DonCato

Understellet på -07 Passat 4Motion?

Jeg er litt nysgjerrig på om folk har noen oppfatning og/eller erfaringer med denne bilen. Egentlig går nysgjerrigheten min ut på om 4Motion utgaven med såkalt forhøyet understell er OK å kjøre. Jeg kan i grunnen tenke meg at den med såkalt sportsunderstell har en fin kjørefølelse. Men at den er så praktisk på norske vinterveier tviler jeg på, da jeg oppfatter den som noe senket ssmmenlignet med det originale oppsettet. Men er dette riktig?

Så, kjører du eller kompisen en slik en med sportsunderstell, normalunderstel eller forhøyet understell vil jeg gjerne høre hva du og/eller kompisen din syns om dette.

I bunnen for hele nysgjerrigheten ligger selvfølgelig ønsket om å bytte til nyere bruktbil....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passat med sportsunderstell er senket sammenlignet med standard ja. Er vel 1,5 - 2 cm ca.

Jeg har ikke 4motion så kan vel ikke hjelpe deg så mye her. Men har nå kjørt en vinter med denne bilen uten problemene med denne høyden. Er ivrig snowboardkjører, så har blitt en del turer på fjellet.

Pga plass/økonomi gikk jeg fra en Audi Quattro til denne grevlingen. Skepsisen var stor med tanke på fjellturene mine. Så handlet inn noen kjettinger til bilen, men disse ligger fremdeles ubrukt etter en hel vinter. Men skal ikke si at det ikke har blinket godt i dashen noen ganger når diverse hjelpemidler slår inn...:-)

Endret av Bjørgvin
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville heller hatt sportsunderstell på en passat av den modellen enn standard. Standard er så mykt at hvis du er uheldig på telehiv slår du lett nedi, vet ikke hvor mange ganger fangere foran på muttern sin har slått nedi på vei over fjell og andre steder. Har selv Audi A4 med S-Line understell som også er senket 1,5 - 2 cm i forhold til originalt og her har jeg aldri tatt nedi eller hatt problem med bakkeklaring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt denne med sportsunderstell i et par år. Det siste 1,5 året med 35mm H&R senkefjærer. Uten senk er den tight og fin, og hadde ingen problemer overhodet den vinteren jeg kjørte den i original høyde. Kan trygt anbefale denne. Prøv å få tak i en med webasto, utrolig deilig på vinteren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Webasto kan jeg godt forstå er knall å ha på vinteren. Den opsjonen er egentlig lett å velge.

Det jeg lurer på er jo dette med understell. Av veldig praktiske årsaker ser jeg, uten å ha prøvd det selvfølgelig, at det er lurt med det forhøyede understellet til Passat.

Jeg har kjørt nok med lave biler til å blindt velge modellen med senket understell. Det har i alle tilfeller ført til plogkjøring vinterstid og subbing opp/ned av fortauskanter sommerstid. Med dertil skade og skrell på frontfanger.

Et annet poeng er jo at denne bilen med 4Motion har tillatt hengervekt på 2 tonn, ikke sant? Men gjelder dette for samtlige understellskonfigurasjoner?

Hovedpoenget mitt med en slik bil vil være diesel, firehjulstrekk, god plass, god nok komfort, og god nok fremkommelighet vinterstid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Webasto kan jeg godt forstå er knall å ha på vinteren. Den opsjonen er egentlig lett å velge.

Det jeg lurer på er jo dette med understell. Av veldig praktiske årsaker ser jeg, uten å ha prøvd det selvfølgelig, at det er lurt med det forhøyede understellet til Passat.

Jeg har kjørt nok med lave biler til å blindt velge modellen med senket understell. Det har i alle tilfeller ført til plogkjøring vinterstid og subbing opp/ned av fortauskanter sommerstid. Med dertil skade og skrell på frontfanger.

Et annet poeng er jo at denne bilen med 4Motion har tillatt hengervekt på 2 tonn, ikke sant? Men gjelder dette for samtlige understellskonfigurasjoner?

Hovedpoenget mitt med en slik bil vil være diesel, firehjulstrekk, god plass, god nok komfort, og god nok fremkommelighet vinterstid.

Hvis du MÅ ha høy bil for å ukritisk feie over alt av hindringer så er vel forhøyet understell tingen.

Her er et bilde av min i orifinalhøyde, god klaring her. Og sammenlignet med feks Passat 3BG som er veldig lav i fronten er dette en annen verden.

Og tro meg, sportsunderstell er høyt selv i forhold til feks 30mm senkefjører.

post-594-0-26218500-1305528183_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive