Gå til innhold
unabomber

Bestilling direkte fra www.chemicalguys.com?

Recommended Posts

unabomber    1
unabomber

Jepp, noen som har testet dette? Er det lønnsomt? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
aleks    2
aleks

De shipper dessverre ikke til Norge. Er jo selvfølgelig mulig å få en tredjepart til å shippe det, men tviler på at det blir lønnsomt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Har gjort det en gang når jeg skulle ha MF, lønte seg når jeg bestillte rundt 80 MF-kluter pluss en drøss med puter :P Så bestillinga di må være ganske stor før det lønner seg, iallefall kontra england :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Shinearama er ganske billige!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
unabomber    1
unabomber

Ålreit :) Ja, jeg har kikket litt på shinearama men syns det er lite ChemicalGuys der :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
veedar    5
veedar

Ålreit :) Ja, jeg har kikket litt på shinearama men syns det er lite ChemicalGuys der :(

Send dem en mail, de skaffer det meste selvom de ikke lagerfører det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 908
Christer

www.chemicalguys.eu holder til i Nederland og sender til Norge. Send dem mail FØR du plasserer ordren og be om at de trekker fra 19% NL-VAT fra prisen og legg inn ordre med betalingsmåte "bankoverføring", og få dem til å sende en PayPal-invoice. Gratis frakt på alle ordrer til Skandinavia på over €175 også...

Kjapp og hyggelig ekspedisjon har de også; fikk en Flex XC3401VRG tilsendt på ca 10 dager, inkl rot i eksport fra .nl og somling i import til .no, så helt klart godkjent. :)

Endret av csjoh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sindre2    122
Sindre2

Noen som har prøvd dette trikset? Ser ut til å bli 295,- i frakt for en stor pakke med sjøfrakt. Så kommer moms og ekspedisjonsavgift!? Tenkte å bestille noe fra chemicalguys.com... Trur ikke totalprisen bli alt for ille deresom jeg bestiller via Jetcarrier.. Noen som har testet? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Jeg gjorde dette, men det er viktig å tenke litt før man bestiller fordi frakta blir fort mer enn 295,-

Det regnes på enten vekt eller volum, alt etter hva som er størst.

Tok nesten 2 mnd for å få pakka hit, men fikk en del billigere enn å bestille det her hjemme, ble dog litt dyrere enn jeg planla da jeg tenkte også 295 først.

Du betaler også kolliavgift, jeg fikk min pakke sendt i 4 deler, og måtte betale 45kr ekstra per kolli, så 135kr ekstra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian    26
Kristian

Har brukt Jetcarrier noen ganger, ikke til bilpleie riktignok, varene kommer fram hver gang. Tar en evighet med båtfrakt men har man tid til å vente så er det greit.

Noen feller er det. Hvis selger delleverer varer siden det er innenlands transport for dem og det fordeler seg på flere batcher kan det fort bli dyrt. Var uheldig med noen bildeler som kom i 3 bolker så det ble en del i frakt.

Be derfor sender om å sende alt samlet og helst i 1 kolli.

En anne ting å tenke på utover det å spare noen kroner er jo at det kjekt å kunne handle det vi trenger i Norge, så å spare noen kroner er jo ikke sikkert at øker utvalget i de norske butikkene på sikt.

Skal du handle stort for at det skal lønne seg er det sikkert mulig å gå en runde med de norske forhandlerne å få noe ekstra rabatt der og.

Endret av Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Babelfisken    14
Babelfisken

Merk at det meste av pleieproduktene ikke kan sendes med fly fra USA. Send MSDS dokumenter til jetcarrier og de sjekker dokumentene, Gjør dette før du bestiller. MSDS er lett tilgjengelig hos de enkelte produsentene som pdf dokumenter. (Noe HMS greier)

Har selv en pakke på vei fra AutoGeek nå og den må med båt. Ingen krise for meg da dette er sommeraktivitet for meg. Men det tar som sagt over tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Merk at det meste av pleieproduktene ikke kan sendes med fly fra USA. Send MSDS dokumenter til jetcarrier og de sjekker dokumentene, Gjør dette før du bestiller. MSDS er lett tilgjengelig hos de enkelte produsentene som pdf dokumenter. (Noe HMS greier)

Har selv en pakke på vei fra AutoGeek nå og den må med båt. Ingen krise for meg da dette er sommeraktivitet for meg. Men det tar som sagt over tid.

Min erfaring er at det meste av bilpleieutstyr kan sendes, kun med få unntak av sterke avfettinger, alkoholholdige saker osv.

Vanlig polish, voks, glaze osv. går alltid greit å sende uten så veldig mye ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øystein    90
Øystein

www.chemicalguys.eu holder til i Nederland og sender til Norge. Send dem mail FØR du plasserer ordren og be om at de trekker fra 19% NL-VAT fra prisen og legg inn ordre med betalingsmåte "bankoverføring", og få dem til å sende en PayPal-invoice. Gratis frakt på alle ordrer til Skandinavia på over €175 også...

Kjapp og hyggelig ekspedisjon har de også; fikk en Flex XC3401VRG tilsendt på ca 10 dager, inkl rot i eksport fra .nl og somling i import til .no, så helt klart godkjent. :)

Denne måten finnes fortsatt. Sendte de en e-post i går, og ikke noe problem å fjerne EU-moms, siden vi får momsen ved levering allikevel:

Yes, we did do that last year, should still be doable...

Please go ahead and order the items you like and choose "bankwire" for payment.

Then we will amend your order without VAT and send you a payment-link in another mail.

Let us know if you have further questions, happy to help...

Så det er et godt alternativ når produkter fra CG ikke finnes her i landet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig