Terjeo

Aircondition lukter vondt

23 innlegg i emnet

Når jeg skrur på Aircondition kommer det luft som lukter vondt ut.

Vet det finnes rens til det, men hvor

Takk for svar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

å

Når jeg skrur på Aircondition kommer det luft som lukter vondt ut.

Vet det finnes rens til det, men hvor

Takk for svar.

www.nanowebshop.no har en a c cleaner. Funker veldig bra.

Endret av Rasmus/Nanolotus
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte den til nanolotus i går da det luktet som noe hadde dødd i klimaanlegget mitt :P

Funket veldig bra og den fæle lukten er borte nå, så nå lukter det gull og grønne skoger ;)

Dem selger også en AC rens på bilextra som jeg har brukt en gang før, synes ikke den var like bra til å fjerne alt av lukt.

men gjør det mye bedre hehe..

Den lukta trur jeg kommer av mugg og bakterier som er i ac anlegget.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme problemet både på caddyen og passaten min. Vært så ille at jeg nesten ikke har klart å sitte i bilene. Leverte dem til Oppegård bil(Møller) og de tok en aircondition rens og problemet ble helt borte!

Bare litt spritlukt i kupeen et par dager i etterkant.

Endret av Morten83
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og bytt coupefilteret! Kan være lukt som sitter i det også hvis det er lenge siden det ble byttet....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og er du heldig som meg har du to coupefiltere som må byttes! Hvordan skal man forøvrig gå frem, ta ut filtere, så rense? Eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp nye filtre. Koster ikke så altfor mye.

Bytte av filtre inngår i "Ölservice" til BMW, og bør gjøres like ofte som du... bytter olje. :P

EDIT: Ser at de koster 377,- per stk. på Schmiemann, så litt er det jo. Men så er Schmiedmann ikke spesielt billige heller.

Endret av fredrikrb
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt litt rundt og prisen ligger der et sted. Selv er jeg ikke plaget av problemet, oppstår bare hvis jeg slår av AC og guffer på med dritvarm luft. Hvis jeg har AC på og kjører på med varmluft kommer det ingen lukt, rare greier. Uansett, de får rense det og bytte filtere på neste service :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte Biltema sin AC-rens her om dagen. Lukten er fullstendig borte. Billig var den også, 65,-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om dere bruker en rens så sitter det fortsatt MYE dritt i filteret, så da er det like godt å bytte det også.... Jeg bytter coupefilter minst 2 ganger i året....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er utrolig hvor mye dritt det samler seg i kupefilteret, byttet mitt for ca 2 måneder siden og er helt svart nå, var hvitt :P

Har hørt litt rundt og prisen ligger der et sted. Selv er jeg ikke plaget av problemet, oppstår bare hvis jeg slår av AC og guffer på med dritvarm luft. Hvis jeg har AC på og kjører på med varmluft kommer det ingen lukt, rare greier. Uansett, de får rense det og bytte filtere på neste service :)

Jeg hadde ca samme feil som deg, at lukta kom når jeg skrudde av AC anlegget, hjalp bra den rensen fra nanolotus. Jeg renset mitt klimaanlegg med å ta ut kupefilteret og sette på resirkulerings modus, så sprayet jeg inn der filteret på min bil var, siden det var der min bil tok inn luft når den resirkulerer lufta. På min bil var det bak hanskerommet.

Er forskjellig fra bil til bil hvor den tar inn lufta når den resirkulerer lufta.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var ac rens bestilt hos nanolotus, får jo rutegreier også av de :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tunap har en bra rens for klima anlegg samt en egen prosedyre for hvordan den brukes for å fjerne alle bakterier. Det er også viktig å renseluftkanalene samt bytte kupe luftfilter etter på.

Link:http://www.tunap.no/index2.html

De har flere bra produkter i sitt utvalg. har fått demo av selger på et par treff i regi av BMWCCN/rogaland og OS/GS bildeler på Sirevåg,

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit Torshov har en utgave og. Den har jeg ikke prøvd for har ikke Ac i bilen:p men har jo solgt en del av den så:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde den fra nanolotus, fikk ikke spraya orntlig inn, så blei ikke så bra. Men det blei bedre! Gjore det uansett hos et verksted for 500.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med etterfylling av AC-gass og eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

500 kr for fylling er i så fall BILLIG ;) pleier å bare være rens for den summen har jeg inntrykk av

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hvis noen gjør jobben så billig vil jeg gjerne høre om det, for jeg har to biler som trenger påfyll. Den gassen er jo sinnsykt dyr!

Endret av kazzper
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet begge mine coupefiltere forrige helg.Skal betale ca 300.- for begge,kjøpt på koed.no (kun bmw)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive