Gå til innhold
Barcelona

Scholl 03+ og støvproblemer

Recommended Posts

Barcelona    6
Barcelona

Hei sann....

Jeg er sylfersk, men har prøvd meg litt fram med ulike grovheter på polish fra Scholl, 03, 17 osv. men er det slik at det er normalt at det støver, eller har jeg da kjørt polishen for lenge...?

Det legger seg et gult fint teppe over de områdene jeg har polert. Har en sort Bmw 316, og har prøvd meg fram med Scholl orange pad og S17, men endte opp med Scoll gul pad med 03+, og det er siste kombinasjonen som støver masse.

Når jeg tørker av støvet med en ren klut, virker det som at jeg lager små riper når jeg fjerner det tørre støvet. Er det normalt...? Jeg prøver å bytte microfiberklutene regelmessig.

Det ble noen spørsmål her, men håper på svar. Forresten går det så det griner etter i perioder. Det er ikke ei stripe igjen på flere av panelene når jeg er ferdig. (",)

S.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kkromcke    17
kkromcke

Nå har jeg ikke brukt scholl enda sellv, men når jeg bruker 3M fast cut og grønn cutting pad så støver det en del, altså paden slites ned så støvet er fra den, så det er nok ikke helt unormalt med støv nei.

Edit: har også lest at Scholl 03+ støver mer enn Scholl 03 Gold. pga, Gold inneholder mer oljer å derfor støver den ikke så fort, fordi den ikke "tørker" ut.

Endret av kkromcke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

S03 støver alt for mye og går tørr med en gang det er antydning til varme..Bruker den kun sammen med ullpad på plast og for hånd i dørhåndtak :) Til det er den god!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Har ikke prøvd S03+ men har kjørt to sesonger med s3gold. Og jeg syns den støver mye også, og ja: det legger seg et støvlag på både panser og tak etterhvert som jeg jobber.

Men det lar seg lett tørke av eller blåse bort, kan også med fordel spyles av før man tørker igjen og legger lsp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    441
trogha

Nå har jeg ikke brukt scholl enda sellv, men når jeg bruker 3M fast cut og grønn cutting pad så støver det en del, altså paden slites ned så støvet er fra den, så det er nok ikke helt unormalt med støv nei.

Det er nok mere støv fra produktet enn fra pad`n ;)

Og dette støvet kjennes nesten ut som grus hvis du gnir det mellom fingrene, så det er ikke rart om det riper litt hvis det blir mye.

Kan godt prøve å blåse evt. spyle forsiktig bort det verste før du tørker med MF.

Det vil også støve mindre når du blir bedre kjent med maskin, pad og produkt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Barcelona    6
Barcelona

Skrev forresten litt feil i innlegget her. Bruker Scholl 03 Gold og ikke +...

Jeg driver og prøver meg litt fram med tanke på hva jeg liker og bruke og ikke. Men hvilke produkter fra andre produsenter kan anbefales med samme grovhet som Scholl 03, og som gjerne ikke støver like mye. Helst en norsk leverandør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tyggern    1 696
Tyggern

S03Gold er vel en av de rubbingene som støver minst....

du kan prøve litt mindre produkt og lavere turtall hvis det tørker fort ut og støver mye.

Da også mindre produkt og mindre arbeidsområde ca 40x40cm.

Det blir fort mye støv om du sprer på et stort område også "tørker" produktet ut på panelet. og da ved neste pass blir det mye støv.

3M FCP støver helt JÆVLIG!

hvordan kjører du produktet? og hvordan deler du opp panelene ved polering?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Barcelona    6
Barcelona

S03Gold er vel en av de rubbingene som støver minst....

du kan prøve litt mindre produkt og lavere turtall hvis det tørker fort ut og støver mye.

Da også mindre produkt og mindre arbeidsområde ca 40x40cm.

Det blir fort mye støv om du sprer på et stort område også "tørker" produktet ut på panelet. og da ved neste pass blir det mye støv.

3M FCP støver helt JÆVLIG!

hvordan kjører du produktet? og hvordan deler du opp panelene ved polering?

Tok nettopp taken på Bmw'n, og delte dette opp i 4 deler. Panser ble delt opp i 6. Har en Makita og starter med 1 (ca 600 rpm) i 2 pass, og øker deretter til mellom 3-4 (1500-1800 rpm?) i rundt 4 pass.

Det var enkelte stygge flekker etter fuglemøkk, men veldig lite med vaskemerker. Hadde det ikke vært for fuglemøkka som sikker skikkelig, så tror jeg nok det hadde passet med Scholl 17 og orange/gul pad.

Endret av Barcelona

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kkromcke    17
kkromcke

Det er nok mere støv fra produktet enn fra pad`n ;)

Og dette støvet kjennes nesten ut som grus hvis du gnir det mellom fingrene, så det er ikke rart om det riper litt hvis det blir mye.

Kan godt prøve å blåse evt. spyle forsiktig bort det verste før du tørker med MF.

Det vil også støve mindre når du blir bedre kjent med maskin, pad og produkt ;)

Det meste støvet var fra Produktet ja, men støvet la seg på frontruta når jeg tok panseret. Det var et vellykket forsøk på å fjerne en del steinsprut og grove riper. men jeg synes den er veldig tørr. så jeg skal gå til innkjøp av scholl ved neste handel.

Endret av kkromcke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Men hvilke produkter fra andre produsenter kan anbefales med samme grovhet som Scholl 03, og som gjerne ikke støver like mye. Helst en norsk leverandør.

Av de grove er s3gold av de bedre. Megs 105 støver mer og har lettere for å tørke ut, Menzerna Powergloss støver og mye, og avslutter veldig grovt sammenlignet med s3gold.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Detailers Club Norway

© Detailers Club Norway AS siden 2007

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra grunnleggende vask, til tips om hvordan du skal få akkurat din bil til å bli så blank som mulig