ProTurbo

Ny bil, trenger noen tips

Hei, jeg mottar snart en splitter ny Audi Q5 :)

Tidligere har jeg benyttet Permashine og har forsåvidt vært fornøyd med denne. Nå tenkte jeg at jeg muligens skal ta saken i egne hender og forsøke en lakkforsegling som jeg kan legge på selv.

Er dette vanskelig/mye jobb å gjøre selv, og hva trenger jeg av utstyr?

Jeg er ganske så grønn på området og takker for alle tips :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med ny bil. Nei, det er ikke vanskelig.Du har to muligheter, voks eller lakkforsegling. Begge legges på samme måte. Hvis du vil at bilen skal være så blank som mulig legger du voks. Selv om bilen din er ny kan det være lurt å rense lakken før du legger voks for å få best mulig heft. Swissvax har ett fint kitt med alt du trenger. I det er det cleaner fluid, som er en lakkrens og en veldig god voks med lang holdbarhet. Du finner kittene her så du kan finne en i din prisklasse http://swissvax.no/butikk-mainmenu-94?page=shop.browse&category_id=12

Cleaner fluid påføres med en pad og buffes av med microfiber klut. Det samme med voksen.

Av lakkforseglinger har du feks Meguiars #21, men denne bruker jeg ikke selv og har derfor ikke så mye erfaring med.

Endret av AndreasLie
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Du finner kittene her så du kan finne en i din prisklasse http://swissvax.no/butikk-mainmenu-94?page=shop.browse&category_id=12

Av lakkforseglinger har du feks Meguiars #21, men denne bruker jeg ikke selv og har derfor ikke så mye erfaring med.

Takk for svar!

Ser ut til at jeg må få meg et startsett. :) Ser du noen problemer med å kombinere swisswax og Meguiars #21?

Noen anbefalinger til poleringsmaskin? Har en veldig enkel en ala denne typen:

170_127_csupload_3699116.jpg?u=634211061313710000.

Duger det ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel omtrent den værste maskina man kan bruke :) Forferdelig å holde på med. Ville ikke kombinert Swissvax rens og #21 nei. Og hvertfall nå på sommeren er det ikke vits å kombinere Swissvax voks og #21.

Endret av AndreasLie
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CF + voks om sommer er gull, så kan du handle feks Duragloss 101 og 111 til vinterpreppen av bilen din..

Skikkelig avfetting + vask av bilen etter ankomst er å anbefale, så bruker du CF som en light rens og så legger du 2 lag med voks etterpå.. Når høsten da ankommer så tar du skikkelig vask igjen med avfetting etc, bruker Duragloss 101 som lakkrens, venter i ca 3-4 timer og så legger du på Duragloss 111, lar bilen stå inne etter at du har buffet av restene etter 111 til dagen etter ca 24 timer. Da har du beskyttet lakken bra igjennom vinteren.

Handle også en god Quick Detailer/wax til å bruke etter vask av bilen. Duragloss Aquawax, Meguiars Ultimate Quik Detailer etc fungerer supert etter vask om vinteren og hjelper til med å holde bilen i strekk...

Velkommen til DCN også og gratulerer med en flott bil :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive