SK901

Noen folk er helt utrolige...

Heisann,

fikk en nokså ubehagelig opplevelse i dag.

Jeg måtte flytte rundt om bilene i dag pga shine og polering, og parkerte derfor en sølv metallic E-Klasse et lite stykka unna huset. Til min store forskrekkelse hadde noen spraylakkert på venste forskjerm når jeg kom tilbake - og dette skjedde på dagtid i et boligområde. Hva slags folk er det vi bor med i dette landet?

Bilen er DiTech behandlet, så dette gikk fort av med rødsprit.

Noen andre som har opplevd noe lignende? Utrolig surt og irriterende, får meg virkelig til å undre hvordan eneklte oppfører seg eller oppdrar ungene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånt skjer vel ofte, men kanskje ikke med spray. Er uansett ganske sykt å gjøre sånt om en er over 4år :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,

men hvem i all verden gir ungene sprayflaske i utgangspunktet? Evt, hvem selger slikt til unger? Uansett grunn, finnes det ingen god unnskyldning på hærverk av både offentlig og privat eiendom/deler.

Endret av Bjerha
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En gir ikke sprayflasker... de tar sprayflasker... ha ha ha... mye moro med sprayflasker når jeg var ung, men aldri lakkering av annet en mitt eget... "pimp min sykkel" firma...

Spraylakk på bil ja, en kan jo lure på om de to cellene som spretter rundt inni hodet til enkelte har kontakt med hverandre innimellom, annet en når de skaller..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo en generell mangel på konsekvens i landet her..

Det ser man på alle nivåer i rettsvesenet.

En liten satan av en fjortiss slutter ikke å gjøre hærverk fordi faren blir sint .. eller faren må ut med tusenvis av kroner i erstatning for sønnens hærverk..

Kanskje det til og med er akkurat det jævelungen vil .. .

En skikkelig omgang med god gammeldags juling .... evt. iran-metoden med øye for øye, tann for tann mentalitet.

Javel.. så du har spraya venstreskjermen på bilen min du ja .. da har du dumma deg ut.. for nå får du spraya venstre øyet ditt med to lag Phantom black pearl metallic.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært min bil så hadde jeg gått rundt i nabolaget og fortalt hva som skjedde til alle foreldrene. Samt hva konsekvensene blir når / hvis jeg finner ut hvem syndern(e) er. God gammaldags deng inkl oppheising etter øreflipp og påfølgende canossa-gang gjennom nabolaget.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det "bevises" /sannsynliggjøres at skade er gjort med overlegg, så kan vel regning presenteres til ungene/foreldrene.

Men, er det "hendig uhell" så må man ofte dekke selv med Kasko, etc. :(

(Mener å ha lest noe om at når eks under sykler på parkert bil, kommer borti etc, så har bileier tapt saken og må dekke skaden selv........)

Men det er jo ikke bare drittunger som gjør hærverk på biler.... Har en i blokka som er i slutten av 60-årene som også skraper opp biler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange gode forslag, mulig jeg skal følge opp som myndighetene i Malaysia. Dem nøler ikke med piskeslaga... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT.

Noen som har peiling hvordan Ditechen ble etter rødspriten?

Fikk ikke tid til å lese meg opp på forhånd. Da jeg så hærverket gikk egentlig tiden både sakte og fort.... trådstarter handlet derfor irrasjonelt grunnet sinne og frustrasjon.. <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive