AutoMy

DA og Autoglym produkter

Hvordan fungerer Autoglyms produkter SRP, HD Cleanser og HD Wax med DA? Har MB E220 med Metallic Sort Lakk, 6 mnd gammel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd dem selv, men det skal fungere fint det. Bruk en finishing pad, dvs en myk pute til SRP og HD Cleanser. Voksen legges for hånd. Når jeg tenker meg om så er jeg usikker på om du trenger både SRP og HD Cleanse, og eventuelt i hvilken rekkefølge. Det skal være litt rens i SRP, men jeg vet ikke hvor mye i forhold til HD Cleanse. Det svarer nok andre på :)

Endret av johnsta
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det funker, men har ikke særlig hensikt fremfor å polere for hånd. Ikke gjør det noe med de mikroskopiske ripene du antagelig har fått heller.

Spandèr 200kr på ei flaske Meguiar's Ultimate Compound. Bruk DA maskinen din og gå over bilen med den polishen, tørk av etterhvert, og legg på voks for hånd til slutt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd dem selv, men det skal fungere fint det. Bruk en finishing pad, dvs en myk pute til SRP og HD Cleanser. Voksen legges for hånd. Når jeg tenker meg om så er jeg usikker på om du trenger både SRP og HD Cleanse, og eventuelt i hvilken rekkefølge. Det skal være litt rens i SRP, men jeg vet ikke hvor mye i forhold til HD Cleanse. Det svarer nok andre på :)

HD cleanser først, deretter SRP, ifølge Autoglym..

Det funker, men har ikke særlig hensikt fremfor å polere for hånd. Ikke gjør det noe med de mikroskopiske ripene du antagelig har fått heller.

Spandèr 200kr på ei flaske Meguiar's Ultimate Compound. Bruk DA maskinen din og gå over bilen med den polishen, tørk av etterhvert, og legg på voks for hånd til slutt. :)

Hei - litt usikker på hva du mente her: Du sier " ..ikke særlig hensikt fremfor å polere for hånd". Mener du at det ikke har noe for seg å bruke disse produktene med med DA ? eller at det ikke er nødvendig pga av at bilen er såpass ny?

Ultimate Compound, regner med den fjerner gammel voks etc... er den mild på lakken, feks sammenlignet med SRP?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoglym produktene har ikkje alipemidler. Dei skjuler ripene istedet for å fjerne dei.

UC har slipemidler som fjerner ripene på bilen din

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei - litt usikker på hva du mente her: Du sier " ..ikke særlig hensikt fremfor å polere for hånd". Mener du at det ikke har noe for seg å bruke disse produktene med med DA ? eller at det ikke er nødvendig pga av at bilen er såpass ny?

Ultimate Compound, regner med den fjerner gammel voks etc... er den mild på lakken, feks sammenlignet med SRP?

Jeg mente akkurat det jeg sa. Det spiller liten rolle om du bruker maskin eller hendene til å påføre Autoglym Super Resin Polish. Uansett fyller det bare igjen de minste ripene og skjuler dem til du har vasket bilen et par ganger. Da kommer ripene frem igjen.

Skal du bruke maskin til noe mer enn å legge på produkt, må du ha polish med slipemidler som f. eks Ultimate Compound. Da fjerner du ripene fysisk. Da er bilen ripefri enten det ligger voks på lakken eller ikke.

Alle disse produktene fjerner gammel voks, de har rens i seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mente akkurat det jeg sa. Det spiller liten rolle om du bruker maskin eller hendene til å påføre Autoglym Super Resin Polish. Uansett fyller det bare igjen de minste ripene og skjuler dem til du har vasket bilen et par ganger. Da kommer ripene frem igjen.

Skal du bruke maskin til noe mer enn å legge på produkt, må du ha polish med slipemidler som f. eks Ultimate Compound. Da fjerner du ripene fysisk. Da er bilen ripefri enten det ligger voks på lakken eller ikke.

Alle disse produktene fjerner gammel voks, de har rens i seg.

Ok, takk for avklaringen. Autoglym sier også at HD Cleanser skal påføres for hånd. Da er og blir det en handjob med disse produktene..

Siste - Gitt at min bil er såpass ny, rimelig ripefri - ville du anbefalt noe annet en det jeg planlegger å gjøre ? Takker for alle svar her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Siste - Gitt at min bil er såpass ny, rimelig ripefri - ville du anbefalt noe annet en det jeg planlegger å gjøre ?

Ja, som jeg sa tidligere

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive