KennethB

Spørsmål stilt av nybegynner!

167 innlegg i emnet

Hei!

Er 15 og helt ny på forumet.

Har blitt helt hekta på bil pleie etter at jeg begynte å lese på forumet, og det er noen ting jeg lurer på: Er det vanskelig med roterende, fordi faren min har det, men mangler pads. Hvilket pads er jeg det trenger? Er Megiuars godt nok for en nybegynner, og hva trengs av disse produkter? Jeg har fra før bøtte, shampo fra Turtle (har lest at det finnes noe bedre?) og svamp. Har sett litt på Autogeek og der er det forskjellige tall på polishene til Megiuars, hva er dette?

Hvordan er den pakka med alt i til 2000kr på Jegard?

Hilsen en læringsvillige 15åring

Bekklund

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siterer beskrivelsen "Dette er pakken for deg som vil ha alt til behanlding av din bil, fra vask til rubbing til voksing, samt innvendig behandling.

Pakken inneholder som følgende:" Så ja da har du det meste du trenger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, er ganske ny selv og har handlet en del etterhvert.. Tror du bør se etter gode tilbud på noen av forhandlerene her på forumet. Meguiars er godt nok for de fleste, men kanskje noen produkter er bedre likt enn andre. Meguiars er veldig dyrt å handle i norge kontra f.eks england, men kan vel finne gode tilbud i norge også. Chemical guys er jo også et godt merke som ikke koster skjorta hverken i norge eller utlandet. Det er jo mange flere merker, og mye bra produkter, anbefaler deg å lese en del på dcno, kan jo også se på detailingworl i england.

Dette er bare noen tanker, sikkert mange her inne som kan gi deg svar på det du måtte trenge av info:)

P.S hva med et bilpleiekurs hos scandicshine? Der lærer du masse..

Endret av cocos
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

selv har jeg brukt 3M perfect it III serien med tilhørende pader.

jeg gikk for 3M når jeg begynte med detta pga de har et fint system på produkter og puter.

de har 3 farger. grov = grønn mediom = gul og fin = blå. og alle disse fargene her tilhørende pader i samme farge grønn kork på produkt hører til grønn pad. gul til gul osv

jeg kommer til å prøve scholl neste gang jeg skal kjøpe noe oga da er det mere å velge imellom + at det er mange her som bruker scholl og har erfaring med det. lettere hvis man lurer på noe osv.

man 3M er knallbra saker som gjør jobben sin. går du for 3M så kjøp gjerne 1 eller 2 ekstra av den grønne puta da denne blir ganske fort "slitt"

velkommen til galskapen :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville gått for 3M eller scholl av polish hvis du skal kjøpe i norge. Meguiars er et alternativ hvis du skal kjøpe fra f.eks england. Selv trives jeg mye bedre med 3M enn med scholl eller meguiars.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville gått for 3M eller scholl av polish hvis du skal kjøpe i norge. Meguiars er et alternativ hvis du skal kjøpe fra f.eks england. Selv trives jeg mye bedre med 3M enn med scholl eller meguiars.

bruker du også 3M sine pader?

jeg har ikke testet noe annet enn 3M. er som sagt fornøyd med 3M, men har lyst til å prøve andre ting også framover (etterhvert)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker stort sett 3M pads ja, men bruker mye annet også. Var igjennom meguiars og scholl før jeg gikk over til 3M og har holdt meg til det siden :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en høytrykksspyler og der var det med en beholder hvor man kan ha i såpe og skumme bilen, er dette en foam-cannon?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en høytrykksspyler og der var det med en beholder hvor man kan ha i såpe og skumme bilen, er dette en foam-cannon?

Er bare en såpebeholder. De fleste innebygde såpebeholderen pleier som regel ikke være så bra, eller produsere så mye skum. Men det kan hende at den gjør greit rent alikvell. Her er eksempel på skikkelig foam cannon:

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=368

Edit: Er det en tank på høytrykksspyleren eller er det en beholder du setter på istedenfor dysen?

Endret av johnsta
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en beholder fra jeg setter på istedenfor dysa

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

åssen merke er det på spyleren da?

beholderen til kärcher funker bra, emn alto/nilfisk sin funker dårlig. det er hvertfall men erfaring.

jeg har brukt kärcher sin fram til nå og den funker faktisk veldig bra. har akurat kjøpt ny skummer fra shinearama og føler at den er verdt pengene. berde justeringsmuligheter og tykkere skum som henger lenger. kärcher sin koster rundt 200kr og den på shinearama koster 41,63£ (+ mva, frakt og toll). sistnevnte kan fåes til de fleste forskjellige HT merker:

http://www.shinearama.co.uk/search.php?fcat=93

det er jo bare å prøve den du har da, så finner du fort ut om du synes den er bra eller ikke :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er nilfisk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er den største "pakka" på Scandicshine, og den Scholl polish pakka?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en bra pakke med en del utstyr. Scholl er jo et populært merke som gjør jobben. Om du skal handle inn litt, kan det være billig å f.eks se på shinearama, de har meeget rimelig frakt, som tar ca en uke fra bestilling.(pluss moms 23%) Om du er 15år er du sikkert som meg på utkikk etter gode(rimelig) tilbud:) Når det er sagt, har ofte de norske sidene rabatter, og setter kanskje sammen en

god pakke som passer deg, til en god pris. Bare å sende pm, så får du svar..

P.S Det kan lønne seg å kjøpe inn de produktene det går mye av i gallons el 5litere:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er denne handlekurven?

Se vedlegg

post-2988-0-08202600-1307297320_thumb.pn

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er forskjellen bortsett fra at det er mer i den jeg fant og prisen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive