekk fra f.eks HTS er tilpasset biler med sideairbag, så det er ikke noe problem, men jeg bruker Landcruiseren til fra jobb som maskinfører hver dag, og har de lyseblågrå setene uten noe ekstra setetrekk. Går greit hvis du vasker med f.eks greanclean og en fuktig mf en gang iblant, eller renser.. Synd å ikke bruke setene når bilen er ny også.. kan jo eventuellt sette i setetrekk når setene blir gamle å stygge!? default_smile.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bilen velur eller alcantara setetrekk er disse normalt ganske slitesterke.

Jeg har hatt et par Opler med velur seter og den jeg hadde lengst var kjørt over 400000km med kun original setetrekka, og selv førersete var fortsatt fint når bilen blei vraka.

BMW E46 som jeg har nå har sports seter i vanlig stoff og disse viste litt tegn til slitasje på sidestøtten på seteryggen etter bare 50000km.

Men så er ikke BMW kjent for å ha slitesterke stoff i setene (problemet er størst på sports stolene), noe som er merkelig siden det skal være en "premium" segment bil.

Er det liten tegn til slitasje på setene i bilen din nå ville jeg bare renset og impregnert dem for enklere renhold, og kost meg med det originale setetrekket.

Hvis det ser ut som din bruk sliter mer på setene en du trodde kan du eventuelt sette inn setetrekk da.

Men jeg liker å bruke original interiøret for alt det er vært, så får en heller bytte slitte deler når det er nødvendig.

Endret av E46Johnny
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive